Wysłany: Pią Sty 26, 2018 20:02 [R214] Grzeje się przy zimnym nawiewie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam.
Szukam pomocy, bo już po prostu wszyscy ręce rozkładają.
Rover 200 1.4 75KM, 97 rok, benzyna grzeje się, ale tylko po włączeniu zimnego nawiewu.
Wymieniane miał jeśli chodzi o układ chłodzenia: termostat, chłodnica, pompa wody, uszczelka pod głowicą.
Czy ktokolwiek ma pomysł o co może chodzić?
Aby bardziej szczegółowo nakreślić sytuację przedstawię testowanie kiedy się grzeje. Przejeżdżam 3 km, auto się rozgrzewa - nawiew maksymalne czerwone pole, siła powiedzmy "3". Auto jeździ bez zarzutu, nic sie nie dzieje, wskazówka temp. idealnie na środku. Ogrzewanie ładnie grzeje i jest ciepło tak jak być powinno. Dalej jadąc przekręcam pokrętło na maksymalne niebieskie pole, siłę nawiewu założmy, że zostaje "3". Auto po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów zaczyna się gotować - pierwsze co słychać to "trzaskanie", "strzelanie" wody pod maską. Kilka sekund potem wskazówka zaczyna dosyć mocno szybować do góry aż kończy swój bieg na samej górze, na czerwonym polu. Co wtedy? Nie trzeba się nawet zatrzymywać, wystarczy dać pokrętło na czerwone, ogrzewanie zaczyna działać i w kilkanaście sekund wszystko wraca do normy. Co ciekawe - kiedy ogrzewanie jest na czerwonym polu - nie trzeba dawać jakiegoś mocnego nawiewu - wystarczy najmniejszy poziom "1" (gdzie nic nie czuć ciepła), a nawet pozycja OFF, wystarczy że drugie pokrętło jest na czerwonym polu. No po prostu masakra.
Ktoś wie może w czym rzecz? Albo inaczej - czy sprawa może się pogłębiać? Już pal licho ten zimny nawiew (mogę jeździć bez, byle wszystko działało), ale chodzi mi o to czy kiedy nastaną cieplejsze dni np. od maja, czerwca czy auto nie będzie się gotować bez względu na to jaki nawiew daję?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 26, 2018 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dalej jadąc przekręcam pokrętło na maksymalne niebieskie pole, siłę nawiewu założmy, że zostaje "3". Auto po przejechaniu ok. 2-3 kilometrów zaczyna się gotować
czyli łącznie po ok. 6 km zaczyna się gotować ? Pytanie podstawowe : czy wówczas chłodnica jest cała ciepła ? wąż dolny od chłodnicy chociaż ciepły ? raczej wątpliwe po tak krótkim odcinku. Od kiedy tak się dzieje ? Kiedy była robiona uszczelka ?
Wygląda to tak jakbyś miał tylko mały obieg i tylko nagrzewnica odprowadza ciepło z silnika. Latem będzie gotował Ci się ciągle.
Termostat może się nie otwierać lub chłodnica może być niedrożna, ale wymieniałeś. Musisz sprawdzić czy chłodnica jest gorąca jak trzeba. Może gdzieś wąż jest zatkany? Sprawdź też zawór nagrzewnicy, bo jest tam kulka, która powinna dławić ogrzewanie wnętrza - może kieruje Ci płyn w złą stronę.
I nie dopuszczaj do nagrzania silnika aż do czerwonego pola, bo silnik może tego nie wytrzymać. Pamiętaj, że cały jest aluminiowy, a śruby głowicy są długie i odkształcenia doprowadzą do wydmuchania uszczelki pod głowicą i klops.
Takie opisywane "trzaskanie" moze byc tez objawem zapowietrzonego ukladu, sam jak odpowietrzalem uklad chlodzenia to najpiero odpowoetrzyl mi sie glowny obieg a zeby nagtzewnice odpowoetrzyc musialem gazu dodawac wtedy trzaskaly przewody wodne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum