Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam Szanowne grono użytkowników,walczymy wraz z moim kolegą w jego samochodzie,a dokładniej to z mod.przekażników wentylatora,a co ciekawe w tym że module nie ma płytki tylko dwa przekażniki a silnikwentylatora 2 przewodowy poniżej dodam zdjęcie,w czym problem,nawet po włączeniu klimy a jest nabita,presostat sprawny ładnie chłodzi,silnik wentylatora nie załącza się ,i jeszcze jedno po wypięciu czujnika temp.cieczy wentylator tak samo nie załącza się,moje pytanie?czy nie jest to kombinacja od benzyny a nie od disla.
Przeglądałem forum i wynika że tam powinna być płytka do przekażników,bardzo proszę o opinie i wypowiedzi za co dziękujemy.
Zapomniałem dodać najważniejsze,auto kolegi zostało zakupione od osoby które miało spotkanie z koziołkiem sarny a co za tym idzie wymieniono u mechanika chłodnice wraz z wentylatorem.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 10:40
Po kolorach przewodów można wnioskować że ktoś wywalił z niego płytkę i w takiej sytuacji to będzie działać prawidłowo tylko w benzynie, w dieslu może tylko na jednym biegu działać ale trzeba któryś pin przełożyć w tych dużych kostkach, tak robią handlarze nowymi chińskimi wentylatorami gdzie niema wersji dla diesla i jak przełożą pin to działa na jednym biegu tylko
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Mądrego warto słuchać ,właśnie przed chwilką kolega był na szrocie i takie coś mu zaproponowali ale jest to wersja do silnika 3-trzy pinowego,gdzieś tu na forum widziałem modyfikacje na 2-pinowy.
sash997 zerknij na te fotkę poniżej i powiedz czy to jest ok.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lis 15, 2017 14:24
Tą płytkę zamontujcie w tej waszej puszce, na wieczór wstawię zdjęcie jak powinny być kable podłączone prawidłowo chyba że jest gdzieś na forum i znajdziecie wcześniej
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Sash997-czy dobrze rozumuje tzn.przełączenie odpowiedniego przekażnika wentylatora następuje po wysłaniu napięcia z mod.ECM i na tych 3-trzech cieńkich przewodach które idą do puszki przekażników pojawia się napięcie które to załącza wentylator różnego biegu
1 przekażnik jest do klimy i poprzez czujnik ciśnienia klimy od razu po załączeniu klimy wymusza pracę wentylatora
2 przekażnik jak i 3 myślę że jest uruchamiany odpowiednio do temperatury cieczy w silniku.
Jeżeli możesz podeślij jak to ma być podłączone kolorystycznie
dzięki serdeczne.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Lis 16, 2017 12:01
Kolorystycznie to tak jak na zdjęciu punx wstawił ma być, co do sterowania to tymi przewodami cienkimi przychodzi sygnał PWM z komputera silnika a ta płytka to taki dekoder PWM, im mocniejszy sygnał tym więcej włączonych przekaźników, pierwszy włącza się ten duży drugi środkowy itd
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum