nanab, w sensie: bez dodatkowych dopłat w stosunku do podstawowej opłaty w ubezpieczeniu. Chyba 120 albo 160 zł na rok za pakiet premium. Już dwa razy wzywałem lawetę, raz wywaliło mi uszczelnienia przez zamarzniętą rurkę odmy. Prawie 40km przez Warszawę. Do tego dostałem nowe autko jako zastępcze bez opłat (tylko paliwo na mojej głowie było). Teraz też wezwanie lawety do wyciągnięcia z rowu bez dopłat.
Volvo wymusiło pierwszeństwo, ale patrząc na efekty zastanawiam się, czy Rover jechał z przepisową prędkością...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Volvo wymusiło pierwszeństwo, ale patrząc na efekty zastanawiam się, czy Rover jechał z przepisową prędkością...
Volvo skręcając w lewo powinien wjechać na pas w lewo a Rover jechał drugim pasem na wprost.Wniosek jest taki że skręcając w lewo nie ustąpił pierwszeństwa i wjechał nie na ten pas który powinien zajeżdzając Roverowi drogę. Wszystko jasne a co do prędkości to niestety nie wiemy możemy tylko się domyślać.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
artmati, Volvo miało prawo wjechać na dowolny pas, jeśli tylko był wolny.
W przypadku znacznego przekroczenia prędkości przez Rover'a może zostać uznana jego wina, bo kierujący Volvo, zgodnie z Art. 4 PoRD może zakładać, że inni jadą zgodnie z przepisami.
Cytat:
Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
Oczywiście ciężko coś takiego udowodnić, ale z takim nagraniem, to kto wie...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
maciej Nie zgodzę się... powinien wjechać na pierwszy pas czyli (w lewo) a potem sygnalizować i zjechać na prawy (na wprost). A dlatego że wjeżdzał z lewego pasa od wewnętrznej gdyby były dwa pasy na drodze z której wyjechał i stał na prawym pasie do jazdy w lewo to wtedy ok. Ale i tak nie zachował szczególnej ostrożności czyli wina jest jego.Koniec kropka. Dodam że jeżeli nie ma sygnalizacji to obowiązuje reguła (prawej dłoni) a to już chyba znasz
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
Nie zgodzę się, Rover jechał pasem do skrętu w lewo, chcąc uniknąć kolizji uciekał na prawy.
Kilka sekund wcześniej jedzie skuter i chyba z podobną prędkością, więc nie wydaje mi się żeby Rover zap......ał.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Czy mi się wydaje czy Rover jechal bez swiatel?Widac stopy a potem ciemność.
Pewnie miał aktywowane światła do jazdy dziennej lub dołożone.
[ Dodano: Pią Lis 02, 2018 06:57 ]
BetJar napisał/a:
Nie zgodzę się, Rover jechał pasem do skrętu w lewo
To tym bardziej jest winny Volvo.
_________________ --------------------------------------------------------------------
Jest MG TF Xpover gray - srebrna strzała
Jest i Rover75 -złota strzała
maciej Nie zgodzę się... powinien wjechać na pierwszy pas czyli (w lewo) a potem sygnalizować i zjechać na prawy (na wprost).
Mylisz się.
https://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-22
Skręcając, jeśli tylko z jednego pasa możesz skręcać w lewo, to po skręcie masz prawo wjechać na dowolny pas, jeśli jest wolny.
Tu oczywiście nie był, ale gdyby był, to nie ma potrzeby wjechania na lewy i potem wykonywania kolejnego manewru, żeby zmienić na prawy pas.
Jeśli jesteś pewny tego co napisałeś, to podaj art. PoRD/Rozp. o Znakach i Sygnałach, bo kilka razy je czytałem i nie znam uzasadnienia dla Twojej opinii.
[ Dodano: Pon Lis 05, 2018 13:45 ]
artmati napisał/a:
BetJar napisał/a:
Nie zgodzę się, Rover jechał pasem do skrętu w lewo
To tym bardziej jest winny Volvo.
Fakt, jechał pasem do skrętu w lewo, co nie zmienia tego czy kierowca Volvo był mniej, czy bardziej winny.
Co nie zmienia faktu, że obejrzawszy film kilka razy, uważam, że Rover jechał znacznie szybciej od motocykla (myślę, że ze 2 razy - motocykl widać na filmiku ponad 2 sekundy, a Rovera, mimo zderzenia tylko ok, 1 sek., czyli są szanse, że jechał ponad 2 razy szybciej) i mógł być współwinnym sytuacji.
I Rover jechał bez świateł - w 10 sekundzie widać go od przodu jeszcze przed uderzeniem i nie ma ani świateł dziennych, ani przeróbek.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Matko boska, straszy widok.. W drzewo wjechała "tylko", a z auta mało co zostało
Dach to sprawka straży pożarnej raczej bo często wycinają dach jak ktoś jest zakleszczony ,
Druga sprawa uderzenie rantem około 10% pochłanialności, drzewo wchodzi jak w masło bo tam nie masz strefy zgniotu , uderza dopiero w słupek a który łamie i wbija w kierowcę. Ostatnie testy ncap wykazały ze samochody w ogóle nie są odporne na takie uderzenie, lepiej już walić czolowo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum