Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Zakladam nowy temat, poniewaz podpialem sie z pytaniami pod temat o dieslu, a okazuje sie, ze to dwa zupelnie rozne systemy. Wiec jeszcze raz, wszystkie posty z tamtego tematu:
"Podepne sie pod temat, bo wydaje sie, ze mam ten sam problem. Kupilem od AdaskoC zestaw tempomatu do v6. Nie wiem, czy dobrze go zamontowalem, bo po zakupie przestal sie odzywac, ale zakladam ze tak, wszystko weszlo jakby na swoje miejsce, wtyczki pasuja. Przesunalem tez czujnik pedalu sprzegla na maksa w kierunku pedalu. Nie mam zadnych bledow z ABSu.
Moje objawy sa takie: moge wlaczyc przycisk na konsoli, zapala sie zielona lampka, ale nie dziala ani reset, ani set+ (nie utrzymuje predkosci, nie wyswietla sie ikona przy zegarach).
Po wlozeniu i przekreceniu kluczyka w stacyjce komputer wyswietla mi za to "bulb failure", ktory to blad znika po wcisnieciu hamulca. Jesli wlacze i wylacze samochod bez dotykania hamulca, wyswietlana jest dodatkowa informacja, ze chodzi o zarowki swiatel stop. Widze, ze swiatla dzialaja, ale nie wiem, czy w trybie "awaryjnym", bo nie mam teraz pod reka nikogo, kto by mogl nacisnac hamulec. Przed montazem tempomatu problem nie wystepowal.
Nastepna sprawa, ktora jak sadze rozwiazalem, to przetarte przewody wtyczki pompki tempomatu. Byly zawiniete o inny przewod i sie przetarly, ale wycialem przetarte fragmenty i poskladalem. Wzrokowo nie widze, zeby cos jeszcze bylo poprzecierane; mam jakistam multimetr, ale zadnej wiedzy, jak sprawdzic, czy wtyczka dziala.
Z TOAFem siade dzis wieczorem, ale moze ktos ma w miedzyczasie jakis pomysl? Blad swiatel stopu wydaje sie wazna wskazowka."
"Siedze wlasnie w samochodzie z TOAFem, wersja ...51. Jak mam sprawdzic, czy dzialaja czujniki, do wyboru nie mam zadnych modulow, o ktorych wczesniej byla mowa, a w module "engine" nie mam opcji "live data".
EDIT: W LCM mam kod15, "Obwod przekaznika swiatel hamowania, zwarcie do masy", ilosc wystapien 5, blad nie wystepuje
EDIT 2: Cokolwiek by to nie bylo, tak na chlopski rozum wydaje mi sie, ze czujnik pedalu hamulca dziala, w koncu blad gasnie po nacisnieciu pedalu, a wiec czujnik wykrywa jakas zmiane."
MaReK sugerowal, zebym "zmierzyl przejscia od pompki do modulu", ale nie znam sie na tym, potrzebowalbym jakies dodatkowe instrukcje. Oprocz tego, sugerowal, ze to i tak nie wyeliminuje bledu, bo mi nie zapala sie nawet ikona w zegarach.
Z gory dzieki za jakas pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 15, 2017 13:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Benzyna ma swoj wykonawczy modul do tempomatu. Nie trzeba niczego kodowac. W dieslu trzeba, aby tempomat dzialal prawidlowo. W toafie nie ma jeszcze obslugi tempomatu dla benzyny.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zatem któryś z elementów aktywujących nie działa. W/g mnie to albo moduł tempomatu i/lub przekaźnik (dwa osobne twory), albo czujnik nad pedałem sprzęgła lub nad pedałem hamulca albo taśma od przycisków. Bez diagnostyki nie uda się tego zdiagnozować ad hoc. Trzeba pomierzyć przewody i zachowania poszczególnych elementów. Niestety ja nie mam, ani marcin.misek takowego modułu na stole. Gdyby był, byłoby łatwiej dopisać do TOAF'a taką obsługę tempomatu dla benzyny.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Od czasu zakupu bylem w trzech warsztatach, zaden nie potrafil rozwiazac problemu (nie pojawialy im sie na kompie zadne bledy). W ostatnim gosc powiedzial, ze po przycisnieciu guzika na konsoli, pojawilo sie jakies napiecie w kostce przylaczanej do pompki, ale nie mogl powiedziec nic wiecej, bo nie mial schematow. Czy w takim razie zepsuta moze byc pompka?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum