Forum Klubu ROVERki.pl :: [Mg ztt] Koło jednomasowe zamiast dwu-
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Mg ztt] Koło jednomasowe zamiast dwu-
Autor Wiadomość
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Sro Lut 20, 2019 21:11   [Mg ztt] Koło jednomasowe zamiast dwu-
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam. Czy już ktoś się odważył i zamontował zestaw sprzęgła Valeo ze sztywnym kołem??? W szukajce posty sprzed kilku lat i tam wszyscy na nie, a jednak cena kusi i opinie użytkowników tego wynalazku miło by było poczytać
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 20, 2019 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Sro Lut 20, 2019 22:27   

W dalszym ciągu wszyscy są na nie.
Dopłać do nowej dwumasy albo kup dobrą używaną - zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 06:35   

To może ktoś pomoże w diagnozie. Przy puszczaniu sprzęgła yak w połowie operacji auto delikatnie szarpnie dwa trzy razy. Szarpnięcia są krótkie i szybkie. Druga sprawa to pedał sprzęgła raz niżej łapie, raz wyżej. Nieraz muszę podpompować żeby wbić bieg.
 
 
czarek236 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 96
Skąd: Głogów



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 08:06   

Witaj!
Odp 1- czy nie są przypadkiem wyrobione,bądż naderwane (gumy) w przednich tulejach wahaczy?,sprawdzić trzeba.

Odp 2- pompowanie nie wynika przypadkiem z zapowietrzeniem pompki wysprzęglika?,odpowietrzałeś profilaktycznie.

Odp 3-faktycznie poszarpywanie może być efektem zużycia tarczy sprzęgła,kiedy było wymieniane sprzęgło?.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 08:25   

u mnie było tak samo - szarpanie przy ruszaniu, a pod gore ruszyć to tragedia, trzęsło cała buda i nieraz musiałem ruszać w 2, 3 etapach. Po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasa jest spokój
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 11:24   

Auto mam od dwóch tygodni. Nie mam pojęcia kiedy i czy w ogóle było robione sprzęgło. Zamówiłem profilaktycznie pompkę tazu bo wydaje mi się to za hedyną przyczynę szaleństwa pedała jakkolwiek to zabrzmiało :) Obawiam się dwumasy znalazłem na ebayu zestaw luka za 400 funtów. U mnie mocno nie szarpie ale czuć przy ruszaniu innych oznak brak
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 21, 2019 14:05   

Jaką jednomasę? To jest rozwiązanie dla masochistów ;) Włożyłem to w okresie przejściowym pomiędzy wymianą manuala na automat. Myślałem, że coś się !@!$#o jak wyjeżdżałem z warsztatu. Wróciłem na podnośnik, sprawdziłem wszystkie mocowania - jest okej. Po prostu to tak miało. Pojeździłem 2 tyg. i w pizdziec poszło koło pasowe. Zdecydowanie nie polecam. Polecam regenerację, a jak są fundusze, to zakup nowego.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 15:14   

Czy jeżeli czuć takie szarpnięcia jak opisałem wto obstawiać dwumasę czy może to być zużyte sprzęgło?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 21, 2019 16:52   

Kalwar, może być wiele przyczyn. Tak przez forum trochę ciężko zdiagnozować.

Jeśli rozbierzesz już całość przygotuj się na niespodzianki tj. agonalnego stanu wysprzęglika, sprzęgła, dwumasy. Jeśli masz możliwość zamówienia gratów i oddania w przypadku nieużycia, to zrób tak oszczędzisz sobie czasu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Czw Lut 21, 2019 19:46   

Na wysprzęglik się szykuję , sprzęgło też przełknę ale ta dwumasa mnie załamuje. Na razie wymienię pompkę i mam nadzieję, że sprzęgło zacznie działać jak należy, bo dzisiaj już 60% zmiany biegów ro wciskanie na dwa razy.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2019 07:29   

Polecam zwrócić uwagę na stan "kominka" w skrzyni. Złotego pierścienia uszczelniającego po którym kręci się wysprzęglik. Jeśli będzie zbyt wytarty i wysprzęglik będzie miał luz, może powodować szybkie uszkodzenie wysprzęglika. Użyty w takim wypadku wysprzęglik TAZU z racji metalowej konstrukcji jeszcze bardziej zniszczy wtedy owy kominek. Nie wiem jak ceny dzisiaj się kształtują, ale jak ja pytałem o nową sztukę, to podchodziło coś pod. 500 zł.

Kalwar napisał/a:
Na razie wymienię pompkę i mam nadzieję, że sprzęgło zacznie działać jak należy, bo dzisiaj już 60% zmiany biegów ro wciskanie na dwa razy.

A sprawdzałeś ilość i jakość płynu w pompce? Zaglądałeś też pod auto? Nie ma śladów po wyciekach płynu DOT-4 ze spojenia skrzyni?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Sob Lut 23, 2019 10:24   

Jeszcze nic nie sprawdzałem. Dopiero w niedzielę wlezę pod auto i zajrzę też do pompki. MaReK orientujesz się gdzie i za ile można kupić dwumasę po regeneracji?

[ Dodano: Pią Lut 22, 2019 17:49 ]
Zajrzałem do pompki. Jest już z metalowym korpusem. Płyn czysty. Ile powinno być płynu w zbiorniczku??? I jak go lejecie ?:)

[ Dodano: Sob Lut 23, 2019 10:24 ]
I jeszcze jedno. Właśnie doszła pompka tazu i teraz pytanie cxy odsyłać, bo już taką mam założoną czy zostawić?? Jest opcja że ta którą mam założoną się zepsuła?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 23, 2019 11:56   

Kalwar napisał/a:
Jest opcja że ta którą mam założoną się zepsuła?

Jest. Najczęściej padają uszczelniania, które kiedyś tazu udostępniał jako zestaw naprawczy, a potem chyba się pompki przestały sprzedawać, to zestaw zniknął z oferty. Jak jest teraz nie wiem, bo już nie muszę śledzić tematu :) Upewnij się, że to co masz założone jest takie samo jak TAZU, które przyszło. Niektórzy stosowali patenty z pompkami od BMW czy innych marek. Sam osobiście miałem jakiś żeliwny wynalazek od BMW :) Działał okej, ale komfort wciskania pedału był żaden. Dlatego do dzisiaj lewą nogę mam większą dwa razy od prawej :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Sob Lut 23, 2019 22:11   

Wygląda tak samo i nie widzę tam żadnych patentów czy to przy mocowaniu czy przy podejściu do pedała. Jutro chcę odpowietrzyć i zobaczę co będzie.... ile ma być płynu w zbiorniczku i czy odpowietrzaniu za każdym razem zakręcać zbiorniczek?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 01:54   

Procedur odpowietrzania było wiele opisywanych. Ja mając jeszcze oryginał zawsze starałem się mieć płyn pod korek, z gumowym kapturkiem i zakręcałem korek, żeby się płyn nie rozlewał. Pompowałem kilkanaście razy, trzymałem pedał w podłodze, a ktoś przed maską odkręcał odpowietrznik i patrzył czy w wężyku na niego założonym leci płyn czy płyn z bąbelkami powietrza.
Po trzech lub czterech odkręceniach odpowietrznika uzupełniałem płyn.

Taką procedurę powtarzałem co jakiś czas przy wizytach w warsztacie, żeby ten płyn miał konsystencje płynu, a nie mazutu. Być może dzięki tym zabiegom do końca dni manuala, miałem oryginalną pompkę sprzęgła.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kalwar 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 76



Wysłany: Pon Lut 25, 2019 16:57   

Odpowietrzyłem i póki co jest lepiej..... ale zauważyłem, że zbiera się kropla prawdopodobnie z połączenia odpowietrznika z rurką jest to możliwe?? Przy odpowietrzaniu zauważyłem też że odpowietrznik się obraca na tej rurce czy to normalne?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 23:48   

No już Ci odpowiedzieli koledzy w drugim temacie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
martinsc 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 76
Skąd: sosnowiec/olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 20, 2021 16:47   

https://www.niparts.com/O...1212248001.html


Witam w poszukiwaniu dwumasy po numerach wyrzuciło mnie na stronę na której niby dwumasa z R75, MG ZT i Freelandera jest jeszcze w fiacie panda 0.9 z 2012r (link wyżej) i teraz pytanie czy ktoś z was ma dostęp do części i może zweryfikować ten fakt przeglądając zdjęcia niewiele można wywnioskować bo wszystkie zdjęcia sklepów są jednej i tej samej dwumasy nie mająca nic wspólnego z rzeczywistym wyglądem.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 21, 2021 11:11   

Jest to raczej błąd na stronie.

Sprawdź tu: https://aparts.pl/kolo-zamachowe--dwumasowe-luk/415+0637+10,6,415063710,a.aspx
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Komputer zamiast wskaźników
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 82 Pią Lip 04, 2008 19:54
marcin_i_alunia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R 75] Err zamiast licznika kilometrow
dawidd Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Paź 20, 2012 06:26
apples
Brak nowych postów [R75] Komputer - wyświetlacz zamiast wskaźników
ktoś próbował???
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Maj 02, 2008 10:28
Miras31
Brak nowych postów [r75] Przepływomierz ZUA000050SLP zamiast boscha ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Wrz 17, 2023 22:58
mr
Brak nowych postów [R75] Jaki tłumik zamiast oryginalnego?
Magic79 Rover serii 75, MG ZT 62 Nie Paź 28, 2018 17:17
stee-zoo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink