marecki6 wbrew pozorom PHJOWI to nie okolice Poznania
Ja robiłem w puszczykowie 60zł/sztuka (wymiana) + tuleje PU ale zakładu polecić niestety nie mogę (tuleje założyli odwrotnie i ze sprzęgłem też sobie nie poradzili najlepiej).
oho 200zł za strone, drogawo cos. Mi zeszło 2-3h na całość bez zdejmowania wahaczy. Wytarganie tulejek, wprasowanie nowych, pierwsza strona zeszło ze 2h druga ok 20min, jak juz wiedziałem co i jak
oho 200zł za strone, drogawo cos. Mi zeszło 2-3h na całość bez zdejmowania wahaczy. Wytarganie tulejek, wprasowanie nowych, pierwsza strona zeszło ze 2h druga ok 20min, jak juz wiedziałem co i jak
To prosta sprawa jest. Ja osobiście przyciąłem sobie klucz 18 żeby było więcej miejsca do kręcenia, ale jak kto ma oczkowy z grzechotką to będzie jeszcze szybciej.
Tak jak slax pisze maksymalnie 1,5h na stronę i to nawet bez kanału
Odgrzewam kotleta żeby nie zakładać nowego tematu.
Chodzi o wymianę wahacza przedniego + tuleja.
Kilka pytań, mianowicie:
1. Czy do wymiany wahacza i tulei trzeba odkręcać uchwyt tulei?
2. Czy kolejność demontażu jest dowolna, czy żeby wybić ten "wewnętrzny" sworzeń trzeba najpierw odkręcić tuleje?
Póki co wszystko ładnie puściło za wyjątkiem tych dwóch śrub mocujących uchwyt tulei i "wewnętrzny" sworzeń.
Ciastek0397, a jak chcesz wymienić tuleje bez odkręcenia jej?
Jeśli chcesz wymieniać sam wahacz to nie trzeba wykręcać tulei, aczkolwiek trzeba się trochę namocowac aby z niej wyskoczył. Dobrze jest też nasmarować lekko końcówkę wahacza aby lekko zszedł z tulei.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wybić sworzeń da się, ale bez odkręcenia ciężko go się wyciąga, bo jest skierowany lekko do przodu.
ale odkręcenie tulei to pikuś (potrzebujesz tylko klucz płaski oczkowy 18 najlepiej z grzechotką), mi najwięcej czasu zajęło ostatnio załapanie tej durnej śruby pod stabilizatorem. Cała reszta poszła w godzinkę.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ja jak wymieniałem wahacze to przewierciłem na wylot wózek ,i kupiłem 12 śruby z nakrętkami samozaciskowymi ,i już nigdy nie będzie problemu z wymiana tulei.
Temat już ogarnięty z mojej strony. Bez żadnego cudowania tylko tak jak jest oryginalnie.
Zastanawia mnie natomiast do którego sworznia używaliście ściągacza?
Druga sprawa, żeby móc dostać się łomem do tego wahacza i wewnętrznego sworznia odkręciłem drążek kierowniczy. Czy po czymś takim będzie wymagana geometria?
Trzecia kwestia PU tuleje z Olkusza. Przy montażu sugerowałem się filmikiem od Powerflex'a. Po zmontowaniu wszystkiego ta żółta tuleja nieco się wysunęła. Dla porównania zdjęcia (po lewej jak przychodzi złożone a po prawej na oko o ile mi się wysunęła). To standard czy coś jest nie tak? Na zdjęcia z samochodu już za ciemno.
Ciastek0397, dopiero co wstawiałem te PU i weszły do końca czyli tak jak na twoim zdjęciu po lewej. Skoro instalowałeś tuleje sam wg filmiku to raczej ryzyko odwrotnie zamontowanych tulei raczej nie wchodzi w grę. Co niektórym serwisom zdarza się te tuleje zamontować odwrotnie i wtedy faktycznie ten żółty rdzeń ma prawo się wysunąć
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do MG i ROVERA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum