Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] AUTO NIE ODPALA slyszane powietrze pod zbiorniczkie WS
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 14:52   

Jacus211 napisał/a:
na tej wtyczce od swiec zarowych jedynie na tym pinie 10 jest 12v a na pinie 12 jest powyzej 1v
10 to jest wejście sterowania z ECM , 12V powinno być na pin 12
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2018 14:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jacus211 



Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Pon Kwi 30, 2018 16:00   nie odpala

witam niby po 2 tyg w garazu gdzie maja t4 stwierdzili ze to ecu jest zepsute i wysyla jakies bledy.

da sie zaprogramowac drugie uzywane jakbym kupil albo ktos ma z was 2 dzialajace tylko trzeba z mojego ecu przelozyc cos tam i zaprogramowac immo

bez auta czy nie ma takiej mozliwosci???

i jakie to sa koszta
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 30, 2018 20:17   

Jacus211 napisał/a:
witam niby po 2 tyg w garazu gdzie maja t4 stwierdzili ze to ecu jest zepsute i wysyla jakies bledy.

na jakiej podstawie to stwierdzili? Zwykle ECU w tych modelach silnikowych wymienia się jak stało w wodzie i zgniło/zaśniedziało. Wymieniając sterownik silnika, możesz przelutować kość IMMO (scalak 5P08) ze swojego sterownika do tego drugiego, o takich samych numerach. Wtedy nic więcej nie musisz robić. Nadal nie wiem co ma ECU do tego, że nie posiadasz 12v w instalacji gdzie być powinno.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jacus211 



Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Nie Maj 13, 2018 13:06   nie dziala

Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.

bo na tej kostce tylko 10 pin ma 12v to pin 12 tez powinnien miec 12v ??

moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???

a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???

bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala

wogole ten garaz to jakas porazka nie dosc ze trzymali auto ze 2,5tygodnia to samemu trzabylo dzwonic i sie pytac co jest.tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.

[ Dodano: Nie Maj 13, 2018 14:06 ]
a moze ktos ma schemat tej kostki i ze tam na 10 i 12 pinie powinno byc 12v??

ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.

a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 15, 2018 07:44   

Jacus211 napisał/a:
Jutro odbieram rovera 75 z warsztatu gdzie stwierdzili ze to ecu to sie dowiem czemu tak uwazaja.

Koniecznie napisz jaka była ich argumentacja ;)

Jacus211 napisał/a:
moze podczepimy sie kablem przed tym bezpiecznikiem 1 do 12v i podciagniemy do tego pinu 12???

Możesz zrobić taki bypass, ale upewnij się, że pomiędzy jednym a drugim punktem nie ma przejścia.

Jacus211 napisał/a:
a te ecu moze otworzyc i zobaczyc czy jakies sciezki ma popalone albo widac jakies miejsce uwalone na plytce???

Można. Kilka śrubek na łeb torx i obudowa schodzi. Zajrzyj w piny, zajrzyj do środka i poszukaj jakiś podejrzanych śladów: zaśniedziałe styki, popalone ścieżki, etc.

Jacus211 napisał/a:
bo niechcialbym oddac na zlom auto w ktorym jakis kabel jest uwalony i dlatego nie dziala

Zanim to zrobisz, zapytaj może ktoś z naszych handlarzy to zrobi ;) Naprawi, nagra film, wrzuci tutaj, a potem go rozbierze na części jeśli to RHD :)

Jacus211 napisał/a:
tak jak pisaliscie ze t4 pokazal te same bledy co toaf i nie chcialo im sie szukac bo na placu staly auta gdzie sprawa byla jasna i latwa kasa.

W Anglii jest kilka osób, które potrafią korzystać z T4. Reszta ma to przez zasiedzenie albo w "spadku" i potrafią tylko klikać bez zrozumienia. Błędy muszą być te same, bo sterownik silnika dla T4 nie posiada żadnej ukrytej informacji :)

Jacus211 napisał/a:
ja mam wersje przed liftem 2001 2.0cdt i przez to ze jest webasto,tv,sat nav fotele z pamiecia pewnie pelna wersja w tamtych czasach moze mu sie z pradem pomieszalo.

Dla św. spokoju powinineś webasto, oraz całą instalację w bagażniku rozłączyć. Dopóki nie odpali auto zostawić to w stanie rozłączenia.

Jacus211 napisał/a:
a ogolnie te kable w tej kostce sa przylutowane czy mozna je wyciagnac i przeczyscic???

Fabryczne przewody są na końcach zaciskane i posiadają piny z zatrzaskami. Wsuwane są we wtyczkę. Odpowiednim narzędziem można spowodować praktycznie bezinwazyjne wyjęcie tych pinów. Nie widzę jednak żadnego sensu. Jeśli chcesz poprawić kontakt na wtykach użyj do tego preparatu specjalnego.

Jacku, czy to do mnie z wysp dzwonisz na telefon? Bo ja odbieram, ale na moje halo słyszę ciszę w słuchawce :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 28, 2018 20:26   

SeniorA, Witaj. ratunku:)
Mój R odpala, jedzie pare kilometrów, żona go gasi i nie odpala. Jeżdzi kilka dni, wszystko, ok, gasi i nie odpala. Po godzinie odpala. Po przękręceniu kluczyka niesłychać nic, cisza.Nie przygasają kontrolki, nie ma buczenia typu uuuuu... nic Pomóz proszę.

[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:11 ]
Jestem za granicą, proszę omóżcie

[ Dodano: Pon Maj 28, 2018 21:26 ]
No cóż, dzięki za pomoc.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Maj 28, 2018 22:15   

1. pompa paliwa (tzw. progowa) chyba że w roczniku 2004 jej nie ma
2. pompa paliwa w baku -> zatankuj powyżej połowy
3. czujnik wałka rozrządu, pod plastikową osłoną silnika przed korkiem wlewu oleju.
Ale raczej obstawiam pompę w baku, chyba.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Wto Maj 29, 2018 09:33   

Jeżeli nic się nie dzieje po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to ja obstawiałbym problem z immobiliserem - brak komunikacji z "pastylką" w kluczyku. W innym aucie miałem takie przypadki jak obróciłem kluczyk o 180 stopni przed włożeniem w stacyjkę, czasami, sporadycznie nie odblokowywało sie immo. Spróbuj czy to pomoże, jeśli tak to należałoby podjechać do fachowca od kluczyków
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 29, 2018 13:29   

staf napisał/a:
No cóż, dzięki za pomoc.
radzę na początku wypiąć wtyczkę z gniazda 10 pinowego ( tą czarną baryłkę na skrzyni przy lewym nadkolu) od automatu i potraktować np. elektrosolem albo kontaktem , szczególnie pin 10 z przewodem czarno białym . Możliwe , że nie ma sygnału ze skrzyni że jest w pozycji P lub N, może linka lub wybierak. Sprawdzić lub wymienić bezpiecznik F4 w komorze silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Jacus211 



Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Pon Lip 02, 2018 12:12   nie odpala

witam oto moje ecu jedyne podejrzane miejsca to jakas zolta maz na dole na stykach reszta wyglada oki niech ktos zerknie moze znajdzie cos podejrzanego

[ Dodano: Pon Lip 02, 2018 13:12 ]
No i nie moge zlokalizowac tej kosci immo co pisal marek
moze ktos skopiuje zdjecie tego calego ecu i zaznaczy markerem ktore to

Marek pisal ze to scalak kość IMMO (scalak 5P08)

z gory dziekuje
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 12, 2018 08:45   

Jacus211, słabe zdjęcia, nie widać druku na scalakach. Z tego co pamiętam, to będzie drugie zdjęcie, układzik scalony mniej więcej na środku płyty, pomiędzy dwoma większymi układami.

Nie wygląda po zdjęciach na to, żeby coś działo się z komputerem.
Możesz podłączyć inny (przelutowująć immo) i sprawdzisz.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Jacus211 



Dołączył: 12 Sie 2016
Posty: 26



Wysłany: Wto Sie 28, 2018 09:33   nie odpala rover 75

DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC

Niestety nie udalo sie uratowac rovera 75 w ktorym pewnie jakis czujnik trzyma..
Oddaje go w przyszlym tygodniu na zlom.

Pokazywalem ta plytke koledze ecu mowi ze wszystko z nia oki.
Ogolnie na tym pinie 10 tez jest 12v.

Ogolnie pompa chodzi ma 3.5 bara,wtryski po tescie nie puszczaja paliwa,napiecia sa,pompa chodzi a auto nie startuje.szkoda dobre auto nadal.

[ Dodano: Wto Sie 28, 2018 10:33 ]
Na pinie 12 jest 12 v.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]auto nie odpala
ninja28 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Kwi 19, 2016 20:19
ninja28
Brak nowych postów [R75] Auto nie odpala
Nawet nie kręci silnikiem.
nestor_45 Rover serii 75, MG ZT 29 Sro Lip 17, 2013 20:40
MaReK
Brak nowych postów [R75 v6 2.5][Rozrusznik kreci auto nie odpala]
nukabobi Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lip 22, 2017 05:33
tmk752
Brak nowych postów [R75] Czasem coś nie łączy i auto nie odpala
Mr_T1 Rover serii 75, MG ZT 23 Wto Kwi 08, 2008 17:02
Mr_T1
Brak nowych postów [R75] Auto nie odpala... Prosze o szybką rade...
Maciek1924 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Sty 23, 2014 19:27
Maciek1924



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink