Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Wymiana świec na zwykłe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Wymiana świec na zwykłe
Autor Wiadomość
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Pią Gru 07, 2018 16:50   [MGF] Wymiana świec na zwykłe
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, moja F-ka przerywa na wolnych obrotach po wciśnięciu pedału gazu. Prawdopodobnie problem z zapłonem - podobno autko stało 2 lata i nikt do niego nie zaglądał.. Razem z wymianą rozrządu chciałem to załatwić (świece przewody cewki ew. kopułka). Problem w tym, że w silniku oryginalnie siedzą świece platynowe gdzie jedna kosztuje tyle co komplet zwykłych - chcąc ciąć koszty po prostu odpuściłem temat, ponieważ aż tak bardzo to nie przeszkadza wystarczy nie przyśpieszać od 2 tysięcy obrotów.

Pytanie brzmi czy można wrzucić zwykłe świece? Ma ktoś wkręcone zwykłe? Nie chciałbym czegoś popsuć przez tak głupi błąd.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 07, 2018 16:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Gru 09, 2018 20:26   

Co do "zwykłych " swiec się nie wypowiem.Zawsze miałem irydowki NGK.I w obu autkach spelnialy swoje zadanie.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Nie Gru 09, 2018 21:00   

W kanciaku mam jakieś zwykłe NGK od jakiś 13 lat i nie było z tym nigdy problemu więc pewnie nie ma to znaczenia.
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Wto Gru 11, 2018 11:15   

Najbardziej się boję o cewki żeby nie popsuć nic. Znajomy mówil że w jakiejś Betce miał też te platynowe, wsadził zwykle to mu wytrzymały 20 tysięcy km bo w silniku jest wyższa temperatura i zwykle świece nie wytrzymują po prostu. Myślę że zaryzykuje wsadzić zwykle.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Wto Gru 11, 2018 19:40   

Teraz tak patrzę i faktycznie wg katalogu ngk np kanciak 416 który mam zapłon oparty na kopułce ma zwykłe świece BKR6ES za pare złoty a np mój streetwise czy TF ma już "fajkocewki" i jeździ na platynowych świecach PFR6N-11. Świece mają takie same wymiary i oporność jednak jedne są zwykłe a drugie platynowe o nieporównywalnie wyższej cenie, jestem ciekaw czy jest to spowodowane zastosowaniem "innego zapłonu" czy innymi powodami , silniki przecież uogólniając są takie same..
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Gru 14, 2018 22:38   

Tu cos jest z zapłonem,inne dla kopulek a inne dla cewek.Przerabialem ale ponad 10 lat temu i nie wszystko pamietam :mrgreen: Dla MG z cewkami były NGK irydowe/platynowe.Nie miałem wcześniejszych modeli wiec się nie wypowiem
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pią Gru 14, 2018 22:51   

Jak by nie patrzeć można przyeksperymentować bo za jedną świecę platynową mamy 4 zwykłe na testy, jak się nie sprawdzi to i tak i tak trzeba będzie wydać grubszą sumę co nie zmienia faktu że same cewki też dosyć często padają poprzez cudowne ich umiejscowienie na głowicy ..
 
 
wladi 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: Hel



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 09:55   

Nie będę zakładał nowego tematu tylko podepnę się tutaj, powiedzcie jak się dobrać do świec żeby je wymienić? Za każda sugestię dziękuje :wink:
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 18:26   

Odpinasz dach z tyłu (5 klamr jest), podnosisz od tyłu, wyciągasz wygłuszenie, odkręcasz chyba 10 śrub od maski i masz cudowny dostęp do silnika. Potem tylko dekielek na wierzchu silnika i dłuuugim kluczem (chyba 16) wyciągasz świeczki. Prosta operacja na pół godzinki. :D

Nie bój się pociągnąć za wyciszenie bo mogło przyrdzewieć temperatura i wilgoć sprawia że tak się dzieje niestety.
 
 
wladi 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: Hel



Wysłany: Wto Wrz 24, 2019 13:40   

Na taką odpowiedź czekałem dziękuje bardzo ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG MGF] Wymiana licznika z MG MGF na TF
zibi9000 MGF i MG TF 2 Wto Kwi 15, 2014 18:50
BigBoyPL
Brak nowych postów [MGF] WYMIANA SPRZEGłA W MGF
mgtf23 MGF i MG TF 18 Nie Maj 01, 2011 10:45
Mad
Brak nowych postów [MGF]wymiana oleju
wladi MGF i MG TF 8 Czw Paź 31, 2019 21:04
Malignus
Brak nowych postów [mg tf 1.6 85 kw]wymiana uszczelki pod głowicą
368lukasz MGF i MG TF 0 Wto Wrz 06, 2016 10:58
368lukasz
Brak nowych postów [VVC] Wymiana uszczeli pod głowicą w VVC 160
Gość MGF i MG TF 2 Sob Sty 19, 2013 20:13
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink