Nie potrafię ocenić, czy jest wyraźnie lepszy. Na początku miałem materiałowy, było ok. Później wymieniłem na ten plastikowy i tak już 10 m-cy jeżdżę, nic złego się nie dzieje.
Zalecenie BMW jest niby takie, żeby wymieniać filtr co drugą wymianę oleju. W przypadku tego plastikowego możesz sobie go wyczyścić/wypłukać nawet przy każdej wymianie oleju i nic za to dodatkowo nie płacisz. Pod tym względem wydaje się to być dobra opcja.
Można też dostać sam plastikowy wkład separatora, ale jeśli masz teraz materiałowy to on tam pasował nie będzie, bo w obudowie są inaczej rozłożone wycięcia.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Na pewno wersja plastikowa na dłuższą metę wychodzi bardziej ekonomicznie.
Moim zdaniem wersja materiałowa ma większą zdolność filtracji pytanie czy to akurat w tym wypadku aż tak istotne.
Lepszy chyba plastikowy czyszczony przy każdej wymianie oleju niż materiałowy wymieniany okazjonalnie.
Łatwiej się pamięta że każda wymiana oleju=czyszczenie odmy
Na jakieś wiarygodne porównanie obydwu wersji w M47R na razie nie trafiłem.
Natomiast po polskich drogach jeździ sporo Roverów 75 z filtrem odmy nie wymienianym chyba od ostatniego przeglądu gwarancyjnego
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum