Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala
Autor Wiadomość
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



  Wysłany: Czw Lis 23, 2017 16:40   [R 75] Rover 75 2.0 CDT nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Potrzebuję pomocy mianowicie od około 2 tygodni mam ciągły problem z odpaleniem samochodu.W pierwszym etapie auto nie paliło tylko na ciepłym silniku co by wskazywało na czujnik położenia wałka. Do wczoraj jeszcze paliło na zimnym już ciężkawo na ciepłym w ogóle a na takim po przejechaniu powiedzmy drogi do pracy (5km) idealnie. Dzisiaj już samochodu nie odpaliłem - kręci normalnie a tak jakby nie dostawał paliwa. Co do tej pory probowałem:

- zakupiony drugi czujnik wałka - nic nie zmieniło na obu zimny palił ciepły nie (na ciepłym próby chłodzenia obu czujników nic nie dają- póki nie ostygnie nie pali)

-drugi czujnik od wału - brak zmian na obu zachowuje się tak samo

-wymieniony przekaźnik świec (pokazywał komputer- teraz jest ok) - świece wszystkie grzeją

-wymieniony czujnik na kolektorze (świeciła kontrolka od silnika - teraz nie świeci)

-przedmuchany zawór na pompie wtryskowej

-wymieniony filtr paliwa

-na pompce paliwa po odpięciu przewodu ciśnienie duże nie można zatkać palcem

Do tematu podpinam kilka zrzutów z toafa (zrzuty z próby dzisiejszego odpalenia). Może ktoś będzie miał jakiś pomysł.
Jakie powinno być ciśnienie na listwie cr? Czy może to być padnięta pompa wtryskowa? Dodam że auto jak odpali chodzi normalnie, nie spadku mocy, nie kopci natomiast zdarzyło mu się kilka razy zgasnąć na większych obrotach. Jeśli temat umieściłem w złym miejscu z góry przepraszam jestem co prawda na forum od dawna ale nigdy nic nie umieszczałem - dodam że przejrzałem już chyba wszystkie wątki na temat złego odpalanie i już mi brak pomysłów.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 23, 2017 16:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 17:25   

A co z wtryskami? Jakie maja wartosci na ciepłym silniku? Moze leja w przelew i to by pasowało do opisu usterki
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 17:49   

Właśnie wyszedłem dzisiaj z myślą sprawdzenia wtrysków (bo już nic innego mi do głowy nie przychodziło) ale jako że nie zapalił w ogóle więc nie miałem jak tego zrobić. W zeszłym roku 2 szt wymieniałem bo 1 lał ale jak lał to do oleju dostawało się paliwo a teraz na bagnecie jak była połowa tak jest nic nie przybywa nic nie ubywa - po wymianie wszystko było ok. Czy jakby lał to nie szło by paliwo do oleju? Na razie zwinęłam aku pod prostownik i sprawdzę czy coś zmieni jutro jak nie to zaholuje do teścia na garaż bo pod blokiem nic nie zdziałam tym bardziej że komp mi trzyma max 15minut bez kabelka z prądem podpiętego. Ewentualnie je wymontuje do sprawdzenia na maszynie innych pomysłów mi brak.

[ Dodano: Czw Lis 23, 2017 17:49 ]
Na silniku został tylko 1 błąd mianowicie 1e00 can bus nic innego nie wyswietla
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 19:08   

sg22 napisał/a:
zy jakby lał to nie szło by paliwo do oleju?
Nie. Zaworek we wtrysku jak nie trzyma to paliwo zamiast iść w komorę spalania idzie do powrotu i dlatego nie odpala, szczególnie na ciepłym bo metal się rozszerza i wtedy jeszcze więcej ucieka w przelew. Stad częsta przypadłość ze zimny odpala a ciepły ciężko albo wcale

[ Dodano: Czw Lis 23, 2017 19:08 ]
Możesz zdjąć przelewy wtrysków i przekręcić kluczyk, na gorze wtrysku powinno minimalnie pojawić sie paliwo - jeśli leje sie sporo (oczywiście bez odpalanie silnika tylko kluczyk w pozycji 1 żeby pompa przy aku pracowała) to ten wtrysk robi problem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 20:12   

Dzięki za wskazówkę jutro sprawdzę.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 23, 2017 20:20   

Ciśnienie wstępne wygląda okej. Na plaka odpali?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 20:25   

Nie sprawdziłem tego a w tej chwili aku w domu pod prostownikiem. Jutro po pracy będę kombinował dalej.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lis 23, 2017 20:26   

jesteś w stanie te wyniki podać jako [ code ] cos [/ code ]?
Bo te obrazki są strasznie malutkie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 20:29   

Mogę to wysłać na maila w normalnym formacie jak mam zapisane bo na forum chciało bodajżę max 600x800
 
 
szymek75 



Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 5

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 23, 2017 21:33   

Jak miałem ECU zalane to objawy były podobne.
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 21:36   

Wymieniałem przekaźnik świec który jest przy ecu i jest sucho odpływy nie są zatkane.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 24, 2017 01:36   

szymek75 napisał/a:
Jak miałem ECU zalane to objawy były podobne.

Podobne objawy mogą być symptomem wielu rzeczy. Puszka bezp. przy aku też potrafi zrobić problem.

Wyślij logi na marek@roverki.eu w większym formacie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 15:11   

Wysłane na maila i pędze do pracy.

[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 15:11 ]
Auto po dlugim meczeniu odpalilo bez plaka jak krecilem to tak mialo chec zlapac ale nic dopiero za ktoryms razem.Juz go nie gasze tylko jade na garaz - delikatnie nie rowno pracuje takze silnik.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 24, 2017 15:18   

Może był zapowietrzony? Praca pompy grodziowej jest znakomita. Resztę można sprawdzić jak auto odpali i będzie ciepłe. Zwłaszcza wtryski.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 17:28   

Wszystkie znaki na niebie mówią wtryski podłączam zrzut z komputera.

[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 17:28 ]
dodam że sprawdzałem z plaka i pali wtedy idealnie i nawet ładnie chodzi :)
 
 
Lisc 



Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 1



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 17:42   

Witam mam pytanie wymieniłem klocki hamulcowe tył i przód razem z czujnikami ale kontrolka dalej świeci czy robi się jakiś reset komputera
 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 18:06   

spróbuj odpiąć na chwilę klemę "-" od akumulatora, powinno pomóc,
a jak nie pomoże to zostaje skasować błąd TOAFem,
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 24, 2017 19:53   

Korekcje sprawdzasz na jałowym biegu (nie dotykasz pedału gazu) i na rozgrzanym silniku. Tutaj rozbieżność jest tak duża, jakbyś wcisnął pedał gazu...

Cytat:
Witam mam pytanie wymieniłem klocki hamulcowe tył i przód razem z czujnikami ale kontrolka dalej świeci czy robi się jakiś reset komputera

Gdzieś się tutaj koledze wpieprzyłeś w temat ;) ?
Masz przerwę w obwodzie. Albo połączysz kabelki na sztukę albo wyłącz TOAFem powiadomienie o zużytych klockach.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sg22 



Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 14



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 20:03   

Faktycznie jest jak piszesz sprawdzałem na luzie pierwszy ma do 2 drugi trzeci do 1 a czwarty do 2.5 (temp powyżej 70 st) to tylko moja ciekawość jak będzie skakać mam też zrzuty z przejażdzki i i z luzu ale na tych 1 i 4 ma sporo za dużo. W każdym razie są już wyjęte w poniedziałek idą na stół. Nawet jakby dalej nie palił to myśe że wtryski są do poprawy.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 24, 2017 22:20   

z tych dwóch nie koniecznie oba sa wadliwe - zauważ ze przy korekcie jednego masz "-" To tak działa ze jeden nadrabia niedobór drugiego. Chociaż z drugiej strony jak auto ma 15 lat i 300 tys to od strzała powinno sie wszystkie zregenerować:)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 1.8 odpala i gaśnie lub nie odpala]
Szymek05 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lis 14, 2016 07:27
Szymek05
Brak nowych postów [R75] Rover nie odpala
klostazy Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lip 13, 2009 21:37
klostazy
Brak nowych postów [R75] Rover 2.0 CDT - nie odpala
junior_lub Rover serii 75, MG ZT 23 Czw Maj 31, 2018 16:51
cyborg
Brak nowych postów [rover 75] nie odpala po rozladowanym aku
Carlo1406 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Sty 19, 2020 14:00
mocu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink