Wysłany: Wto Cze 13, 2017 09:40 [2.0IDT] Dym spod maski w czasie jazdy, ciężko odpala
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Ostatnimi czasy coś się buntuje MG i jest kilka niepokojących objawów:
1) ciężko odpala po dłuższym postoju, czasem kręci z 10s zanim odpali, po odpalenu trochę się dusi (telepie autem)
2) po postoju pod silnikiem pojawia się tłusta plama, tłuste są również okolice silnika (m.in. rury intercoolera)
3) od wczoraj świeci się "check engine" - czekam do zlotu na odczyt błędów
4) w czasie jazdy od czasu do czasu puści dymka spod maski (z przodu)
Ubytków oleju nie zauważyłam, płyn chlodniczy jakiś czas temu uciekł, ale był to jednorazowy incydent (uciekło z 300ml).
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 13, 2017 09:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda mi to na nieszczelność w układzie doprowadzania paliwa .Stawiam na sparciałe rurki przy świecach,łatwo to ustalić odkręcając 3 śrubki i zdejmując osłone silnika.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Cze 13, 2017 14:06
flow napisał/a:
Podejrzewam, że mechanik by to zauważył
nie przeceniał bym jego fachowości
enyłej, może źle dokręcił przy wymianie i teraz takie kwiatki, tłumaczyło by to problemy z odpalaniem i parowanie, weź umaż troszkę swoje paluszki w tej plamie pod autem i powąchaj czy to ropą śmierdzi i będziemy wiedzieć więcej
Zauważył by albo i nie .U mnie kręcił nakrętke od metalowej rury doprowadzającej paliwo do świecy (wtrysku) i dopiero na warsztacie inny mechanior zauważył że cieknie z wężyka powrotu (sparciały),chcieli wymienić oczywiście ten jeden ale kazałem wymienić wszystkie .Jak zdejmiesz osłone silnika to trochę wytrzyj ,odpal i prześledż układ paliwa.Powodzenia.
Znalazłam źródło wycieku, o ile to to było przed wymianą wtryskiwaczy. Leci z jednego z wtrysków (pierwszy z prawej) jednak cały silnik jest jakiś "spocony" możliwe że to przez ten jeden wyciek? Dokładniej kapie z tej śruby, która jest na boku wtrysku, do której dochodzi wężyk. Jak się tym zająć, co dokręcić?
Cały spód auta jest mokry
Ostatnio zmieniony przez flow Wto Cze 13, 2017 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Przyjedz na zlot to sie zrobi wszystko na miejscu Juz tobie pisałem Pewnie trzeba odkręcić srube i wyczyścić srubunek i znowu skrecic. Tak sie to dzieje to samo miałem w swojej 25 gdzie nigdy wtryski nie byly ruszane. Nagle dymilo sie z pod maski i okazalo sie ze kapie z wtrysku. Wiec odkręciłem umyłem wszystko ładnie plynem do mycia hamulcow i zlozylem i znow jest git
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzięki tyle, że już przed wymianą wtryskiwaczy były takie objawy, boję się, że to rzeczywiście będzie np. pompa paliwa. Nie przypominam sobie żeby wcześniej tak paliwem śmierdziało spod maski, ale zobaczymy co wyjdzie. Mam nadzieję, że auto już nie kona, najwyżej trafi do British cars, bo już tracę cierpliwość do tutejszych mechaników
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum