Wysłany: Sob Maj 13, 2017 20:20 [R75] Montaż tempomatu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Z uwagi na to, że to moja pierwsza aktywność na tym forum na początku chciałbym przywitać wszystkich użytkowników
[ Dodano: Sob Maj 13, 2017 21:20 ]
Mam następujące pytanie - w moim R75 nie posiadam niestety tempomatu i chciałbym go założyć od zera (nie mam wiązki) . Czy jeśli kupię kompletny tempomat do benzynowej 75'ki 2.5 V6, to wystarczy wymienić w nim sam moduł tempomatu żeby działał on poprawnie w dieslu? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony przez Imprinting Sob Maj 13, 2017 21:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 13, 2017 20:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz kupić przyciski na kierownicę, przycisk na konsolę środkową i sterownik tempomatu. Ewentualnie czujnik pedału jeśli nie ma w Twoim aucie.
Wiem, że z benzyny nie będzie działał bo to jest inny sterownik. Chodzi mi o to, czy jeśli zamontuje wszystkie części z benzyny i dołożę sterownik dedykowany do diesla, to czy to ruszy. Czy są jakieś różnice w wiązce elektrycznej, itp?
uwagi na to, że to moja pierwsza aktywność na tym forum na początku chciałbym przywitać wszystkich użytkowników
Siema!
To, że jest to pierwsza aktywność wcale nie zwalnia Cię z obowiązku czytania forum
O tym tempomacie, dokładkach, niedziałaniu było X razy. Wystarczy wpisać w szukajkę na tym forum i będzie wiele ciekawych tematów do poczytania.
Wyposażenie dla diesla:
- przyciski w kierownicy lub kierownica z przyciskami
- włącznik na konsoli środkowej
- czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła (jeśli go nie ma)
- sterownik tempomatu dla diesla (biała puszka) montowany z przodu, nad schowkiem po stronie pasażera.
do tego musisz w sterowniku silnika aktywować opcję tempomatu tak aby działała zgodnie z założeniami producenta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To, że jest to pierwsza aktywność wcale nie zwalnia Cię z obowiązku czytania forum
O tym tempomacie, dokładkach, niedziałaniu było X razy. Wystarczy wpisać w szukajkę na tym forum i będzie wiele ciekawych tematów do poczytania.
Czytałem tematy związane z tempomatem i wiem co dokładnie potrzebuje by go założyć. Wiem też że niektóre egzemplarze R75 posiadają wszystkie wiązki tj. roleta, CT, grzane siedzenia i właśnie tempomat. Mój nie ma niczego z ww. wyposażenia a co za tym idzie nie mam wolnych kostek i okablowania. I zastanawiam się, czy jeśli to okablowanie wezmę z wersji benzynowej, to będzie jakiś problem z założeniem tego.
Mój nie ma niczego z ww. wyposażenia a co za tym idzie nie mam wolnych kostek i okablowania.
Dobrze sprawdziłeś? Prześledziłeś wiązke za konsolą środkową oraz za schowkiem nad nogami pasażera? Kilka przypadków już było, że wiązki ktoś nie miał, a potem cudownie się odnajdowała zawinięta w gąbkę i/lub folijkę
Więc jeśli jesteś pewny tego, że wiązki nie ma, to próbuj zdobyć kostki do podłączenia guzika włączającego oraz do modułu tempomatu. Następnie spreparuj swoją wiązkę na wymiar. Różnica w wiązce od benzyny na pewno jest, chociażby w ilości przewodów idących do komputera silnika. Należy też pamiętać, że w benzynie jest o 3 elementy wykonawcze więcej. Sterownik tempomatu, pompka, przepustnica.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zbierz co potrzeba, może uda Ci się znaleźć jakąś pociętą wiązkę, tak żeby wtyczki były z kabelkami, to zawsze łatwiej połatać i niż dorabiać piny. Ze schematami jakby co to pomożemy, spróbuję Ci zrobić taki schemat pinowy co z czym, skąd i na który PIN. Gdyby Ci się udało zrobić zdjęcie wtyczek (rozebranych) do sterownika silnika. Jakie przewody do nich dochodzą. Na zdjęciu zaznaczyłem Ci o jakie wtyczki mi chodzi.
Sprawdziłeś czy nad schowkiem (w okolicach modułu komfortu BCU) nie ma luźnej wtyczki?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 629 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Maj 14, 2017 20:49
Imprinting, do sterownika tempomatu musisz mieć jeszcze wspornik
montażowy (taka wyprofilowana blacha), oraz maskownicę przycisków z dodatkowym otworem.
[ Dodano: Nie Maj 14, 2017 21:49 ]
Imprinting napisał/a:
Szukałem wszędzie i wiązki niestety brak...
W roczniku 2003 - niemożliwe. Poszukaj dobrze za bezpiecznikami, do przycisku będzie gorzej,
ale też do ogarnięcia.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
BetJar to wszystko co jest przy bezpiecznikach. Ja nie wiem czego szukać, ale może mógłbyś rzucić okiem na to i powiedzieć czy coś od tempomatu tam jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum