Wysłany: Nie Mar 02, 2014 19:32 [MG ZT] Subwoofer HK - lepszy dźwięk przy otwartym bagażniku
Witam wszystkich. Mam pytanie do osób posiadających w swoim zestawie car audio subwoofer HK. Ostatnio zauważyłem że subik gra 100 razy lepiej gdy jest otwarty bagażnik. Cała instalacja jest oryginalna bez jakichkolwiek przeróbek. Przy zamkniętej klapie suba praktycznie nie słychać natomiast sytuacja się zmienia gdy tylko otworze bagażnik. W jednej chwili całe auto wypełnia piękny bas. Czy jest to możliwe że sub po prostu się dusi przy zamkniętej klapie i głośniki nie pracują tak jak trzeba? Czy może jest jeszcze coś co może powodować taki efekt. Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 02, 2014 19:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Fizycznie to jest niemożliwe bo fala basowa jest bardzo długa (kilka metrów) a auto za małe żeby bas się rozprzestrzenił jak należy.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, a zrobienie jakiegoś dodatkowego przepustu do wnętrza kabiny pomogłoby? Ewentualnie wyprowadzenie kanału po prostu na zewnątrz. Celowe, kontrolowane rozszczelnienie bagażnika od samego subwoofera.
Podobno u mnie w kombiaku naglośnienie HK lepiej gra. Rafalmis1 potwierdził, że różnica kolosalna. Może to właśnie dlatego, że przestrzeń bagażowa faktycznie jest otwarta?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przy otwartej przestrzeni faktycznie powinno być lepiej ale też H/K do kombi ma nieco inny subwoofer i to może być ta różnica. Co do pytań MD to rozszczelnienie kontrolowane jak to nazywasz nic nie da a nawet osłabi bo klapa i tak będzie zamknięta i to co wyjdzie na zewnątrz i tak nie wróci. Przepust do wnętrza można by próbować żeby z wnętrza bagaja zrobić wejście do kabiny niestety ale sub zasłania całą przestrzeń w której by można przepust wykonać spróbujcie może z otwartym podłokietnikiem. Generalnie wydaje mi się że sub H/K jest słabo zaprojektowany i droga dźwięku z głośnika do kabiny jest za krótka. Są małe subwoofery gdzie z głośnika do wylotu jest ślimakowy tunel o długości kilku metrów i do tego bassrefleks z drugiej strony. w R75 sedan właśnie przepust z bagażnika by robił za bassreflex tylko trzeba by obliczyć wielkość otworu. Kiedyś się zastanawiałem czy by nie dało zrobić w tylnej półce membran pasywnych zasilanych ciśnieniem dźwięku w bagażniku to by mogło czasem zrobić robotę tylko jak doprowadzić tam powietrze z bagażnika jak sb H/K zasłania. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla H/K było by zastąpienie tych małych głośniczków dwoma większymi w boczkach bagażnika i wtedy masz dostęp do półki od dołu gdzie można ten dźwięk wpuścić do kabiny
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, sam u siebie o tym myślałem. Przymierzam się do przerobienia boków bagażnika na zupełnie sztywne (żeby coś na nadkolu dało się położyć + jakieś haczyki i innne). Myślałem o subwooferze po lewej stronie, na jednym głośniku, ewentualnie z jakimś doprowadzeniem kanału do kabiny bagażnika. Tylko najpierw muszę poczytać, jak to ugryźć - bo kompletnie się nie znam, a nie chcę odstawić jakichś kocopołów i na zlocie tłumaczyć, że "tak miało być".
BTW. W E39 kolegi subwoofer również ma dwa małe głośniczki z identyczną zabudową i jakoś dobrze tam to gra. Tylko z drugiej strony, wszystkie głośniki w drzwiach nie są osadzone w ich konstrukcji, ale w zamkniętej, własnej zabudowie. Dopiero ta jest wsadzona za boczek - jako gotowa, jednolita pucha.
dwa małe głośniczki z identyczną zabudową i jakoś dobrze tam to gra.
Nie może być identycznej zabudowy bo nie przypuszczam żeby pólka była identyko a wystarczy że będzie inaczej skonstruowane wnętrze skrzyni z głośnikami i będzie grało inaczej, poza tym podłącz do harmana inne radio np GMS i zobaczysz co ten sub potrafi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, możliwe. Mówię o tym, jak to z wierzchu wygląda. Poza tym HK był w E46, w E39 jest inna marka nagłośnienia. Ale tam naprawdę ta osobna zabudowa głośników bocznych sama w sobie robi robotę. Grają świetnie nawet przy zdemontowanym boczku i w sumie niezależnie od niego.
Co do fabrycznego napędu zestawu - wiadomo. Radia stosowanie w 75 są karygodne. Ale mnie osobiście wciąż GMS nie przekonuje wyglądem na kokpicie i zastanawiam się nad stacją dedykowaną na Androidzie. Ale zanim ją zakupię, to myślałem o jakimś małym wzmacniaczu gdzieś pod kokpit - aby nie przerabiać za dużo kabli, tylko wpiąć go między radio i fabryczne kostki. Problemem jest jedynie miejsce. Po pierwsze: zmieścić coś, co będzie mocniejsze od nawet nowego radia (inaczej nie ma sensu) i nie ugotować tego pod taką zabudową. Co o tym myślisz?
pod kokpitem jest sporo miejsca pytanie jak się grzeje taki wzmak bo jak nie jest jakiś piecem to spokojnie jak zdejmiesz konsole to miejsce dla niego znajdziesz
[ Dodano: Pon Gru 04, 2017 18:47 ]
A ten GMS to tylko przykład dowolne radio potrafi z H/K wykrzesać dobry dźwięk nawet byle jaki chińczyk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, oryginalne radio moje ma 25W na kanał. Byle chińczyk ma minimum 55W, a to jest już różnica. Skoro jednak mówisz, że wzmak pod kokpitem ma sens, to może warto od tego zacząć? Na razie mając fabryczne radio - po prostu dokupić wzmacniacz, kostki i wpiąć go między oryginalną wiązkę oraz radio. Od razu zacznie lepiej grać, z jednoczesnym umożliwieniem łatwej wymiany jednostki na coś lepszego. Chyba, że na gwiazdkę sprawię sobie stację dedykowaną.
Zależy o jakiej mocy mowa to co podają na pudełkach to jest chwilowa moc a to o czym mówisz to jest moc ciągła przy 1 Khz bez zniekształceń albo z określonymi zniekształceniami już nie pamiętam
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zależy o jakiej mocy mowa to co podają na pudełkach to jest chwilowa moc a to o czym mówisz to jest moc ciągła przy 1 Khz bez zniekształceń albo z określonymi zniekształceniami już nie pamiętam
No, ja myślałem, że cały czas rozmawiamy o RMS, inaczej sobie nie wyobrażam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum