Jeśli cały czas świeci się rezerwa i wskazówka stoi to pierwsze co bym zrobił to sprawdził kostkę przy baku.
Odkopię temat. Gdzie dokładnie jest ta kostka? U mnie wskaźnik pokazuje 0 i kontrolka się świeci niezależnie od ilości paliwa w baku (ostatnio wlałem na maxa i nawet się nie ruszyło). Ewentualnie czy jest i gdzie jest jakiś czujnik od tego? Wygląda jakby coś się rozłączyło.
Witam wszystkich. Mam problem ze zbiornikiem paliwa a konkretnie z dużym podciśnieniem. Po odkręceniu wlewu słychać syczenie wcześniej tak nie było. Dodatkowo wskaźnik poziomu paliwa pokazuje większa ilość niz rzeczywiście jest w baku. Dopiero po odkręceniu korka wskazówka pokazuje właściwą wartość. Pytanie brzmi: Co odpowiada za odpowietrzanie baku korek czy jakiś zawór? Jeśli zawór to gdzie się znajduje?
U mnie tez pojawily sie ostatnio dziwne wskazania poziomu paliwa w zbiorniku stad tutaj szukan odpowiedzi na ta sytuacje. Wczesniej nie bylo tego problemu, ale wiem nic nie trwa wiecznie.
W zwiazku z tym mam pytania:
1- Czy jest to problem z potencjometrami na samych plywakach?
2- Czy wskazania zmienne poziomu paliwa to efekt tego ze pompka najprawdopodobniej nie dziala w baku ?
(jeszcze jej nie podpinale m na "krotko" z akumulatora bo nie mam jak narazie tak dlugich kabli i musze mniejsze zlaczyc badz zlutowac).
Samochod zostal oddany do mechanika i mial on sprawdzic stan chamulcow i drogi chamowania przed przegladem. Uprzedzony on zostal ze jest malo paliwa w zbiorniku. Po jakims czasie mechanik daje znac ze auto nie odpala i ze
trzeba wymienic jeszcze pompke paliwa przy akumulatorze. Niby dolal sam 10l lecz do dzis sie nie dowiedzialem czy przed awaria pompki cz juz po. Prawdopodobnie zapomnial on o tym co mowilem ze niski poziom paliwa i mogl dolac po takim incydencie typu silnik zgasl podczas pracy przy testowaniu chamulcow. W tych modelach pompki jak pracuja na bardzo niskim poziomie paliwa badz zaciagna troche powietrza to najczesciej sie uszkadzaja.
Pompka zostala wymieniona przy akumulatorze a podczas rozmowy okazalo sie ze takze mechanik wymienial jeszcze wlasnie bezpiecznik od pomp paliwa.
3- Czy mozna spokojnie jezdzic majac niedzialajaca pompke paliwa w baku (odlaczona)?
Samochod jest mi potrzebny codziennie i nie dostane tak odreki pompki bo trzeba ja znalezc zamaowic i czas dosylki takze smialo ze 2 tygodnie.
4- Czy pompka ta przy akumulatorze sama zaciagnie sobie paliwo z baku? Czy w takiej sytuacji musze liczyc tylko ze mam polowe całego baku czyli 32 litry do wykorzystania a wlasciwie mniej ze 20l?
Taka sytaucja moze zdarzyc sie w drodze i mysle ze powinna byc mozliwosc na spokojny dojazd do garazu i wymiana pompki w baku.
R75 ma dwie pompy paliwa jedną pod maska a drugą w baku. Prawdopodobnie mam awarie pompy w baku gdyz pali mi bezpiecznik nr 20 ten od pompy paliwa w skrzynce bezpiecznikow tej przy schowku - Fuse box Passenger.
Po zdjeciu tylnej kanapy, odpialem kostke zasilajaca (jest na niej 12V) znajdujaca sie na pompie paliwa w zbiorniku.
Spowodowalo to ze teraz bezpiecznik sie nie pali nawet 5-10A a wymagany to 20A i auto bezproblemowo odpalilo.
Z Rave i zdjec na allegro wiem, ze zbiornik jest 2 komorowy i dlatego ma 2 plywaki ktore sa polaczone ze soba elektronicznie i jest obliczana srednia ilosc poziomu paliwa z obu komor. Pompa paliwa wewnetrzna w baku przelewa olej napedowy z prawej na lewa strone a wlasciwie do stalego filtra w
drugiej lewej komorze i stamtad dopiero jest zasysane przez pompe paliwa ta przy akumulatorze.
5- Czy musze odlaczyc wewnetrzny przewod w baku od plastikowego ustrojstwa w ktorym jest umieszczona wewnetrzna pompka paliwa ktory idzie do drugiej komory do stalego filtra z ktorego zaciaga sobie pompka przy akumulatorze? czy
tam jest jakis wewnetrzny zawor w tym plastiku?
Zgodnie z rysunkami z Rave pompka tloczy paliwo nie odrazu przewodem do satlego filtra w drugiej komorze lecz tylko tloczy przewopdem do dolu do jakiegos plastikowego jakby smoka lub koncowki podobnej do koncowki na zwyklym
odkurzaczy domowym i wlasnie stamtad dopiero idzie paliwo przewodem w kierunku drugiej komory w bezposrednio do stalego filtra i stamtad dopieor jest zasysane paliwo badz wychodzi ze wzgledu na wyzsze cisnienie wytworzone przez pompe paliwa w baku do przewodow porwadzacych wzdluz calego samochodu do pompki przy akumulatorze ktora dalej tloczy paliwo przez filtr paliwa.
Kiedys gdzies czytalem ze ktos mial jakis wlasnie w tej okolicy problem bo tam jest chyba w tym plastiku jakis wlasnie zaworek. Dlatego mam pytanie dp tych co juz rozbierali czy wymontowywali pompke paliwa w baku - czy musze
odlaczyc ta rure od tego plastiku a idaca w strone 2 komory laczaca sie ze stalym filtrem.
Czy wtedy swobodnie lerzacy na dnie przewod bedzie bez przeszkod mial dostep do paliwa znajdujacego sie w prawej komorze w ktorej jest uszkodzona pompka? Czy jesli nie odlacze tego przewodu od tego plastikowego ustrojstwa
przypominajacego koncowke odkurzacza to czy mi nie zassa paliwoa bo nie bedzie dialal wewnetrzny zaworek ktory sie otwiera jak podawane jest paliwo przez dzialajaca pompke wewnatrzzbiornikowa?
6- Jeszcze chodzi o pompe paliwa w zbiorniku, Czy jest mozliwosc naprawy czy zostaje tylko wymiana.
7- nie wiem jak wstawic zdjecie na forum, moze moglby mi ktos podpowiedziec?
Pozdrawiam
Jezeli ktos wie gdzie juz poruszono i rozwiazano jakiekolwiek przytoczone problemy to prosze o linki.
[ Dodano: Wto Wrz 04, 2018 07:36 ]
Darek2604 napisał/a:
A za co odpowiada zbiornik przelewowy oparów i gdzie go znaleźć w aucie?
zbiornik przelewowy jest w okolicach wlewu paliwa, jest powyżej glownego dwukomorowego zbiornika, szuka sie go od strony bagażnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum