Forum Klubu ROVERki.pl :: Igor_Op - R45 - mój poczciwy Romek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Igor_Op - R45 - mój poczciwy Romek
Autor Wiadomość
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Gru 12, 2017 16:35   Igor_Op - R45 - mój poczciwy Romek

Witam wszystkich Forumowiczów!

Pilnuję Forum już jakiś czas, Roverkami cieszę się już ponad dwa lata, to chyba czas najwyższy się pochwalić czym się wożę :mrgreen:

Dziś będzie o moim klekocie - Roverze 45 iDT, którym cieszę się grudnia zeszłego roku.

Troszkę historii
Decyzję o 45-tce pomógł mi podjąć fakt, że od półtorej roku w rodzinie była 75-tka. Przeglądałem ogłoszenia, zasięgałem opinii, myślałem, no i stanęło na dieselku z 2002 roku. Sprowadzony kilka lat temu z Niemiec, przebieg przy zakupie 260tys. Jak się okazało na przestrzeni tego roku, trafiłem na bardzo, bardzo zaniedbaną sztukę - kosztował mnie równe 5000zł, na ten moment włożone zostało już dobrze ponad 4000zł i do końca jeszcze daleko - ale się nie poddaję.

Wyposażenie
Trafiłem na dość bogatą wersję (Class 8 ):
- klimatyzacja
- podgrzewane fotele
- podgrzewane i elektryczne lusterka
- skórzana tapicerka
- spryskiwacze lamp przednich
- 4x airbag
- przednie światła przeciwmgłowe
- 4x eletryczne szyby
- ABS
- chromowane lusterka
- centralny zamek z pilotem + alarm
- zagłówki w kanapie

Dodatkowo:
- fabryczne aluminiowe felgi 15" Coronet Multispoke
- czujniki parkowania w kolorze nadwozia - dołożone przez poprzedniego właściciela
- oświetlenie LED wnętrza - dołożone przez poprzedniego właściciela
- oświetlenie LED bagażnika - dołożone przez poprzedniego właściciela

Co zostało zrobione
Zaraz po zakupie:
- wymiana klamki (PT)
- wymiana paska osprzętu
- konserwacja podwozia
- wymiana pompy wspomagania

Później, na przestrzeni tego roku:
- wymiana kompletu świec żarowych
- wymiana akumulatora
- czyszczenie rozrusznika
- wymiana sworzni (para)
- wymiana mocowania pompy sprzęgła
- wymiana kompletu sprzęgła
- regeneracja pompy sprzęgła (zestaw naprawczy)
- wymiana uszczelniacza wału
- wymiana łapy sprzęgła (po dwóch tygodniach od sprzęgła: koszt lawety i znów ściąganie skrzyni)
- wymiana przewodów paliwowych (zaczęły cięknąć po wymianie wtrysków)
- wymiana łożyska LP
- wymiana osłony przegubu lewego wewnętrznego
- wymiana rozrusznika
- wymiana skrzyni biegów (na razie zalana 10W40)
- wymiana poduszki skrzyni biegów


Z dodatkowych bzdetów:
- modyfikacja podświetlenia zegarów
- dorobienie oświetlenia pokręteł nawiewu
- alu ramki na zegarach + pokrętłach nawiewu
- wymiana wtrysków na SDI

Co jeszcze do zrobienia
Pilne:
- poduszka silnika
- rdza w podłodze - lewa i prawa strona na wysokości nóg kierowcy/pasażera
- rdza przy zawiasach tylnej klapy
- nieszczelność w okolicach przedniej szyby
- wymiana turbo - już jest mokro w IC
- uszczelnienie wszystkich wycieków
- wymiana wydechu
- uszczelnienie pompy wspomagania
- wymiana pompki spryskiwacza tylnego
- polerka reflektorów
- wmontowanie linki pozycji nawiewu na miejsce - gdzieś mi zaginęła podczas zabaw z podświetleniem done

Wygoda/estetyka:
- dokładne czyszczenie środka
- komplet felg 15" Honeycomb Multispoke done
- pomalowanie felg na czarno
- naprawa wybieraka skrzyni biegów
- wymiana materiału na podsufitce - odkleja się
- wymiana materiału na boczkach - odkleja się
- wymiana/naprawa mechanizmu podnoszenia szyby LP
- naprawa grzania foteli - jeszcze nie wiem czy to instalacja, czy maty
- wymiana wkładów lusterek - nie grzeją
- wymiana kierownicy na drewnianą (z R200)
- dokładka na zderzak przedni (będę kombinować z Mondeo mk2, zobaczymy co z tego wyjdzie)


W wolnym czasie postaram się również opisać większego z braci, ale oczywiście w osobnym temacie :mrgreen:


Iiiii zdjęcie rodzinne z małym easter eggiem z tyłu (pozdrawiam właściciela, jeśli jest na forum) :mrgreen:

https://zapodaj.net/8cb28bce2e79a.jpg.html

Podsumowując, nie ma letko, ale za bardzo lubię te auta żeby się poddać. Działamy i jeździmy! :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Igor_Op Pią Lut 09, 2018 11:38, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 12, 2017 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Gru 13, 2017 16:09   

Igor_Op, to może jakieś foty byś dorzucił :ok:
 
 
 
pro-pi 




Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Szydłów



Wysłany: Czw Gru 14, 2017 11:08   

Witam. Nie podnosiłeś doładowania po zmianie wtrysków?. Nie szarpie Ci autko po samej wymianie na wtryski SDi? Moja 45 szarpała jak zmieniłem wtryski. Dopiero mapa, wgrana przez kolegę Remigiusza pomogła a i przybyło mu parę koni, no i nie kopci tak z dołu. Pozdrawiam.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Gru 14, 2017 11:16   

pro-pi napisał/a:
Nie szarpie Ci autko po samej wymianie na wtryski SDi? Moja 45 szarpała jak zmieniłem wtryski.
to nie powinno tak działać :ok:
 
 
 
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Gru 14, 2017 11:29   

bociannielot pewnie w weekend wrzucę zdjęcia. Przed pracą średnio mam możliwość popstrykać, a jak wracam, jest już ciemno.

pro-pi nic nie szarpie. I o dziwo kopcić też nie kopci za bardzo. Sporadycznie, jak wcisnę gaz w podłogę przy ~2tys. to zostawię trochę czerni za sobą. Ale jak przedmucham tak wydech, to później jest spokój :mrgreen: A turbiny jeszcze nie ruszałem, bo co chwila wyskakuje mi coś, czym muszę się zająć od razu żeby auto jeździło i kasa tonie...
 
 
pro-pi 




Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Szydłów



Wysłany: Czw Gru 14, 2017 12:04   

Bardzo dziwne. Mój na seryjnym doładowaniu zostawiał taką chmurę za sobą, że mogłaby spokojnie robić za zasłonę dymną. Po podniesieniu doładowania na 1.4b sporo mniej kopcił. Polecam do zrobić, a na końcu mapki mafless.
 
 
 
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Gru 14, 2017 12:10   

Sam jestem zdziwiony, że nie kopci :mrgreen:
O turbinie będę myśleć jak uporam się z tymi najpilniejszymi problemami, a mapki mogą poczekać na śmierć przepływki (która, o dziwo, też jeszcze dycha - nie kracząc).

PS: Czy tylko ja nie widzę swoich zdjęć, czy faktycznie ich nie widać?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Gru 15, 2017 11:50   

Igor_Op napisał/a:
PS: Czy tylko ja nie widzę swoich zdjęć, czy faktycznie ich nie widać?

spokojnie to nie wada wzroku, ja też ich nie widzę ;D
 
 
 
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Gru 15, 2017 14:21   

Ok, na razie dodane w formie linków. Nie za bardzo jeszcze ogarniam jak to zrobić żeby było w formie w poście, ale w odpowiednim miejscu tekstu :roll:
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 16, 2017 16:12   

pro-pi napisał/a:
Witam. Nie podnosiłeś doładowania po zmianie wtrysków?. Nie szarpie Ci autko po samej wymianie na wtryski SDi? Moja 45 szarpała jak zmieniłem wtryski. Dopiero mapa, wgrana przez kolegę Remigiusza pomogła a i przybyło mu parę koni, no i nie kopci tak z dołu. Pozdrawiam.


Być może przepływomierz już nie pierwszej świeżości i zaniża przepływ powietrza a w konsekwencji dawkę i mało kopci.

Igor_Op


Lista napraw rzeczywiście spora, źle trafiłeś.

Co do dokładki, pasuje fajnie od laguny, zobacz u mnie.
Mechanizm szyby przerób na śrubę, bo używany przędzej czy później i tak się rozwali.
Wybierak można usztywnić domowym sposobem, postaram się zrobić tutek jak znajdę czas.
Materiał w podsufitce zmienić w miarę łatwo, natomiast boczki to już trudna sprawa .
Można wiedzieć co stało się ze skrzynią ?
Ciekła przy wyjściu półosi ?
 
 
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Gru 16, 2017 17:05   

Excalibue napisał/a:


Lista napraw rzeczywiście spora, źle trafiłeś.

Co do dokładki, pasuje fajnie od laguny, zobacz u mnie.
Mechanizm szyby przerób na śrubę, bo używany przędzej czy później i tak się rozwali.
Wybierak można usztywnić domowym sposobem, postaram się zrobić tutek jak znajdę czas.
Materiał w podsufitce zmienić w miarę łatwo, natomiast boczki to już trudna sprawa .
Można wiedzieć co stało się ze skrzynią ?
Ciekła przy wyjściu półosi ?


No niestety, poprzednik nie dbał, o czym przekonuję się na każdym kroku...

@ nakładka: widziałem i prezentuje się fajnie, ale mam akurat mondeo, które idzie na złom. Skoro bedę mieć za darmo tę nakładkę, to myślę, że warto spróbować, a jak nie pyknie, to wtedy będę kombinować z inną :mrgreen:
@ mechanizm: dokładnie taki miałem plan, będę grzebać pewnie na wionsę przy tym.
@ wybierak: barney79 rzucił mi linkiem z ebaya, na którym jest cały zestaw ze śrubami i tulejkami za 100zł bodaj (z jakiegoś niby nierdzewiejącego materiału podobno).
@ podsufitka i boczki: zarówno podsufitka jak i boczki będą mieć całkiem nowy materiał, robione u tapicera wszystko. Cały czas się zastanawiam czy podsufitkę robić jasną, czy ciemną. A materiał na boczkach wygląda jak ścierka docięta do koształtu i wklejona...
@ skrzynia: wyła przy 2tys. obrótów na 3,4,5 biegu przy 2k rpm do ok 2.5krpm. Dodatkowo wydawała bardzo dziwne odgłosy przy ruszaniu (po części pewnie była to wina poduszki, która też poszła do wymiany) i były problemy z wrzuceniem wstecznego. Wiem, że ogólnie u nas nie jest to zbyt dobrze rozwiązane, ale w nowej (teoretycznie niecałe 100k przebiegu, kupione w ART-BIZAR) wchodzi gładko.

PS: już są zdjęcia!!
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 16, 2017 18:25   

Ciemna przentuje się super, z jasnymi elementami fajnie kontrastuje.
Gdybym nie miał wcześniej zrobionej jasnej podsufitki, zdecydowanie brałbym czarną.
 
 
pro-pi 




Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Szydłów



Wysłany: Nie Gru 17, 2017 23:54   

Excalibue , kiedy były wtryski od iDT i nie było mapy, z odpiętą przepływką duuużo gorzej jechał, no i kręcił się tylko do 4 tys. Sory za offtop, autko nieźle się prezentuje ;-) kolor JFM? Jeśli tak, to taki sam jak mój :P U mnie w temacie możesz zobaczyć jak wygląda ciemniejsza podsufitka ;) nie jest trudno przykleić materiał. Pozdrawiam
 
 
 
Igor_Op 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 54
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 16:04   

pro-pi to u Ciebie widziałem tą cudowną podsufitkę! :mrgreen: Myślę, że w taki kolor pójdę (boczki chcę takie jak podsufitka). Mój kolor to niestety już nie lata Twojego :roll: LQW - Antracite met.

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 16:03 ]
To teraz tak, żeby zdjęcia były ładnie widoczne na forum :)

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 16:04 ]
Oraz dzisiejszy nabytek - konfiguracja letnia :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink