Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:09 [R75] Dziwne zachowanie spalania i wskaźnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój roverek ma jakis problem z pokazaniem spalania i tym że strasznie szybko ucieka paliwo z baku.
Problem polega na tym że dzisiaj zatankowałem 12 litrów paliwa wskazówka podniosła się z 0 na prawie kreskę 1/4 na komputerze dystans do pokonania wskoczył na 272km ale to cały czas skakało. Spalanie pokazywało 4.5km bo w nocy jechałem dość oszczędnie.
Ale po zatankowaniu i ruszeniu w trase z Warszawy do Ostrołęki po 125km w baku nie mam prawie nic, komputer pokazuje na 40 km a spalanie to 5.4 a więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa, robiłem dość sporo mocnych przyśpieszeń na 4 i 5 biegu. Średnią prędkość na komputerze mam 65km/h.
Wydaje mi się że nie powinno tak być. Co wy na ten temat myślicie a może macie pomysły co może być nie tak.
Bardzo prosze o jakie kolwiek propozycje.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 01, 2017 21:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
więc nie możliwe jest aby autko na 125 km spaliło mi 12 litrów paliwa,
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Uwież możliwe wystarczy że przepływomierz szwankuje lub inny czujnik.
I komputer by tego nie pokazał? spalanie na komputerze to 5.4
sknerko napisał/a:
przepływka, przypchany katalizator , niewłaściwe ciśnienie w oponach, trochę klimatyzacja, nieszczelność na kolanku od IC,
Nie jechałem z włączoną klimatyzacja ale czy da sie jakoś sprawdzić to co napisałeś ? czy trzeba wszystko po kolei wymieniać aby dowiedzieć się gdzie jest problem ?
Dymi i to dość znacząco przy mocnym dodawaniu gazu na biegu jałowym i redukcji na niższy bieg. Lecz po wymianie Filtra odmy i oleju wraz z olejem i delikatnym wyczyszczeniu EGR i kolektora jest poprawa. wymieniane było to we wtorek. A dziś wymienie jeszcze filtr paliwa.
Zainteresuj sie tematem nieszczelności kolanka przy IC
Okej gdzie szukać tego kolanka i jak ono wygląda ?
edit:
Jeżeli chodzi o połączenie intercoolera z rurą z prawej strony jak się stoi przed samochodem (strona kierowcy) to jest to całkowicie suche, nie ma nawet najmniejszego zapocenia.
Jest na tym opaska skręcana śrubokrętem krzyżakiem
Opaska opaską, a oring mogło wydmuchać, jesli turbo nie puszzcza oleju to nie bedzie zapocone, najlepiej bylo by sprawdzic ciśnienie doladowania toaf'em w czasie jazdy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wymieniłeś filtr paliwa, auto przestało odpalać Dziwne zbiegi okoliczności.
Masz TOAF'a to sprawdź na ciepłym silniku wszystkie znaczące parametry.
Zobacz też korekcje wtryskiwaczy. Jak tę mapę z CDT na CDTi robiono? TOAFem?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum