Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
Autor Wiadomość
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lut 13, 2019 17:09   [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,

Próbowałem dziś wgrać oprogramowanie poprzez Toaf Tool w zakładce chip tuning.
Do wyboru miałem tylko opcje CDT (116KM) oraz CDT+ (~136KM).
Dlaczego nie miałem do wyboru CDTI (131KM)?
Wybrałem CDT+ ale chyba się nie wgrało? Spójrzcie na screen.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 13, 2019 17:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 13, 2019 17:23   

:D

[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:22 ]
Dorzuć screeny całego ekranu. Pokaż kody ZCS jakie masz.
Jak możesz zrób pełny odczyt mapy swojej i wrzuć tu jako załącznik albo podeślij na toaf@roverki.eu.

[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Lut 13, 2019 17:36   

Webasto jeszcze nie mam.
Silnik nie pracuje i zapłon na pozycji 2.
O jakie screeny chodzi? Te pozostałe z tabeli Nazwa/Wartość?
Odczyt rozumiem tabele oraz pełny z przycisku odczytaj ECU?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 13, 2019 19:03   

Tak
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
martinsc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 76
Skąd: sosnowiec/olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 13, 2019 22:17   

Ale z nr vin wnioskuję że auto masz z 2004 więc już fabrycznie jest wgrana ta sama mapa czy mylę się?
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Czw Lut 14, 2019 14:59   

Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003.
Kopia ECU: https://drive.google.com/open?id=1hCXk9IhjQ1K9ggshbGKkGabbF0IbAG_d
same tabele: https://drive.google.com/open?id=1BURQdd1mMjy3qHo4hevuqv_Prp0JPhNq
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lut 14, 2019 17:18   

MATRIXorg napisał/a:
Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003.

Eee... nie do końca :
Vehicle Information

vin RJZLHP4D308859
vin_sequence 308859
off_assembly_date Wednesday, 17th September 2003 @ 10:11:56
model 75
variant CDT Contemporary
num_doors 0
paint_code JGA
brochure_model_desc R75 C3 Saloon 2.0 M47 Diesel (116)
home_export EXPORT
country BELGIUM
exterior_paint Odyssey
interior_trim Sandstone Beige / Ash Grey
engine 2000 Diesel 116Bhp
trimlevel Contemporary
bodytype 4DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2004
sold_date Unknown

http://www.mg-rover.info/get_info.htm?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Czw Lut 14, 2019 21:56   

MaReK napisał/a:


[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji.


czy nie odłączone webasto może być przyczyną tego, że toaf nie odczytuje kodów zcs ? pytam gdyż przy próbie wgrania mapy otrzymuje komunikat zcs err code
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 15, 2019 08:24   

Zjebana elektronika webasto moze byc przyczyna wielu dziwnych problemow.

[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 08:24 ]
MATRIXorg, poradziles sobie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Lut 15, 2019 13:15   

Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM? :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 15, 2019 20:25   

Zaraz Ci powiem...

[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 20:25 ]
Masz 116KM :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pią Lut 15, 2019 20:49   

Spróbuję jeszcze raz wgrać mapę CDT+
Ktoś kiedyś pisał że wgrał w kilkanaście sekund ... to chyba nie możliwe.
Ja zgrywałem mapę z 15 min.
Zastanawiam się jeszcze dlaczego nie mam w programie wyboru od CDTI.
Może program widzi w tej chwili jakby, że mam mapę od CDTI? Dziwne.
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Pią Lut 15, 2019 21:03   

Cytat:
Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM? :)


116KM muł jak cholera, naliczyłem 18s do setki. CDT+ zeszło do ok 12-13s. Wiem ze to niemożliwe, ale chyba coś się "odblokowało", auto wcześniej praktycznie nie kręciło się powyżej 3 tys a teraz daje radę do końca.

Robiłem tą operację na jesieni. Trochę stresu było ale poszło bez problemu.

Mapa się zgrywała faktycznie z 10 min ale już wgrywała może nie 15s ale max 1 min, więc wartości o jakich mówisz jak najbardziej realne.

Nie przejmuj się że nie masz wersji 131KM, wg mnie to chyba jest bardziej umowne. Ja mam auto z 2002r. i wgrałem normalnie 136KM, musisz tylko rozróżnić czy z kontrolą trakcji (TC) czy bez.

Powodzenia
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 15, 2019 21:15   

Odczyt mapy to ewidentnie CDT 116KM, delikatna różnica między 115KM. Generalnie kupa z grzybem :) Próbuj jeszcze raz wrzucić. Masz problem z IDENTem i tyle.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Lut 17, 2019 12:01   

Udało się wgrać od CDT+
Czuć różnicę, zbiera się lepiej od niższych obrotów, o to chodziło.
Mam tylko wrażenie że po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu kopci, a wcześniej tego nie zauważyłem :)
Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 18, 2019 03:59   

Nie wiem już, czy to CDT+ to nie jest jakaś pierwsza nasza szpunta ;) Stąd to podkapcanie.
Jednak to jest diesel więc, przy mocnym wysileniu ma prawo puścić bąka. Chyba, że wgranie softu z modyfikacją obnażyło w aucie usterkę - np. nieszczelność przy IC?

Jak znajdziesz chwilę, to zrób odczyt tego co masz teraz i podeślij w taki sam sposób.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Physixc 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 123

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 24, 2019 15:48   

Ja u siebie wgrywałem CDT+ i wgrało w kilka sekund. Zaczął kopić ale okazało się że wydmuchiwało oring, a potem całe kolanko od IC. Nawierciłem kolanko, wrypałem 4 wkręty i owinąłem taśmą aluminiową... Od tamtej pory ładnie sie zbiera i nie kopci
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Nie Lut 24, 2019 16:08   

Physixc, czy mógłbyś wskazać miejsce tego oringu?

Oto moje mapy odczytane po wgraniu CDT+:

https://drive.google.com/open?id=1gdgvGUkrcA4_RZNcSO049KfJ3G_ypYow

tylko tabele - https://drive.google.com/open?id=1oDKnky5DDQKHc5SsdRx7iKl-3eP71v6A

Prośba MaReK o sprawdzenie.
Ostatnio zmieniony przez MATRIXorg Pon Lut 25, 2019 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 01:09   

Obie są po wgraniu :) ?

[ Dodano: Pon Lut 25, 2019 01:09 ]
Te mapy CDT+ to są dostępne w TOAFie jako jakiś bonus :) ?
Co to w ogóle jest? Nie ma normalnej mapy CDTi :) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MATRIXorg 




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 53
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Lut 25, 2019 08:45   

Te co ostatnio dodałem mapy (to pełny odczyt i tabele), po wgraniu z Toaf, miałem tylko do wyboru CDT albo CDT+
Nie mam do wyboru w programie mapy od CDTi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1940 Sro Lis 20, 2024 21:11
marcin.misek
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75] toaf chip tuning oraz airbag
krzyszp Rover serii 75, MG ZT 45 Pon Sty 29, 2018 21:09
marcin.misek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] CHIP TUNING BOX CR ROVER 75 2.0 oraz SAAB 93 95 CR
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 20, 2013 15:49
apples
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink