Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
Autor Wiadomość
sir 



Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Nysa



Wysłany: Sro Sty 17, 2018 22:49   [MG ZT 190 sedan] Prawidłowe ustawienie wału główneg silnika
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam i pozdrawiam i za niezręczności z góry przepraszam. Pytanie – jak powinien być ustawiony wał silnika 2, 5 w modelu MG ZT 190. Krótka radość po zakupie. Po zatrzymaniu silnika wyrzut płynu korkiem. Wniosek – zapowietrzony układ. Po uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu płyn wywala nadal. Brak masła na korku wlewu oleju, brak oleju w zbiorniku wyrównawczym. Poszukiwanie wycieku nie dało efektu. Sprawdzenie na CO2. Badanie pozytywne. Zdjęte głowice oddane do sprawdzenia i naprawy. Jedna tuleja luźna, delikatny ślad przepływu płynu na uszczelce, przewód wydechu wypłukany czysty, inne z śladami normalnej pracy. Wymiana pierścieni, panewek korbowodowych. Przy pompie płynu minimalne przebarwienie widoczne po rozebraniu silnika. Przy okazji sprawdzenie sprzęgła. Grubość jak w nowej, rozwalone gniazda sprężyn. Tarcza sprzęgłowa szmelc. Docisk do wymiany, do wymiany docisk, łożysko sprzęgła kompletne profilaktycznie. Silnik dostał nowe panewki, nowe pierścienie, głowice po naprawie( dotarcie zaworów uszczelniacze i całą resztę), nowy rozrząd. Po złożeniu pojawił się problem. Po zablokowaniu wału narzędziem z zestawu do tego silnika punkty na kole napędu paska rozrządu i znaku na pompie płynu nie pokrywają się. Przesunięcie o połowę zęba za znak na pompie. Znak na pompie powinien zgrywać się z znakiem na kole na szczycie zęba a wskazuje pozycję między zębami. Polecany tu na forum film dotyczy silnika 2.0. Mój silnik ma inne koła z tyłu wałków rozrządu. Tam znaki się pokrywają tu nie. Jak zatem powinien być ustawiony wał, na blokadzie czy na znak na kole? Mechanik złożył silnik do etapu ustawienia rozrządu, i tyle mojego. Zostałem z tym silnikiem sam. Nie wiem, w jakiej pozycji ustawić wał, nie wiem, w jakiej pozycji ustawić krzywki wałków rozrządu. Obawiam się, że jak zacznę szukać prawidłowych ustawień zniszczę to, co zostało w niego włożone. Porównanie ustawienia z polecanym rysunkiem z Rimmer Bros wskazuje, że wałki mają przypadkowe pozycjonowanie. Jeśli ktoś zna silnik z MG ZT 190 proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 17, 2018 22:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
YOBACK 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 18, 2018 00:08   

Ja jak zakładałem rozrząd w swoim po zerwaniu paska i wymianie zaworów, to sugerowałem się danymi z programu Autodata, oraz tą grafiką:

 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Sty 18, 2018 22:44   

Na kole wału silnika nie ma znaku, znak jest na kołnierzu koła i wypada własnie między zębami.
Masz blokady do 190-tki to ustaw według blokad i wszystko będzie w porządku. Wałki w silnikach 2.0 150km , 2.5 177km i 2.5 190km różnią się tylko trochę innymi fazami rozrządu i trochę innymi wysokościami krzywek.Dlatego do tych silników stosowane są różne blokady (nacięcia w wałkach są w innych miejscach dla uzyskania właściwych dla danego silnika faz rozrządu). Oczywiście jest jeszcze różnica w mapach charakterystyki silników.

Zajrzyj do instrukcji serwisowej RAVE
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190 Sedan] Grzanie sie silnika
Pucia Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 11, 2018 13:54
R75
Brak nowych postów [R75 sedan] instalacja silnika
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Lip 13, 2018 18:12
adam_26
Brak nowych postów [R75] Pęknięty wał korbowy - wymiana silnika czy wału?
Bujo_Footbag Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Lut 22, 2012 22:59
Bujo_Footbag
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
luki12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 23, 2010 21:16
luki12
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe napięcie ładowania
ralbrecht Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 24, 2013 12:07
urzendnik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink