Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wartosc rezystora nawiewu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[R416] Wartosc rezystora nawiewu
Autor Wiadomość
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   [R416] Wartosc rezystora nawiewu

Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz ;)
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Ostatnio zmieniony przez Admin Nie Kwi 01, 2007 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

Lechos napisał(a):
Cytat:
Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz ;)

Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

Lechos napisał(a):
Cytat:
piter34 wrote:
Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma
pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
ale nawet z wygladu sie roznia iloscia zwoi i gruboscia druta (moze gdy to
projektowali nie kierowali sie logika :) )

R= ro*(l/S)

Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i cieńszy drut.

Cytat:
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl

Dodaj sobie delimiter to wiadomości i przeglądaj je raczej czytnikiem news, a
nie z bramki WWW (wygoda, wygoda, wygoda...)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
Kruchy
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

piter34 wrote:
Cytat:

Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie
ma pomysłu dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...

Tak na "doswiadczenie" i patrzac na plytke z rezystorami to kazdy jest inny.
Jeden ma dluszy cienszy drut, drugi krotszy i grubszy, trzeci jest taki
"pomiedzy". Takze nie rozumiem jak moga miec takie same wartosci. Jako
rezystor od I biegu mozna wstawic 1 Ohm 10 W, od II nie pamietam ile bylo
jak mierzylem, a na III biegu wartosc okolo 0,1 Ohma a moc napewno wieksza
bo drucik jest dosc gruby.

--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica
 
 
Marian_K
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

Cytat:
R= ro*(l/S)
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy drut.

Zgodnie z powyższym wzorem mniej zwojów i grubszy drut da zdecydowanie
mniejszą rezystancję niż więcj zwojów i cieńszy drut i tak jest w praktyce
:-)

--
Marian Krzak
R75 CDT 2000r.
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

Lechos napisał(a):
Cytat:
piter34 wrote:
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy
drut.
Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali

Nie byłbym taki pewien... ;)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

Marian_K napisał(a):
Cytat:
R= ro*(l/S)
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy drut.
Zgodnie z powyższym wzorem mniej zwojów i grubszy drut da zdecydowanie
mniejszą rezystancję niż więcj zwojów i cieńszy drut i tak jest w
praktyce :-)

No masz rację, jakby na to nie patrzeć. :)))
Napiszę zatem inaczej: :)
Więcej zwojów i grubszy drut to może być to samo co mniej zwojów i cieńszy drut.

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
deu
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

W moim R45 bylo dokladnie tak samo .. "na oko" rozne
ale co za problem zmierzyc ? ja to zrobilem i sa takie same (2 ktore byly
cale)

Nie kombinujcie tylko dajcie jak w Faq napisane

na 1 biegu prad plynie przez 3 rezystory
na 2 przez 2
na 3 przez 1
na 4 omija oporniki

pozdrawiam
deu
 
 
piter34
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

deu napisał(a):
Cytat:
W moim R45 bylo dokladnie tak samo .. "na oko" rozne
ale co za problem zmierzyc ? ja to zrobilem i sa takie same (2 ktore byly
cale)

Ave. :)

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
 
 
Kruchy
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:28   Re: Wartosc rezystora.

piter34 wrote:
Cytat:
Napiszę zatem inaczej: :)
Więcej zwojów i grubszy drut to może być to samo co mniej zwojów i
cieńszy drut.

Tylko ze rezystor z cienszego drutu ma wiecej zwojow niz ten z grubego. Wiec
jest odwrotna sytuacja niz opisales :)
Co daje nam, ze rezystor od I biegu ma wieksza rezystancje niz rezystor III
biegu.

--
Kruchy
R200 Coupe '98; R 416 '93(R.I.P.)
Stolica
 
 
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:43   Re: Wartosc rezystora.

piter34 wrote:


Cytat:
Tak na logikę i patrząc na schemat elektryczny (jest w RAVE) to nie ma
pomysłu
dlaczego te rezystory miałyby mieć rózne wartości...

--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków


ale nawet z wygladu sie roznia iloscia zwoi i gruboscia druta (moze gdy to
projektowali nie kierowali sie logika :) )
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 13:53   Re: Wartosc rezystora.

piter34 wrote:

Cytat:
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i cieńszy
drut.




Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali
--

Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 14:14   Re: Wartosc rezystora.

Kruchy wrote:

Cytat:
Jako rezystor od I biegu mozna wstawic 1 Ohm 10 W, od II nie pamietam ile
bylo jak mierzylem, a na III biegu wartosc okolo 0,1 Ohma a moc napewno

wieksza bo drucik jest dosc gruby.



Widac ze w kazdym przypadku sa inne rezystancje (chodzi o plytki z roznych
sam.) a moze tak zrobic ze zmierzyc grubosc drutu i liczbe zwoi ( tego
przepalonego) i zrobic taki sam rezystorek juz chyba bez mierzenia? jak
myslicie --bedzie dobrze?
--
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Desoft
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 14:36   Re: Wartosc rezystora.

Cytat:
Mniej zwojów i grubszy drut to może być to samo co więcej zwojów i
cieńszy
drut.
Ale by chyba sobie az tak zecia nie utrudniali

Nie byłbym taki pewien... ;)

Na pewno nie dawaliby takich samych rezystorów nawijanych różnym drutem.
Natomiast jest duża szansa na to że rezystory nie mają równej wartości.
Przyznaję, nie zaglądałem nie wiem na pewo.
Ze strony elektrycznej: silnik prądu stałego nie ma charakterystyki
liniowej, szczególnie wiatrak.
Zatrzymany (np. ręką) silnik pobiera największy prąd, to chyba jest dla
każdego jasne.
Z powyższego im chcemy bardziej zmniejszyć obroty tym większy musi być
rezystor (zwalniajcy silnik zmniejsza swoją oporność - dla wścibskich:
reaktancję) i nie jest to zależność liniowa.

Z reguły, o ile dobrze czytam posty, palą się rezystory 1 i 2 biegu bo mają
nawiększą wartość przez co wydziela się na nich największa moc. Tutaj
chciałem zuważyć, że rezystor 1 biegu zawsze przewodzi razem z rezystorem 3
biegu, więc tak "wizualnie" mniej pracuje od tego od 3 biegu. Gdyby były
jednakowe upalałby się najczęściej od 3 biegu.

Nie ma problemów z wymianą rezystorów na wszystkie jednakowe, nie zostanie
tylko zachowana proporcja "dmuchów" producenta. A dokładnie na 1 biegu
będzie dmuchało nieco mocniej po takiej przeróbce.
Nie polecałbym zakładać wszystkich rezystorów od 1 biegu, bo na 1 może
przestać wogóle kręcić.


--
Desoft
R414i LPG 97r
 
 
Desoft
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 16:40   Re: Wartosc rezystora.

Cytat:
Latalem dzis po elektrykach sam. i lipa

może popytać wśród elektryków/elektroników niesamochodowych.

nikt tego nie chce robic

jeżeli dałbyś radę sam wymontować....
pogadać ze średniouzdolnionym elektronikiem, żeby pomierzył jakie mają
wartości...

Cytat:
i ze nie ma dostepu do takich rezystorow ( jakis specjalny drut)

i zakupił w TME, Allegro, innym sklepie elektronicznym takie rezystory....

..... zamontował

to kosztowałoby Cię to piwo (elektronik), ~10-20zł rezystory z przesyłką, i
trochę własnej pracy.


--
Desoft
R414i LPG 97r
 
 
deu
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 16:52   Re: Wartosc rezystora.

kupilem w pierwszym lepszym elektronicznym sklepie takie jak na zdjeciu
http://tiny.pl/cv6x zlaczylem po 2 zeby dalo zadana wartosc i dziala
elegancko
 
 
brt
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 18:44   Re: Wartosc rezystora.

Cytat:
Nie ma problemów z wymianą rezystorów na wszystkie jednakowe, nie
zostanie tylko zachowana proporcja "dmuchów" producenta. A dokładnie
na 1 biegu będzie dmuchało nieco mocniej po takiej przeróbce.
Nie polecałbym zakładać wszystkich rezystorów od 1 biegu, bo na 1 może
przestać wogóle kręcić.

To co znalazłem w RAVE dla R200 rocznik od 98:
http://www.fotosik.pl/pok...6396d26cf8.html

Pozdr.


--
Brt
220SDi 96' DŚląsk
http://klub.chip.pl/wincat2/news/netykieta.htm
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
 
 
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 18:46   Re: Wartosc rezystora.

Lechos wrote:


Cytat:
Panowie (Panie oczywiscie tez) jak to jest z tymi rezystorami nadmuchu? w
FAQ jest opisane ze wszystkie 3 maja miec takie same wartosci lecz to juz
chyba jest nieaktualne. Mierzyl ktos juz lub to robil? dostalem od goscia
z Hondy wiadomosc ze u niego maja 2,6 / 2,0 / 0,6 ohm. Prawda czy fausz ;)
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl



Latalem dzis po elektrykach sam. i lipa nikt tego nie chce robic i
bajeruja ze to kupa roboty a sowenirow malo i ze nie ma dostepu do takich
rezystorow ( jakis specjalny drut)
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Lechos
Gość





Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:45   Re: Wartosc rezystora.

Desoft wrote:


Cytat:
pogadać ze średniouzdolnionym elektronikiem, żeby pomierzył jakie mają
wartości...



tylko ciekawi mnie dlaczego te wartosci sa rozne na kazdej plytce w koncu
sa chyba do takiego samego nawiewu i czy u Antka czy Franka powinna byc
wartosc taka sama ( roznica moze wynika z stopnia eksploatacji i
nadpalenia).
Wiec chyba powinno byc jak Amen w pacierzu taki to a taki i koniec (bez
zbednych pomiarow)
--
--
Jednoślad 416Si, srebrny sedanik, 111 kucy, 97r.
Skóra, klima, komóry na stanie auta brak.
GG: 909640
Tlen: leszek-ns

// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
 
 
Desoft
Gość





Wysłany: Czw Mar 29, 2007 04:34   Re: Wartosc rezystora.

Użytkownik "Lechos" <leszek-ns@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:eudpnp$osq$1@host-ip211-14.crowley.pl...

Cytat:
Widac ze w kazdym przypadku sa inne rezystancje (chodzi o plytki z roznych
sam.) a moze tak zrobic ze zmierzyc grubosc drutu i liczbe zwoi ( tego
przepalonego) i zrobic taki sam rezystorek juz chyba bez mierzenia? jak
myslicie --bedzie dobrze?

Będzie dobrze.

Można też tak:
Wyciągasz zestaw z samochodu, bierzesz miernik - omomierz.
Mierzysz spalony rezystor, a dokłdnie to co z niego zostało. Wizualnie
oceniasz ile rezystora zmierzyłeś (np. połowę) wartość obliczasz z części
pomierzonej i długości rzeczywistej.

Jeżeli oporności są małe może być problem z omomierzem, trzeba wtedy mierzyć
oporność np zasilaczem.

--
Desoft
R414 97' LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] pilot- brak rezystora?
Koziol93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sob Maj 04, 2013 20:07
bizon
Brak nowych postów [R416] Rezystorki nawiewu problem
saskey Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Gru 07, 2010 21:54
baksik28
Brak nowych postów [R416] Poszukuje części od nawiewu
panel z opisem biegów nawiewu
pitol23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 08, 2008 17:25
pitol23
Brak nowych postów [R416] Z nawiewu tylko gorące powietrze
Razan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Kwi 23, 2012 19:47
sTERYD
Brak nowych postów [R416 Si 16V 96r.] Zimne powietrze z nawiewu środkowego.
patryk512 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Sie 05, 2014 15:07
maciejk1980



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink