Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam szanowne grono i proszę o pomoc w doborze sprężyn tył KAYABA gdzie są dwa rodzaje do sedana RX6363 oraz RJ6363. Niema jednoznacznej odpowiedzi na forum, które są odpowiednie do mojego sedana z 2004r, nawet w katalogu nie podają- jedynie RX stała grubość drutu, RJ zmienna grubość drutu. Wymieniał ktoś już na te. Jedna mi strzeliła , a druga jest już w kiepskim stanie i też poleci.
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 19, 2017 08:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jednoznaczna odpowiedź brzmi - obie
Różnica w podanych sprężynach polega na tym co sam napisałeś, że RX mają stałą średnicę uzwojenia a RJ zmienną reszta parametrów jest taka sama.
A jeśli chodzi o to jak to rozumieć - zmienna średnica powoduje że sprężyna jest bardziej "miękka".
longer86, więc jeżeli RJ6363 jest bardziej progresywna to pasuje bardziej do zawieszenia sportowego- tak to rozumiem
hmm generalnie wg. producenta żadna z tych sprężyn nie nadaje się do zawieszenia sportowego.
Long ma rację pewnie ja się tam nie znam, ale chodziło mi o to że sprężyna pod zerowym obciążeniem (czyli samego auta) będzie chodziła miękko i auto będzie "płynęło" po szosie, w przeciwieństwie do stało średnicowych sprężyn gdzie nawet bez obciążenia rozpór sprężyny jest spory i tył nam lekko "podskakuje"
Patrzyłem teraz na LESJOFORS'Y i są produkowane o stałej średnicy drutu. Coś w tym jest co piszesz o tej "miękkości " . Miej 2 rodzaje do wyboru i klin wbity do łba na tydzień.
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
Groszek, no ba! Przecież to o to chodzi
Jeszcze przy takiej prostej rzeczy jak sprężyna to jest pół biedy... a jak masz wybór amortyzatorów w których nie wiesz co siedzi dokładnie - niby dwa tak samo opisane a różne numery i bądź mądry, który wybrać
Zależy na czym Ci zależy przy prowadzeniu auta... Ja mam teraz stałą średnicę bo wkładałem jakieś tam tanie sprężyny (trochę dłuższe niż standard) bo chciałem auto podnieść - drugi raz bym ich nie włożył bo jednak komfort był mniejszy przez długi czas i tył trochę skakał ale to kombi więc tak nie czułem.
Jak by był jeden typ sprężyny to nie byłoby problemu
Do R75 brałbym raczej RJ6363 czyli zmienną średnicę. Może więcej userów RX6363 oraz RJ6363 się wypowie jak oceniają jedne i drugie (jeśli pamiętają jakie w ogóle montowali)
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
No właśnie i tu mam następny dylemat bo kumpel z hurtowni RX6363 może mi załatwić od ręki za 140 za komplet, gdzie jedna sprężyna tyle kosztuje, a wczoraj przy wyjeżdzie do pracy zauważyłem że jeden silniczek od reflektora nie działa przy samopoziomowaniu. Ciągle coś wyskakuje, ciągle wydatki. Dzięki wszystkim za rady i sugestie , jak zawsze można liczyć na WAS , ale wiecie co, reflektor poczeka , a zakupie RJ6363 bo lubie jak ten samochód "płynie "po drodze.
_________________ SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum