Wysłany: Sro Cze 27, 2018 15:27 [r75] Przepalony bezpiecznik F4 pod pokrywą silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam, nie tak dawno pisałem o problemie chłodzenia silnika u mojego kumpla, teraz i mie dopadła usterka, jak zwykle po wyjeździe do Włoch Dokładnie to, wymieniłem chłodnice wody na nową, wymieniłem chłodnice klimatyzacji wszystko śmigało aż jeden dzień, dojeżdżam do Włoch i klima nie działa, sprawdziłem bazpiecznikF4 w komorze silnika spalony, po wymianie to samo przepala bezpiecznik, proszę o info jak wyodrębnić czy jest to usterka sprężarki klimy, czy też usterka wentylatora. ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI Dzięki.Jeszcze jedno tak samo nie działa wentylator chłodnicy.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 27, 2018 15:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czarek236, jest to też bezpiecznik od automatu. Rozumiem, że masz manuala? W dieslach także i od tempomatu.
Od strony kierowcy, za zderzakiem, znajduje się wtyczka do wentylatora. Od spodu masz takie trójkątne, małe osłony silnika, trzymają się zaledwie na kilku wkrętach, przez co ich demontaż jest bardzo szybki i łatwy. Mógłbyś spróbować wyjąć ten trójkącik, rozpiąć wtyczkę, a następnie zobaczyć, czy dalej przepala. Jeżeli nie to oczywiście nie powinieneś jechać z klimą - chyba, że na autostradzie.
Jeżeli mnie pamięć nie myli, wiązka idąca od wentylatora ma czarną, plastikową otulinę i wychodzą z niej dwie małe wtyczki.
To wydaje mi się najszybszym sposobem na wykluczenie przynajmniej wentylatora.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Cze 27, 2018 19:54
czarek236 napisał/a:
jak wyodrębnić czy jest to usterka sprężarki klimy, czy też usterka wentylatora.
wyłączyć klimę i wypiąć wtyczkę czujnika temperatury silnika , wtedy ECM uruchamia wentylator dla ochrony silnika , jeśli przepali bezpiecznik to wentylator.
Andrzej, dzięki za wskazówkę, dzisiaj jest dzień zwiedzania, jutro zabieram się za usterkę, aaa jeszcze jedno brak też jest tempomatu.
Czyli tak. Brak klimatyzacji
Brak pracy wentylatora.
Brak tempomatu.
Andrzej,te bezpieczniki są Ok.jutro zabiorę się za całośc.
[ Dodano: Nie Lip 01, 2018 16:15 ]
Witam,wypiety bezpiecznik 80A od wentylatora, wypiety bezpiecznik od klimy plus przekaźniki do klimy,nadal przepala bezpiecznik 15A.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lip 05, 2018 14:18
wepnij to wszystko i odłączaj kolejno ; potrójny przełącznik ciśnienia klimy ( tinary pressure switch ), moduł tempomatu i złącze 3 przewodowe wentylatora ( kostka pod lewą lampą ).
Andrzej! MD !Usterka usunięta, przyczyną było zawarcie pomiędzy zasilaniem cewki przekaźnika który jest umiejscowiony w puszce wentylatora, a dokładniej kotwica przekaźnika który załącza masę,i ta kotwica zawierała z plusem podawany bezpośrednio od bezpiecznik F4.Zwarcie znalazłem po przez wyjecie całkowite puszki bezpiecznikow, odołączenie wszystkich złączek znajdujących się od spodu, schemat przed oczami i właśnie znalazłem bezpośrednie zwarcie do masy, musiałem rozebrać całośc i dojść do tej puszki z przekaznikami przy wentylatorze,jakie bylo moje zdziwienie że taka blahostka unieruchomila aż tyle rzeczy, tak więc Klima działa, tempomat działa, wentylator działa, jutro śmigamy na Sycylię, dziękuję wszystkim za dobre rady wiem że tu na forum można zawsze znaleźć pomoc.
Pozdrawiam Czarek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum