Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Poradźcie Szanowni Roverkowicze co robić...
Mam MG ZT V6, którego pomagał mi kupić forumowy Emes. Ponad rok temu MG zaczął brać olej i puszczać chmurę przy odpaleniu - klasyczne objawy uszczelniaczy zaworowych. Gawin z Wrocławia, u którego serwisuję sprawdził kompresję (-jest OK) i powiedział, że nie będzie tego robił bo musiałby ściągać głowicę, a to nieopłacalna sprawa. Radził żeby nic z tym nie robić tylko dolewać olej i jeździć, to dolewałem i jeździłem.
W ten weekend na autostradzie MG się jednak obraził i przestał palić na 3 cylinder. Świece i cewki OK, Gawin podejrzewa zawór i mówi, że naprawa nieopłacalna
Wymiana silnika u Gawina 1400zł, w nie-Roverkowych warsztatach 1000zł. Znacie tańsze opcje?
Sam kompletny silnik na chodzie mogę mieć z UK za 1250zł z transportem, ale trza by chociaż paski wymienić.
Czyli najtaniej wymiana motoru wyniesie mnie 2250zł + rozrząd + przełożenie metalowego termostatu
Trochę szkoda mi tego auta, bo włożyłem w nie sporo serca i kasy. Mam np. założony ściągniety z UK wydech LongLife'a ze sportowym katem cały kwasówki (bulgocze nieziemsko!), mam założony metlaowy termostat który ściągnąłem od magika z RPA! Wszystkie gumy w zawieszeniu + dolne mocowanie silnika mam na oryginalnych poliuretanach z Powerflexa.
Co byście poradzili?
-Slav
Update dla potomnych:
Ostatecznie wtedy zdecydowałem się rozebrać silnik - nie chciałem go wymieniać bo używany silnik to kupowanie kota w worku.
Naprawiłem wraz z kolegą Jarkiem który ma doświadczenie w takich naprawach.
Problemem okazał się ukrszony zawór, zaś za pobór oleju klasycznie odpowiedzialne były uszczelniacze zaworowe.
Co się namęczyłem to moje, ale przynajmniej wiem, że mam sprawny i pewny silnik.
Pisze teraz, bo niedawno podobna sytuacja przytrafiła się w ZT 190 koledze Wojtkowi - też na ciepłym silniku, też przy dużej prędkości. Jak zdjęliśmy głowicę to nie mogliśmy uwierzyć co się okazało: też ukruszony zawór wydechowy, też w przednim banku, też środkowy cylinder: fota dla porównania w załączniku.
Kupić motor i przełożyć samemu, w 75 to prosta sprawa bo odkręca się pas przedni kiedyś ze znajomym się spięliśmy i w 8h przerzuciliśmy motor robiąc to samemu musisz mieć tylko podnośnik do silników/hak w suficie, dasz rade bez kanału.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum