Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
Autor Wiadomość
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

  Wysłany: Wto Sty 31, 2017 12:15   [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2005

Witam !
Jak w temacie, chodzi mi o to co jest potrzebne przy takim swapie ?
Jakie części pasują od 1.4 ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 31, 2017 12:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Sty 31, 2017 12:36   

Która wersja 1.8?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 12:57   

A z którym było by najprościej ;) myslałem o montażu z MG ZR 160
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2017 13:03   

Hm musisz zmienic silnik, skrzynie biegow, mocowania, polosie, wiazke i ecu, wybierak biegow :) to tak z grubsz ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 11:02   

http://allegro.pl/rover-s...6557294774.html czy to bedzie pasować ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 02, 2017 13:05   

Tyle że to stary silnik i elektronika. Powinieneś poszukać czegoś po 2000r.
 
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Czw Lut 02, 2017 22:22   

z reguly jest tak ze jak sie duzo chce a malo wie to wychodzi klops. proponuje ci sprzedac swoje 1.4 i kupic 1.8 wyjdzie ci to na dobre. swap z 14 na 1.8 to nie mini-me w hondzie ;p
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 01:15   

abuk888, kolego jak nie masz dużo do wniesienia to lepiej wogóle się nie odzywaj . Kolego oprócz tego auta mam evo 6 ponad 400km a taki MG ma być kolejnym projektem i kolejną zabawką.
Ostatnio zmieniony przez karolkr Pią Lut 03, 2017 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lut 03, 2017 06:49   

To jest chyba silnik z MGF na starym ECU. Szukaj nowszego, można na nim re-map zrobić. Jak życie znam Markzo za chwile będzie takie operacje przeprowadzał... :mrgreen:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 03, 2017 09:11   

karolkr, to że masz evo 6 nie zmienia faktu że abuk888, ma trochę racji więc bez takich uwag kolego, potrzebujesz najdroższe części w aucie i zakup innego m z odpowiednim silnikiem nei jest wcale taki głupi i nieopłacalny (MG/R tanie są)
 
 
 
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 09:19   

Słuchaj przywiozłem z Niemiec zdrowiutką sztuke niema grama rdzy jedyna wada to uszczelka , nie pisałbym tu gdyby gdzieś na internecie stał np anglik MG ZR 160 i bym odrazu kupił złozył z dwóch jednego ale niema wiec napisałem na forum, ale widzę że za dużo tutaj konkretów poza tym zebym sprzedał ten i kupił całe auto z 1.8 sie nie dowiem...
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 03, 2017 09:32   

karolkr, z wszystkich postów które napisałeś na forum to zdaje sie zmieniałeś juz silnik z 1.1 na 1.4 wiec jaki widzisz problem w zmianie na 1.8?

Gdybyś troche poszukał na forum to znalazł byś pewnie odpowiedzi, które Cie interesują, ale lepiej przyjść skrobnąć temat raz na 8 lat, zwyzywać wszystkich ze dobrze podpowiadają, oczekiwać natychmiastowego rozwiązania na tacy.

Nikt nie jest wróżką i gdybyś napisal od poczatku ze kupiłeś auto tanio z Niemiec i jak sytuacja wygląda to tez dostałbyś pewnie inna odpowiedz, no ale lepiej wymagać...

A moze przywozisz też z Niemiec szklane kule to powróżymy razem ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Lut 03, 2017 13:56   

Oj tam Panowie, niepotrzebnie się uruchamiacie. Jego sprawa, jego kasa. Zacznij od kupienia zestawu silnik, skrzynia, elektronika. Cała reszta potrzebnych informacji jest w instrukcji. Może warto by założyć temat w dziale nasze auta, gdy już zaczniesz?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
abuk888 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 63



Wysłany: Pią Lut 03, 2017 20:06   

no coz, kazdy chcial pomoc, dac cos od siebie a tu od razu wyzwiska od kolegow ;D
no nic, jesli chodzi o swapa z 1.4 na 1.8 to najpopularniejszy z mozliwych w mg/r25/r200. tematow sa setki na polskich i zagranicznych forach. pozdrawiam
_________________
Najpierw Rover 25 2.0 iDT 2001r
Teraz MG ZR 105 2005r
 
 
karolkr 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: krasnik

MG ZR

Wysłany: Nie Lut 05, 2017 11:44   

Panowie, tylko szukając silnika zauważyłem że jest sporo rodzai tych silników 1.8, Wiec teraz pytanie róznią się mocą wiec jak dojść ktory ma ile mocy ? i ktory najlepiej czy poprostu może pojść w temat tych 1.8 T z 75 ?
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Pon Lut 06, 2017 20:20   

silniki z turbo to najlepsze rozwiazanie :0 ps jak bys chciał do 1.8 vvc to mam skrzynie połosie kompa za grosze :)
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lut 25, 2017 23:30   

Nie pomijając takich rzeczy jak np. hamulce i zawieszenie :)
VVC rozpoznasz łatwo : 1. Kolektor dolotowy z napisem VVC oraz kółka rozrządu po prawej jak i lewej stronie silnika.
Silniki k serii po MY2001 mają plastik który zakrywa tylko część pokrywy głowicy, a górna część pokrywy z korkiem wlewu jest "goła" w kolorze srebrnym lub czarnym. Starsze mają zazwyczaj całą czarną a klapka jest tylko na środku i zakrywa świece.
1.4 od 1.8 poznasz tylko po kodzie silnika/vinie auta w jakim to siedziało albo po osprzęcie.
1.8 TF135 ma zazwyczaj duży kolektor ssący taki jak w VVC tylko srebrny i oczywiście inne wałki względem 120.
1.8 Turbo poznasz po turbo :P Do niego będzie ci potrzebny przynajmniej jakiś świniak bo jeszcze nikt nie ogarnął go z oryginalnym ECU z 75 i czujnikiem ze skrzyni PG1.

Ogólnie jakby do tego podejść rzetelnie i wszystkie rzeczy jakie się różnią między 105 a 160 kupić nowe i używane w najlepszym możliwym stanie to wyjdzie cena całego samochodu :) A ktoś to jeszcze musi przełożyć.
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 12, 2017 13:41   

Szybkie pytanie, czy to jest silnik 1.8 160km?
https://olxpl-ring07.akamaized.net/images_tablicapl/516830420_1_1000x700_mg-zr-160-czestochowa.jpg

po zdjęciu widzę że ma zmienną fazę VVC (dwa wałki) ale po czym poznam różnicę 145 km, a 160 km?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Kwi 12, 2017 14:26   

pieknie srebrzanka trysniety po calosci, ja pierdziu po co to komu?

poznac mozesz teoretycznie po rodzaju pokrywy zaworow i kolektorze ssacym
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 55

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 12, 2017 14:41   

też mi się ta srebrzanka nie podoba. Nawet wałki tym pomalował.... Nic, jadę tam dziś oglądać ten silnik i zobaczymy. Szkoda że nie idzie odpalić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] zmiana silnika
vipkrzych Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 03, 2013 22:35
kadzaf
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
jestespowalony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 06, 2015 21:34
BigBoyPL
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Zmiana silnika na wiekszy
Sasquatch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 10, 2017 20:11
Adrian
Brak nowych postów [r200] Zmiana silnika z 1.4 na 1.8. rover 200
maciekwawa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Sty 18, 2009 10:09
hoosar
Brak nowych postów [R200] zmiana sterownika silnika
jestespowalony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lut 09, 2015 08:11
ash



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink