Wysłany: Nie Lip 23, 2017 10:22 [R75] Pali za drugim razem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam taki problem, może ktoś z Was będzie wiedział gdzie szukać przyczyny. Pare dni temu wsiadam do auta i kręcę i nic. Przekręciłem kluczyk i jeszcze raz i odpalił. Tak się dzieje za każdym razem jak auto postoi bo jak przyjadę i zgaszę silnik a potem chcę odpalić i pali za pierwszym razem. Miałem dwa razy robione coś z rozrusznikiem bo nie chciał palić ale wtedy to w ogóle nie kręcił. Kilka miesięcy temu tez nie mogłem odpalić okazało się że filtr paliwa był zawalony i pompka paliwa padła ta pod maską. Nie wiem gdzie jechac do mechanika żeby dobrze trafić. Jak pojadę to auto zapali od razu. Macie jakieś pomysły? Nie chcę stanąć gdzieś w trasie czy na mieście.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 23, 2017 10:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Nie Lip 23, 2017 13:46 ]
Sprawdź tak: po nocy przekręceniu kluczyka ale nie odpalaj, poczekaj z 5 s i dopiero zakręceni rozrusznikiem. Jeśli odpali normalnie to zawór paliwa. Jeśli nie to może być zawór cr, pompa cr, wtryski.
Zawsze za nim odpalę to czekam aż kontrolka świec zgaśnie. Mam czekać jeszcze chwilę po zgaśnięciu tej kontrolki czy to już minął ten czas?
[ Dodano: Nie Lip 23, 2017 20:23 ]
Zrobiłem jak pisałeś i faktycznie zapalił za 1 razem. Fakr że trochę kręcił ale odpalił. A czy ten zaworek może całkiem paść i wtedy nie odpale już auta?
Zawór ma za zadanie utrzymywać określone ciśnienie ukladzie i sprawiać żeby paliwo się nie cofało do baku. Jak się rozleci to na pewno nje odpalisz, ale jest to mało prawdopodobne żeby się tak stało. O zaworki już wszystko co się dało napisać, jest na tym forum, łącznie z fotkami jak go naprawić, wymienić itd.
Przyczyn złego odpalania może być więcej, warto by podłączy toaf i zobaczyć bledy
Byłem dziś na kompie i wykazało błąd ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola ponizej ciśnienia wstępnego. Koles mówi mi ze to wina pompy paliwa tej przy aku. Mialem hą wymienianą w listopadzie. Widać była slabej jakości.
Dla pewności sprawdziłbym jeszcze przekaźnik od pomp paliwa nad nogami pasażera. Może powodować objawy padniętej pompy paliwa, która może w rzeczywistości być całkiem dobra.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Chodzi Ci o ten bezpiecznik 30A co w instrukcji ma nr 20 (czy jakiś inny przekaźnik)? Bo rozumiem że w tych bezpiecznikach nad nogami co klapkę się ściąga.
markozalko, nie, nie, bezpiecznik to inna historia. Przekaźnik. W benzynie to jest bodajże pierwszy od prawej w gnieździe na skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Tymczasem w dieslach przekaźnik od pomp paliwa jest przyczepiony NAD tą skrzynką bezpieczników w oddzielnym gnieździe.
Jeśli ktoś kiedyś tę podstawkę odpiął to równie dobrze może być schowany za skrzynką bezpieczników lub gdzieś obok niej.
U mnie się zacinał. Raz łapał, raz nie. Więc mimo zregenerowanych wtrysków, nowej pompy, wymienionego czujnika ciśnienia na filtrze raz na kilka prób odpalenia kręcił i nie ruszał, w TOAF-ie rejestrował się błąd zbyt niskiego ciśnienia (niedopowiedzenie), a gdy się odpinało sprawdzić wężyk to już wszystko grało.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Zasadnicze pytanie jakiego miał kompa, bo to nie musi być pompa przy aku tylko jeszcze pompa w baku albo zaworek zwrotny puszcza i nie nabija ciśnienia.
Masz modyfikowany program (chip-tuning) czy to goła seria?
Ani pompy w baku ani tej przy akumulatorze nie diagnozuje się programem.
To tylko czujnik ciśnienia paliwa wkręcany w filtr podaje takie informacje do komputera o ciśnieniu.
Trzeba prześwietlić cały układ paliwowy. Od pompy w baku, przez pompę obok akumulatora po zaworek zwrotny. Każdy niedobór paliwa zakończy się zarejestrowaniem tego błędu.
Pompa w baku jeśli jest niewydolna da osobie znać jak poziom paliwa w baku spadnie poniżej 1/4. Chyba, że to poliftowa wersja, która ma tylko pompę w baku
Podejrzyj sobie live data w momencie kiedy ten problem występuje. Będziesz wiedział.
Jeśli to się dzieje jak auto jest zimne (dłuższy postój) i tylko raz to też bym szedł w kierunku zaworka zwrotnego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Co do komputera to nie jestem w stanie powiedzieć jaki miał. Dałem mu wczoraj auto i zrezygnował z jego naprawy. Sprawdzał cisnienie przed filtrem i okazalo się takie same jak za filtrem. Mówił że może ta pompka w baku ale on tego sie nie podejmie bo za dużo pracy z tym. Fakt teraz paliwa mam ciut poniżej kreski ostatniej ćwiartki ale jak to zaczęło sie dziać to bylo paliwa trochę wiecej. Zobacze jak wleje paliwa co to będzie. A czy ta pompka w baku moze całkiem paść i auta nie odpale czy tylko sie zacina? Jakbym miał paliwa zawsze więcej ro bedzie ok?
[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 11:24 ]
I jeszcze jedno. Czy jak pompka w baku padnie to tylko nie odpalę czy w trakcie jazdy może stanąć?
Jak ta pompa padnie, to nie odpalisz auta jak będziesz miał poziom paliwa poniżej progu, który pozwala tej przy akumulatorze pociągnąć paliwo z baku. Wtedy dolanie paliwa pomoże, bo z pominięciem pompy w baku ta przy aku pociągnie paliwo i poda dalej. Jednak przy dynamicznej jeździe może Ci spadać ciśnienie i szarpać autem. O pompach w baku było już wiele. Nie jest to jakaś specjalnie ciężka procedura z wymianą. Niestety zamienniki bywają mało żywotne, zwłaszcza jak się jeździ na "pustym" baku. Jeżdżenie na uszkodzonej pompie w baku to tylko doraźnie, aby dojechać do serwisu i wymienić. A co do zaworu zwrotnego, możesz to sprawdzić, jak już układ będzie w 100% sprawny, zaciskając (delikatnie) np. morsa na przewodzie powrotnym przed zaworem. No i wtedy mierzyć sobie TOAFem jakie wartości odczytuje czujnik ciśnienia.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zawsze tankowalem do pełna ale odkąd auto chciałem sprzedać to nie lalem tyle. Grunt ze można tak jeździć tylko miec dużo paliwa. Dzięki za pomoc
[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 18:29 ]
Zalalem do pełna i po odpaleniu zgasł. Za krótko czekałem po przekreceniu kluczyka. To chyba zalanie do pełna nie pomoglo. Chyba ze potrzeba trochi czasu zeby pompka drgnela
Zawsze tankowalem do pełna ale odkąd auto chciałem sprzedać to nie lalem tyle.
markozalko napisał/a:
Zalalem do pełna i po odpaleniu zgasł
Podwoiłeś cenę auta
Zalanie na full może pomóc tej pompce w baku lepiej radzić sobie z zapotrzebowaniem na paliwo. Jeśli jednak miałeś powietrze, to zgaśnie do czasu odpowietrzenia (czyli drugiego nabicia). Może walczysz z dwiema usterkami, pompa paliwa w baku oraz zaworek zwrotny. Ciężko coś powiedzieć bez logów i na odległość. Zaciśnij sobie morsa (jak masz) na przewodzie (z umiarem, żebyś nie przeciął go i jednak żeby jakieś ujście przy większym ciśnieniu było) i sprawdź wtedy.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kolego szanowny. Ja w ogóle nie wiem o czym ty do mnie piszesz. Nie znam się na tym. Mnie interesuje tylko to czy dojadę jutro na lotnisko. Jakie 130 km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum