Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kręci ale nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kręci ale nie odpala
Autor Wiadomość
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 20:16   [R75] Kręci ale nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam!
Pojechałem nad jezioro zgasiłem silnik , postał 2 dni zapalił od razu ale przy wyjeżdżaniu pod górkę z piachu ja mu w gaz a on zgasł .
Kręciłem nim długo i zero reakcji , rano podjechał mechanik z komputerem czujnik ciśnienia paliwa dobra dzwonie po lawetę , ale tak myślę zakręcę jeszcze , trzy dłuższe próby zapalił , wyjechałem pod to górkę pochodził z 20 minut zgaszę go na chwilę .
Próba odpalenia za 2 dłuższym kręceniem odpalił i tak przyjechałem do domu 90 km , wszystko ok żadnych błędów na wyświetlaczu , spadku mocy i kopcenia.
Pod domem przy kilkunastu próbach zapalił tylko raz i koniec , kręci ale nie zapala.
Sprawdzone pompki paliwa przy zbiorniku słychać że chodzą , jest jeszcze chyba koło rozrządu też słychać , paliwo na filtr paliwa po przekręceniu stacyjki leci dosyć szybko , czujnik paliwa na filtrze wymieniony , filtr też .
Podjechał kolega mechanik odkręcił nakrętkę od paliwa przy listwie i wydaje mu się że jest za słabe ciśnienie , próba odpalenia na plaka udana samochód chodził bez najmniejszych problemów nie szarpał , błędów na wyświetlaczu żadnych .
Teraz pytanie czy ktoś miał taki problem , jutro pożyczam czujnik ciśnienia paliwa na listwie( tylko ciekawe czy on może dawać takie objawy) , i drugi na filtrze paliwa , może pompa wysokiego ciśnienia paliwa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 18, 2017 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 21:34   

Pompa wstępna przy ścianie grodziowej kolego.
Typowa usterka - Na zlocie robiłem jednemu z ekipy.
Ten silnik tak ma. Noawa pompa wytrzymuje 3-4 lata.
Koszt od 300zł za zamiennik.
Do dostania w każdym większym sklepie.
Pasuje od BMW E46

http://allegro.pl/pompa-p...6853628524.html
Ja wkładam takie zamienniki.

Od ręki masz w Inter Cars
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Nie Cze 18, 2017 21:51   

Tylko gdzie ona się dokładnie znajduje mam go już ponad 7 lat wiele rzeczy rozbierałem ale po zdjęciu nie jestem w stanie określić jego położenia( nigdy nie rzucił mi się w oczy , czy to jest w okolicy akumulatora )

[ Dodano: Nie Cze 18, 2017 22:51 ]
Czy na zbiorniku paliwa
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 04:42   

To jest polift, tam może nie być pompki koło akumulatora.

To, że pompkę w baku słychać nie musi oznaczać, że pracuje wydajnie.
Paliwo przy filtrze leci dość szybko, ale czy ciągłym strumieniem?

Spróbuj podłączyć TOAF'a i odczytaj parametr ciśnienia wstępnego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Cze 19, 2017 07:35   

Tam nie ma żadnej pompki przy akumulatorze , a czy sam zepsuty czujnik paliwa na listwie może dawać takie oznaki.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Cze 19, 2017 12:14   

Oczywiście że może dawać takie oznaki.
Jak coś to mam.
Jak będzie uwalony na amen to nie odpalisz auta.
Masz jakiegoś kumpla co ma BMW E46 albo z silnikiem 3.0 Diesel.
Jak tak pożycz na chwilę czujnik i zobacz
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Pon Cze 19, 2017 18:09   

Jutro rano będę miał 2 czujniki paliwa ten na filtr i na listwe , zobaczymy czy odpali.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 19, 2017 22:50   

Powinieneś zaopatrzyć się w TOAF'a :) Przyda się na zaś.
Dzisiaj mógłby pokazać błędy, co boli sterownik, że auto nie chce wystartować ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Cze 20, 2017 21:46   [R75] Kręci ale nie odpala

Samochód podpięty pod komputer pokazuje dwa czujniki paliwa na listwie i na filtrze , podmieniłem żadnych błędów , samochód dalej nie pali.
Więc znowu na plaka zapaliłem i przyjechałem pod dom już sam nie wiem czy to pompa wysokiego ciśnienia lub czujnik na niej , czy może wtryski padają .
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 07:16   

Jak Ci odpali z plaka, to zrób szerszą diagnostykę. Rozgrzej auto i sprawdź jak zachowują się czujniki oraz przepływomierz powietrza. Błędy czujnika paliwa mogły się wziąć w chwili np. odpięcia wtyczki na włączonym zapłonie (jak sprawdzałeś czy leci paliwo). Czujnik ciśnienia na listwie może się brać z np. zaśniedziałej wtyczki i wyrobionych pinów (spryskaj kontaktem, dognij piny jakimś szpikulcem), a także sprawdź przewody do tego czujnika czy czasem się gdzieś nie przygrzały o rurkę EGR'u.

Po skasowaniu błędów one wracają?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 21, 2017 08:24   

W takim wypadku chyba kierowalbym sie w stronę zaworu regulacji wysokiego ciśnienia... Do odpalenia potrzeba okolo 300 bar. Natomiast po odpaleniu na plaku juz dalej pójdzie... Moze tez przelewy... Wtryski nie trzymają i ciśnienie ucieka... Dobrze bylo by podać wartości jakie ma na listwie CR w trakcie kręcenia rozrusznikiem bo tak to mozna z fusów wróżyć
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 07:55   [R75] Kręci ale nie odpala

Wszystkie kostki i piny sprawdzone wczoraj spryskane kontaktem , rozebrany dolot i próba sprawdzenia zaworu regulacji wysokiego ciśnienia (mieć jakieś 2,4 ohm z tego co pamiętam) ale nie dałem rady już ciemno się zrobiło i imbus wpadł nie wiadomo gdzie) , a dojście jest super .
Złożyłem przepływkę wypięta dalej nie pali , 23:10 ktoś przechodzi panie psiknij pan tutaj plakiem ( do domu muszę dojechać) , zapalił na dotyk.
Dzisiaj pomysł sąsiadów , może pompa w zbiorniku mówię na pewno nie , jest ciśnienie przy filtrze paliwa , na jakieś trzy sekundy przekręciłem stacyjkę leci ciągłym strumieniem , w butelce 0,5 około 100-150 ml bez bąbelków powietrza , na wylocie z filtra prawie to samo.
Może jednak ta pompa nie mam sił jestem po pracy idę do domu , wyciągneli tylną kanapę trochę to trwało , demontaż wyciszenia od pompki z jednej i od powrotu z drugiej .
Chodzi , ale za długo około 2 minut po przekręceniu stacyjki za nim się wyłączy ma tak być nie wiem!
Znowu przekręcamy stacyjkę , koło rozrządu słychać jakieś syczenie (przy pompie wysokiego ciśnienia ) jak by coś zaciągało lewe powietrze ( od zawsze wydawało mi się , że tam jest jakaś pompka elektryczna , albo coś takiego , po przekręceniu stacyjki zawsze tak fajnie brzęczało a teraz syczenie ) , godzina 22:00 idę na baze.
Mam dość , koniec zabawy panowie , maska w dół kopa w drzwi idę do domu (nerwy wzięły górę , pół bagażnika części kto to poskłada , pewnie ja ?) , 7,5 roku to za długo wykończył mnie psychicznie , szukam drugiego auta ale tylko benzynę.
Jadę w sobotę nad jeziorko do Boszkowa niedaleko ciebie longer86 , tylko się zastanawiam czy na plaka zapalić i cisnąć nim do bólu czy teściowej auto ujeżdżać?
Jeśli będziesz w sobotę w domu i jesteś mi stanie sprawdzić co go boli to mogę podjechać (jak wytrzyma :( oczywiście ).
Dzięki i pozdrawiam.



[ Dodano: Czw Cze 22, 2017 08:55 ]
Nie wiem dlaczego ale po rozłączeniu akumulatora na 30 minut i ponownym podłączeniu cały czas startuje webasto , na dworze 30 stopni a ja nie mogę go wyłączyć muszę wypinać wtyczkę.
Zauważyłem że spaliny z webasto nie wychodzą tylko dołem ale potrafią wydostać się przez tą rurkę gumową na piecu zasysające powietrze (dziwne :o ).
Tylko ciekawe stało się to w tym samym czasie co awaria z zapłonem.
Przecież to nie ma nic ze sobą wspólnego ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 08:24   

Jak webasto startuje po podłączeniu akumulatora to raczej masz uwalony sterownik w webasto.

Syczenie kolo rozrządu zawsze byli, tam pod ciśnieniem przelewa sie paliwo. Tylko nie zwróciłeś na to uwagi. Czyli nie masz pomiarów ciśnienia paliwa z inpa lub TOAF? I okreslales ciśnienie na oko?

[ Dodano: Czw Cze 22, 2017 09:24 ]
Jak nie chce Ci odpalić... Weź kogoś do pomocy z kombinerkami, lub klucz morsa zaciskowy, i zacisnij wężyk powrotny kolo akumulatora, na ktorym jest taki maly bialy dynks wpiety. Jak zacisniesz to wtedy spróbuj odpalić.
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 19:06   [R75] Kręci ale nie odpala

Wczoraj już o tym myślałem to jest chyba zawór zwrotny , ale nie miałem siły z nim walczyć .
Tylko ja myślałem inaczej to zrobić przekręcić stacyjkę albo go zapalić wyłączyć i szybko odłączyć przewód od strony zbiornika i sprawdzić czy się nie cofa.
Jednak z drugiej strony pomyślałem , że po zgaszeniu samochodu od razu próbuje go uruchomić i też nie zapala to przecież paliwo nie zdąży się cofnąć w 2 może 3 sekundy ( tak myślę ).
Program TOAF już ściągnąłem tylko czekam na kabel .
Zawór wysokiego ciśnienia na pompie jak będzie walnięty to pokazał by błąd na wyświetlaczu.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 20:28   

Zacisniej waz przed zaworem zwrotnym i sprawdź, bez zbędnego biadolenia
_________________
75 Red Edition
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 18:19   [R75] Kręci ale nie odpala

Nie pali.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 22:52   

A czy TOAF już został podłączony? :) Czy dalej szklana kula?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 18:18   [R75] Kręci ale nie odpala

Tak wczoraj przyszedł kabel po 15 , podłączyłem popatrzyłem na błędy skasowałem i dalej nie chciał zapalić innych już nie wyświetlał (oprócz przekaźnik świec żarowych i czujniki nasłonecznienia strona prawa i lewa , nawet nie wiem co to jest ).
Więcej czasu już nie miałem , do 16 musiałem zaprowadzić auto 30 km dalej mechanikowi który zajmuje się wtryskami i pompami.
Czekam na telefon od niego , jak go zrobi to dam znać co było.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 28, 2017 21:59   

Jak coś to mam cały osprzęt do TD4 z auta po przebiegu 61.000 mil ;)
Ceny mocno atrakcyjne.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 02, 2017 20:57   

Ale diagnostyka to nie tylko odczyt i kasowanie błędów.
Czujniki nasłonecznienia zgłoszą się wtedy kiedy auto będzie pozbawione dostępu promieni słonecznych.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala...
baczek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 09, 2013 23:27
baczek
Brak nowych postów [R75] Nie odpala, nie kręci
zaniewka Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Maj 18, 2011 11:38
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 14, 2017 22:22
karol77787
Brak nowych postów [R75] Kręci ale nie odpala
tetigon Rover serii 75, MG ZT 16 Sob Wrz 19, 2015 10:01
sknerko
Brak nowych postów [R75] kręci a nie odpala.
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lut 14, 2019 08:08
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink