Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

  Wysłany: Pią Gru 15, 2017 22:54   [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Z cyklu chyć się roboty:

Jak w temacie i pierwsze pytanie:
Kiedy odkręcę wszystkie szpilki głowicy, magistrala olejowa nie "opadnie" mi do miski olejowej? :-|
W RAVE są jakieś rurki (jako narzędzie serwisowe) przez które trzeba z powrotem przykręcić 3 szpilki. Te tuleje sądzę są wysokości głowicy. Nie wiem po co to i czy mogę to pominąć.

Uprzedzająć pytania:
-uszczelka stary typ wzmacniana ELRING
-szpilki ELRING
-rozrząd ELRING
-napinacz ELRING
-pasek alternatora ELRING

reszty brak ale ilość zaworów dopiero wyjdzie w praniu.
nie wymieniam pompy wody - wiem, wiem ale i tak nie wymienię (INA chyba wytrzyma więcej niż 30kkm)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 15, 2017 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 15, 2017 23:11   

Moze tobie cos sie przyda z tego filmu :D

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 16, 2017 11:07   

Magidtrala nie spadnie. Jest przykrecona do dolnej połowy bloku kilkoma śrubami. Nie pamiętam, czy przypadkiem nie wkręca się tych szpilek po to, żeby można było przekręcić wałem.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 16, 2017 11:37   

sTERYD, dzięki, bo film nie odpowiedział mi na pytanie.

Ma ktoś odsprzedać trochę LOCTITE 574 albo podsunie jakiś środek w zamian? Nie wiem co dać na uszczelnienie metal-metal.

A w filmie w 35:35 min. autor mówi, że SAIC MLS może delikatnie przepuszczać jeśli będzie dużo wżerów na głowicy wokół komór spalania i najgorsze co może się zdarzyć to malutki przeciek pomiędzy warstwami uszczelki ale na tyle mały że zauważalny po kilku miesiącach i nie spowoduje drastic failure :) (katastrofy)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 16, 2017 12:26   

Magistrala olejowa jest przykręcona na dwie śruby do dolnej połówki bloku.
http://allegro.pl/loctite...7065528773.html ja używałem takiego.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 16, 2017 18:17   

a nie powinien być loctite 510 czasem? ja składałem na loctite 510 i kupowalem u tego kolesia allegro.pl/show_user.php?uid=36487928 nie wma teraz na allegro wystawione(wtedy też nie miał) jeden mail i wszystko załatwiłem kupiłem w małych buteleczkach po 10ml za 15pln
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 16, 2017 18:26   

A jakiś zamiennik dostępny od ręki w samochodowym?
LOCTITE 574 używa autor filmu ale za drogie to jest na jedno użycie.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 16, 2017 18:35   

dlatego zamawiałem u tego gościa. on teraz ma poldka na sprzedaż jest tam nr telefonu zadzwoń i zapytaj i mi dosłał z dnia na dzień.

[ Dodano: Sob Gru 16, 2017 18:35 ]
aha z tego co mi mówił mój technolog w firmie to to g..o nie ma dobrego zamiennika
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 17:14   

Mam problem z odkręceniem koła pasowego. Tzn nie mam go jak zablokować. Już pasek mi przeskoczył i kręcąc wałem blokuje się w jednym położeniu więc następuje kolizja.
Jak to zablokować?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 17:58   

Trzeba było walki zablokować blokadą a na koło zamachowe też jest blokada przykręcana na dwie górne śruby co trzymają skrzynie.
Ja blokuje śrubokręto-przscinakiem koło zamachowe przez jeden z dwóch otworów zamaskowanych blaszkami, jeden jest przy rozruszniku a drugi po drugiej stronie.

[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 17:58 ]
Ta śruba jest dokręcona na 205Nm. Wczoraj jak dokrecalismy koło pasowe to braciak wisiał na kluczu i się bujał by klucz kliknął :d
Najlepiej podobno użyć klucza udarowego ale ja takiego jeszcze nie mam.
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 18:44   

Wałki były zablokowane ale nic to nie daje, bo luzuje się wtedy pasek i właśnie mi przeskoczył. Właściwie to pasek był w miejscu, a obróciłem wałem.

Przejrzałem RAVE (na miejscu nie miałem) i po odkręceniu rozrusznika trzeba przykręcić odpowiednie narzędzie blokujące. Wykonałbym je sobie w pracy ale nie znam rozstawu śrub :/
Zostaje chyba płaski pobijak.
dzelo23 napisał/a:
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.

Głowicę i tak zrzucam ale da mi jakiś dostęp do koła zamachowego? Chyba nie - zostaje pobijak.

Jak już odkręce to przecież przykręcić będę musiał więc te narzędzie i tak trzeba wykonać, co nie?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 19:20   

https://youtu.be/1Qn8ljQKZxA?t=513 o to mi chodziło, tylko zapomniałem że masz silnik w budzie.
Skoro silnik masz w budzie to zapnij 5 bieg posadź kogoś niech wciśnie hamulec ile ma siły w nogach i jedziesz z długą przedłużką. Tylko zapytaj jeszcze kogoś czy tak można :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 19:21   

Tak robiłem jak piszesz bo i w filmie powyżej (z uszczelką SAIC) gość tak robił. I przekręciłem wałem na pasku.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 20:20   

auto na kołach, 5 bieg, ręczny, hamulec w podłogę i ... przesunąłeś auto ??
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 20:52   

Obróciłem wałem o 2 zęby bo w/w sposób luzuje pasek. Koła pasowe zablokowane a mimo to auto-napinacz pracuje jak zwariowany i pozwala na poluzowanie paska.
Zrobił się na tyle luźny, że zdołałem obrócić wałem mimo że pasek był w miejscu.

[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 20:52 ]
dzelo23 napisał/a:
auto na kołach

no, nie bardzo, bo i jakim cudem dostaniesz się do śruby?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 20:57   

W 75 tak jak u mnie po zdemontowaniu przodu nie ma problemu z dostępem. Nie wiem jak to wygląda w zr.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 21:00   

Trzeba koło ściągnąć.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:42   

no bez jaj. Parę razy już pisałem. Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec. Niejednokrotnie sam w jedną osobę rozbierałem rozrząd i zawsze mi się udawało. Nie żeby było lekko, ta śruba jest przykręcona jak stąd do tamtąd, ale podstawa to klucz długi klucz z grzechotką (dynamometryczny jest w sam raz).

Z góry da się dojść, ale miejsca jest tyle, że akurat o jeden ząbek przeskakuje grzechotka.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:45   

sTERYD napisał/a:
Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec.

Znalazłem to w innym wątku ale nie rozumiem, bo nie widzę tego na żywo.
Wątek ze śrubą i płaskownikiem
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19222
Z kluczem to nie problem bo mam metrowego poganiacza 1/2 cala i 420nm już odkręcał.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:57   

Pisałem wyżej o tych blaszkach i jak to zrobić :p :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] -głowica
TheKOktajl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Lut 19, 2015 09:20
TheKOktajl
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] głowica
ledwy87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Cze 18, 2011 10:44
ledwy87
Brak nowych postów [R25] Głowica
pirdola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 05, 2011 10:28
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] Uszczelka pod głowicą ?
MateuszR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Wrz 19, 2015 20:11
blabson
Brak nowych postów [220 sdi] uszczelka pod głowicą?
megg87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 18, 2011 22:31
karolkos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink