Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam padła mi pompa wspomagania, czy ktoś posiada instrukcję schemat, jak się do tego zabrać, gdzie jest napinacz, jak go popuścić, płyn do wspomagania to " WSP ELFMATIC G2"
Ostatnio zmieniony przez krzychunh Czw Lip 06, 2017 11:43, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 06, 2017 08:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
- osobny krótki pasek od pompy wspomagania;
- do napinacza najlepiej dojść zdejmując koło, napinacz jest na sprężynie i wystarczy go odciągnąć za pomocą klucza, bodaj 10,
A dalej to już chyba standardowo, odkręcasz węże, spuszczasz płyn, wymieniacz pompę, zalewasz nowym, odpowietrzasz.
Zalej płynem zbiornik, możesz też zalać pompę jak się uda. Potem najlepiej na odpiętym zapłonie pokręć chwilę rozrusznikiem by napełnić układ. Uzupełniaj płyn w zbiorniku bo go będzie ubywać. Następnie po prostu odpal silnik i kręć kierownicą kilka razy od oporu do oporu, powietrze będzie uchodzić przez odkręcony zbiornik płynu. Pilnuj poziomu płynu, uzupełniaj ubytek.
[ Dodano: Czw Lip 06, 2017 21:08 ]
Nie mam kur.. sil do tego auta odkrecilem 2 śruby, i nie wiem jak sie dobrac do 3 (7)
Udalo sie trzeba wykrecic dwie dlugie sruby, nastepnie jedna pod kolem, kolejnie nalezy wsunas plaski srubokret pomiedzy korpus a pompe i podwazyc, pozniej ruchami w jedna i druga strone wyciagnac pompe
Następnie po prostu odpal silnik i kręć kierownicą kilka razy od oporu do oporu, powietrze będzie uchodzić przez odkręcony zbiornik płynu. Pilnuj poziomu płynu, uzupełniaj ubytek.
No nie bardzo, a nawet wcale. Takie odpowietrzenie spowoduje tylko rwanie pompy przy skręcaniu.
-Odłącz cewki
-kręć rozrusznikiem przez 5s
-dolej płynu (jeśli trzeba)
-koła max. w lewo i trzymaj tak kierownicę
-kręć rozrusznikiem przez 5s
-koła max. w prawo i trzymaj tak kierownicę
-kręć rozrusznikiem przez 5s
-podłącz cewki i uruchom normalnie silnik na 2min
-pokręć trochę kołami prawo, lewo
Koniec
Najszybciej i swobodnie można to zrobić z kołami w powietrzu czyli uniesiony przód auta.
Nie wolno trzymać na max. skręcie dłużej niż 10s.
Instrukcja z RAVE.
Tak samo można spuścić płyn z układu. Oczywiście trzeba odpiąć wężyk powrotny do zbiorniczka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum