Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Z cyklu chyć się roboty:
Jak w temacie i pierwsze pytanie:
Kiedy odkręcę wszystkie szpilki głowicy, magistrala olejowa nie "opadnie" mi do miski olejowej?
W RAVE są jakieś rurki (jako narzędzie serwisowe) przez które trzeba z powrotem przykręcić 3 szpilki. Te tuleje sądzę są wysokości głowicy. Nie wiem po co to i czy mogę to pominąć.
Uprzedzająć pytania:
-uszczelka stary typ wzmacniana ELRING
-szpilki ELRING
-rozrząd ELRING
-napinacz ELRING
-pasek alternatora ELRING
reszty brak ale ilość zaworów dopiero wyjdzie w praniu.
nie wymieniam pompy wody - wiem, wiem ale i tak nie wymienię (INA chyba wytrzyma więcej niż 30kkm)
_________________ Jak Kolonko, mówię jak jest.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 15, 2017 22:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Magidtrala nie spadnie. Jest przykrecona do dolnej połowy bloku kilkoma śrubami. Nie pamiętam, czy przypadkiem nie wkręca się tych szpilek po to, żeby można było przekręcić wałem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD, dzięki, bo film nie odpowiedział mi na pytanie.
Ma ktoś odsprzedać trochę LOCTITE 574 albo podsunie jakiś środek w zamian? Nie wiem co dać na uszczelnienie metal-metal.
A w filmie w 35:35 min. autor mówi, że SAIC MLS może delikatnie przepuszczać jeśli będzie dużo wżerów na głowicy wokół komór spalania i najgorsze co może się zdarzyć to malutki przeciek pomiędzy warstwami uszczelki ale na tyle mały że zauważalny po kilku miesiącach i nie spowoduje drastic failure (katastrofy)
a nie powinien być loctite 510 czasem? ja składałem na loctite 510 i kupowalem u tego kolesia allegro.pl/show_user.php?uid=36487928 nie wma teraz na allegro wystawione(wtedy też nie miał) jeden mail i wszystko załatwiłem kupiłem w małych buteleczkach po 10ml za 15pln
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
dlatego zamawiałem u tego gościa. on teraz ma poldka na sprzedaż jest tam nr telefonu zadzwoń i zapytaj i mi dosłał z dnia na dzień.
[ Dodano: Sob Gru 16, 2017 18:35 ]
aha z tego co mi mówił mój technolog w firmie to to g..o nie ma dobrego zamiennika
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam problem z odkręceniem koła pasowego. Tzn nie mam go jak zablokować. Już pasek mi przeskoczył i kręcąc wałem blokuje się w jednym położeniu więc następuje kolizja.
Jak to zablokować?
Trzeba było walki zablokować blokadą a na koło zamachowe też jest blokada przykręcana na dwie górne śruby co trzymają skrzynie.
Ja blokuje śrubokręto-przscinakiem koło zamachowe przez jeden z dwóch otworów zamaskowanych blaszkami, jeden jest przy rozruszniku a drugi po drugiej stronie.
[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 17:58 ]
Ta śruba jest dokręcona na 205Nm. Wczoraj jak dokrecalismy koło pasowe to braciak wisiał na kluczu i się bujał by klucz kliknął
Najlepiej podobno użyć klucza udarowego ale ja takiego jeszcze nie mam.
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Wałki były zablokowane ale nic to nie daje, bo luzuje się wtedy pasek i właśnie mi przeskoczył. Właściwie to pasek był w miejscu, a obróciłem wałem.
Przejrzałem RAVE (na miejscu nie miałem) i po odkręceniu rozrusznika trzeba przykręcić odpowiednie narzędzie blokujące. Wykonałbym je sobie w pracy ale nie znam rozstawu śrub
Zostaje chyba płaski pobijak.
dzelo23 napisał/a:
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.
Głowicę i tak zrzucam ale da mi jakiś dostęp do koła zamachowego? Chyba nie - zostaje pobijak.
Jak już odkręce to przecież przykręcić będę musiał więc te narzędzie i tak trzeba wykonać, co nie?
https://youtu.be/1Qn8ljQKZxA?t=513 o to mi chodziło, tylko zapomniałem że masz silnik w budzie.
Skoro silnik masz w budzie to zapnij 5 bieg posadź kogoś niech wciśnie hamulec ile ma siły w nogach i jedziesz z długą przedłużką. Tylko zapytaj jeszcze kogoś czy tak można
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Obróciłem wałem o 2 zęby bo w/w sposób luzuje pasek. Koła pasowe zablokowane a mimo to auto-napinacz pracuje jak zwariowany i pozwala na poluzowanie paska.
Zrobił się na tyle luźny, że zdołałem obrócić wałem mimo że pasek był w miejscu.
[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 20:52 ]
dzelo23 napisał/a:
auto na kołach
no, nie bardzo, bo i jakim cudem dostaniesz się do śruby?
no bez jaj. Parę razy już pisałem. Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec. Niejednokrotnie sam w jedną osobę rozbierałem rozrząd i zawsze mi się udawało. Nie żeby było lekko, ta śruba jest przykręcona jak stąd do tamtąd, ale podstawa to klucz długi klucz z grzechotką (dynamometryczny jest w sam raz).
Z góry da się dojść, ale miejsca jest tyle, że akurat o jeden ząbek przeskakuje grzechotka.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec.
Znalazłem to w innym wątku ale nie rozumiem, bo nie widzę tego na żywo.
Wątek ze śrubą i płaskownikiem
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19222
Z kluczem to nie problem bo mam metrowego poganiacza 1/2 cala i 420nm już odkręcał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum