Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, mam problem z moim autkiem. Użytkuje to od 5 lat, 4 lata stał w garażu i nie było z nim żadnych problemów, odkąd stoi na dworzu zaczęła fiksować elektryka i teraz na wyswietlaczu wyświetla informacje Blocked motor na czerwono, wszystkie kontrolki zapalają sie ale silnik nie odpala, słychać tylko pompę paliwa i wlaczyly sie wycieraczki bez kluczyka w stacyjce. Sprawdziłem klemy, akumulator jest nowy, rozrusznik dziala bez zarzutu. Odpinalem akumulator na kilka godzin ale po jego podłączeniu nadal cisza. Wcześniej miałem podobną sytuację i po odpięciu klem po kilkunastu godzinach wrócił do życia.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Roman
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 17:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 20:18
Romero75 napisał/a:
A co ma jedno wspolnego z tym co opisalem,
a to , że w grodzi jest sterownik silnika i położona jest wiązka przewodów sterownia , objawy świadczą o tym, że zadziałała na nie wilgoć lub woda. Trzeba przetkać odpływy i wysuszyć grodź.
Romero75 napisał/a:
mam mokra wykladzine pod fotelem kierowcy.
o tym wcześniej nie pisałeś , więc może dojść jeszcze potrzeba suszenia modułu EWS .
Miałem bardzo podobny problem, i nie dowierzałem gdy radzono mi sprawdzić masy.
(wydawałoby się to zbyt banalne) ale także wariowało wszystko... łącznie z tym że bagażnik sam się chciał otwierać. Przyczyną była zardzewiała i jednocześnie źle masująca śruba na kielichu od strony kierowcy. Wymieniłem na nową, wyczyściłem miejsca styku. Problem zniknął. Dodam że także wszystko działało oprócz odpalania.
Idą ciepłe dni... pozbądź się wilgoci z auta. Jak napisał kolega SeniorA musisz zajrzeć do wtyczki oraz modułu EWS (immoblisera). Znajduje się na lewym słupku na wysokości łydki. Jak wyjmiesz moduł świateł, to będzie do niego lepszy dostęp. Wtedy musisz mieć odpowiedni klucz typu TORX (pięcio ramienny z dziurką) i odkręcić trzymającą ten EWS blachę. Później wyciągniesz moduł na zewnętrz i przyjrzysz się czy w gnieździe nie ma zielonego koloru śniedzi. Będzie dobrze, jak tylko zaśniedzenie jest problemem. Może być też tak, że ukruszył/urwał Ci się pin i nie ma komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a tym właśnie modułem, stąd ten komunikat.
Jak będziesz brał się na poważnie za temat osuszania wnętrza pojazdu, sprawdzaj od razu i poprawiaj punkty masowe na lewym i prawym słupie (pod wykładziną).
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum