Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 14:35   [R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witajcie :) ,

Mam mały problem z moim Roverkiem 25 :sad:
Mianowicie ubywa/znika płyn chłodniczy z zbiornika po dłuższym postoju (np. 2 tygodnie), jak jadę np. co 3dni lub raz tygodniowo to wszystko ok

Początek października - był do MAX, teraz nie ma prawie w ogóle, no może troszeczkę.
w oleju pusto, jak i wydechu, plamy zbytnio na ziemi nie ma lub nie widać
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 06, 2017 14:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wolftek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2015
Posty: 57



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 16:50   

Miałem podobnie .U mnie był pęknięty od dołu zbiorniczek ,zapewne z powodu nieoryginalnego korka (korek od landrowera ale będzie pan zadowolony ).Sprawdż wszystkie gumy i szukaj wycieku .Auto ma swoje lata a guma parcieje .Ja u siebie już prawie wszystkie gumy mam wymienione a mój "wynalazek" z tego co widzę dużo młodszy.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lis 06, 2017 17:03   

Też obstawiam nieszczelność jeśli nie ma nigdzie objawów HGF
 
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 06, 2017 18:29   

Można jakimś sposobem sprawdzić nieszczelność?

Czy muszę sam sprawdzić każdy centymetr? bo szczerze wolałbym wtedy do mechanika
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 07, 2017 06:42   

Miałem podobną sytuację, do póki jeździłem to było ok, ale postoje po 2-3 dni powodowały iż płyn znikał.
Wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym załatwiła u mnie sprawę, jak na razie od 2 miesięcy jest spokój.
 
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 14, 2017 20:32   

ADI-mistrzu napisał/a:
Miałem podobną sytuację, do póki jeździłem to było ok, ale postoje po 2-3 dni powodowały iż płyn znikał.
Wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym załatwiła u mnie sprawę, jak na razie od 2 miesięcy jest spokój.


Można jakiś informacji jak sprawdzić czy to faktycznie one?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 17, 2017 12:30   

Nicekovsky, uszczelka kosztuje grosze, szkoda się bawić w sprawdzanie.
Można bawić się w pomiar grubości, ale i tak musisz kolektor zdjąć, więc okazja aby to wymienić.
 
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 27, 2017 18:11   

Ja się powoli zastanawiam czy to nie nieszczelny korek bo śladu zbytnio nie ma a olej czysty, majonezu nie widać. Tylko pytanie jak sprawdzić czy to nieszczelny korek, lub chłodnica.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 27, 2017 22:29   

Nicekovsky napisał/a:
Ja się powoli zastanawiam czy to nie nieszczelny korek bo śladu zbytnio nie ma a olej czysty

Ty się nie zastanawiasz tylko życzysz sobie by to był korek by nie wchodzić w koszta i robociznę.
Tak uważam.
A zmieszanego oleju z płynem nie rozpoznasz. U siebie zlałem dwa dni temu olej z 1,5l płynu i poza tym, że był nieco rzadszy (od 5W40 nie do rozpoznania) to nie poznać czy jest zmieszany.
Jak mało jeździsz to nalot pod korkiem oleju się nie wytworzy przy HGF więc zostaje Ci jedynie sprawdzić poziom oleju.
Ja Ci życzę, że by to korek zbiorniczka ale jak, znając podstawy fizyki, wytłumaczysz ubytek płynu przez korek?
Jedyny znany mi przypadek, to ciśnienie w układzie przy zamkniętym (czyt. niesprawnym) termostacie.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Wto Lis 28, 2017 09:16   

U mnie okazało się, że jednak chłodnica.
Przynajmniej tak stwierdzili w warsztacie po wykonaniu jakiejś próby ciśnieniowej.
Koszt 230zł.
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 29, 2017 22:55   

NoPE napisał/a:
Nicekovsky napisał/a:
Ja się powoli zastanawiam czy to nie nieszczelny korek bo śladu zbytnio nie ma a olej czysty

Ty się nie zastanawiasz tylko życzysz sobie by to był korek by nie wchodzić w koszta i robociznę.
Tak uważam.
A zmieszanego oleju z płynem nie rozpoznasz. U siebie zlałem dwa dni temu olej z 1,5l płynu i poza tym, że był nieco rzadszy (od 5W40 nie do rozpoznania) to nie poznać czy jest zmieszany.
Jak mało jeździsz to nalot pod korkiem oleju się nie wytworzy przy HGF więc zostaje Ci jedynie sprawdzić poziom oleju.
Ja Ci życzę, że by to korek zbiorniczka ale jak, znając podstawy fizyki, wytłumaczysz ubytek płynu przez korek?
Jedyny znany mi przypadek, to ciśnienie w układzie przy zamkniętym (czyt. niesprawnym) termostacie.


termostat akurat mi działa bo leci ciepłe powietrze, przewody są całe ciepłe (raz były gorące), olej bez zmian (cały i nie ubywa), ubytek np. nieszczelnie trzyma i płyn/para ucieka przez nią, wiadomo że ciśnienie jest większe i korek zaciska, na zimnym może nie trzymac
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 30, 2017 07:57   

Nicekovsky, u ojca także temperaturowo było ok a termostat ledwo już się otwierał.
Najpierw wymień uszczelkę kolektora ssącego.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Czw Lis 30, 2017 08:05   

Cytat:
termostat akurat mi działa bo leci ciepłe powietrze
- ogrzewanie działa na małym obiegu, termostat otwiera duży obieg, więc samo ogrzewanie nie świadczy o właściwym działaniu termostatu.
Cytat:
przewody są całe ciepłe
czyli sprawdziłeś i chłodnica cała jest ciepła (po dłuższej jeździe) i z dolnego węża płynie ciepły/gorący płyn (gorący np. po odczekaniu dłuższej chwili na wolnych obrotach) ?
 
 
Nicekovsky 



Dołączył: 12 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: R-ów

Rover 25

Wysłany: Nie Gru 03, 2017 20:12   

IROLA napisał/a:

Cytat:
przewody są całe ciepłe
czyli sprawdziłeś i chłodnica cała jest ciepła (po dłuższej jeździe) i z dolnego węża płynie ciepły/gorący płyn (gorący np. po odczekaniu dłuższej chwili na wolnych obrotach) ?

dolnego płynie nadal płynnie ciepło na wolnych obrotach, dopóki nie wyłączę silnika i odstawie na kilka min to ciągle będzie ciepły

[ Dodano: Nie Gru 03, 2017 20:12 ]
Możliwe że któraś z przewodów lub chłodnica nie szczelna bo dość długo nie jechałem i miałem trochę oleju w chłodnicy i jakoś się trzyma. Według mechanika to "olej się jakby cofa" - ja nic nie wiem dokładnie o co chodzi że cofa więc nie pytałem więcej.
 
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pon Lis 26, 2018 15:41   

Cytat:
U mnie okazało się, że jednak chłodnica.

Niestety jednak to nie była chłodnica albo nowa chłodnica też cieknie.
Już po kilkunastu tygodniach od wymiany chłodnicy okazało się, że wycieki dalej występują.
Kurde, może jakiś wężyk gdzieś nie trzyma.
 
 
nitek44
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 26, 2018 17:53   

Może oringi przy termostacie? Niewielki wyciek może być ciężki do zauważenia, oraz łatwo odparowuje jak silnik się zagrzeje. Żeby zobaczyć że cieknie trzeba by dolać płynu żeby był tak jak trzeba, porządnie rozgrzać silnik, a potem zostawić przynajmniej na noc, i następnego dnia poszukać wycieku, można wtedy też próbę ciśnieniową przeprowadzić.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=25276
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=57085
 
 
pitersonic 



Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 11



Wysłany: Pią Lis 30, 2018 23:32   

Drodzy Panowie podpinam sie pod temat.

U mnie notorycznie ubywał płyn od chłodnicy. Jeździłem i co chwile musialem uzupełniac płyn ktory po 1 dniu znikał. Rozne byly wstepne diagnozy, czy to uszczelka pod głowica, czy to pompa wody. Postawiono na pompe wody ale przy "rozebraniu"
auta okazało sie ze to obudowa termostatu. I faktycznie jest lepiej, choc płyn dalej ubywa. Faktycznie duzo mnie ale ciagle jednak. Średnio 1cm,2cm płynu ktory ubywa? Co moze byc przyczyna, wyciek jest niewielki wiec moze sproboje uszczelniacza w proszku ktory zostanie wsypany do płynu chłodnicy?
Jeśli dalej bedzie ciekło co to moze byc? Tak jak ludzie pisali wczesniej gumy, czy pekniety zbiorniczek? Pozdrawiam forumowiczow!
 
 
nitek44
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 01, 2018 00:56   

Specyfiki typu uszczelniacze mogą pomóc, ale to środek raczej doraźny, tymczasowy, a może spowodować szkody, zapychając układ.
Potencjalnych przyczyn wycieku jest sporo, w pierwszej kolejności przyjrzałbym się ostatniej naprawie czyli tej obudowie termostatu, tam są łącznie 3 oringi, z których może cieknąć, jeden na króćcu idącym do pompy wody, drugi w środku obudowy termostatu i trzeci na wejściu do rurki która ma swój odpowietrznik pod filtrem. Pompa wody też ma swój oring. Może cieknąć z nagrzewnicy (mokry dywanik pasażera) jak i z zaworu nagrzewnicy. Ogólnie do sprawdzenia wszystkie węże i ich łączenia, kolanko z czujnikami temperatury. Ponadto oczywiście sama chłodnica, oraz uszczelki kolektora ssącego. O ile dobrze myślę, nie otwierający się termostat może też spowodować nadmierne parowanie płynu. No i podstawa czyli HGF, przyjrzeć się korkowi oleju, zawartości zbiorniczka płynu chłodniczego (o, z sam zbiorniczek też może mieć nieszczelność :mrgreen: ), zwrócić uwagę czy z auta nie wydobywa się zbyt dużo dymu.
Dolej płynu, zagrzej go porządnie (co przy obecnych temperaturach może nie być takie łatwe) i zostaw na noc gdzieś z suchym podłożem, a następnego dnia szukaj wycieku.

Przydatne linki:
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID007744
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001087
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001094
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001099
 
 
pitersonic 



Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 11



Wysłany: Sob Gru 01, 2018 01:24   

Bardzo konkretnie i rzeczowo opisales sprawe. Jutro (jak sie wyśpie :mrgreen: :) sprboje z tym uszczelniaczem, skoro wyciek nie jest az taki mocny. Zobaczymy jaki bedzie efekt. Tylko ogolnie masakra ze jest tyle potencjalnych przyczyn wycieku. Ja z tym autem juz od kilku miesiecy walcze. Ciagle cos nie tak, !@!$# :cry:
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Wto Lut 12, 2019 13:38   

No u mnie z pozycji MAX na pozycję MIN ubyło w ciągu 3 tygodni, ale mało jeździłem - jakieś 200km.

[ Dodano: Wto Lut 12, 2019 13:38 ]
No tak to chyba wygląda u mnie. Z pozycji MAX do MIN spada po ok. 250km.
Ile to ml płynu?
Czy można jakoś poznać, że winny jest korek?
Chociaż raczej podejrzewam zaciski na wężach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i ??r] płyn chłodniczy znika !!
Elutka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Mar 06, 2009 14:07
emo
Brak nowych postów [R214 97r] Po naprawie HGF nadal znika płyn chłodniczy
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sob Sty 17, 2009 12:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200] Ubywa płyn chłodniczy
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Pon Cze 03, 2013 15:29
robsson78
Brak nowych postów [R214Si] Ubywa płyn chłodniczy
blackbetty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Wto Mar 03, 2009 11:43
blackbetty
Brak nowych postów [Streetwise]Ubywa płyn chłodniczy i olej, to nie hgf.
Bashful Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Lip 17, 2012 18:12
Bashful



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink