Wysłany: Sob Lut 16, 2019 15:12 [R75] Podmiana zegarów na zegary z FISem (wyświetlaczem)
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2002
Witam,
Chciałbym prosić was o pomoc w sprawie podmiany zegarów na te z FISem (wyświetlaczem).
Generalnie były o tym powiedziane 2 zdania w temacie "możliwości ulepszenia tanim sposobem" ale chciałem temat rozwinąć.
Otóż kupiłem zegary z FISem, byłem dziś u elektryka, który naprawiał mi FIS (teraz jest bez kresek pionowych). Nawiasem mówiąc udało mu się! I zrobił to za 130zł! Natomiast prosił aby tego nie rozgłaszać bo robił to pierwszy raz i podobno nie każda naprawa mu się uda. Marek coś pisał o 2 technikach naprawy, moze jedną opanował drugiej nie. Tak czy inaczej dla zainteresowanych podam namiar. Nowy FIS kosztuje 400zł i taka naprawa zawsze się uda, jakby ktoś był zainteresowany.
Wracając do tematu, poprosiłem goscia żeby przy okazji skopiował zawartość eeprom i zonk Na zawartości mojego eeproma nie hula wyświetlacz przebiegu. Sprawdził to na stole. Postanowił więc wgrać coś takiego jak czysta wersja z neta (virgin) z nadzieją że mój wóz sobie nadpisze przebieg. Podpiąłem liczniki u mnie i dupa. Przebieg 00000. Wgrałem więc na żywca kopię moich zegarów (TOAFem przez OBD) i to samo czyli wyświetlacz przebiegu nie pokazuje nic. Cały czas pokazuje błąd BF - Błąd pamięci eeprom, niepełne kodowanie.
Gość się zarzeka że skopiował zawartość eeproma moich zegarów na zegary z FISem. Mówi że te eepromy mają inną architekturę danych. Że wogóle zegary z FISem mają inną płytkę z dodatkowym procesorkiem Kłóci się to z tym co do tej pory przeczytałem na forum że wszystkie zegary R75 są identyczne, tylko eeprom ma inną zawartosć.
Panowie robił to ktoś? Jak to rozgryźć bo już zainwestowałem trochę grosza i czasu. Dzięki!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 16, 2019 15:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie uzywaj tej nazwy w stosunku do wyswietlacza w Roverze, pisz po porstu LCD.. FIS sie zle kojarzy
thomassonss napisał/a:
Mówi że te eepromy mają inną architekturę danych. Że wogóle zegary z FISem mają inną płytkę z dodatkowym procesorkiem Kłóci się to z tym co do tej pory przeczytałem na forum że wszystkie zegary R75 są identyczne, tylko eeprom ma inną zawartosć.
Bzudy gada.. Jak wgrał EEPROM z Twojego zegara to zmień kodowanie w TOAFie i będzie dzialalo.
IPK->Kodowanie , tam szukaj.
ja u Marka jak robiłem przekładkę zegarów to też był problem z kodowaniem eepromu - jak zwykle z moim szczęściem maszynka Markowi odmówiła posłuszeństwa.Wystarczyło przelutować eeprom ze starych zegarów do nowych i włączyć w kompie zegary z wyświetlaczem i działa u mnie bez zarzutów już chyba 3 rok
Chyba jest coś czego nie wiem. Mi się głównie FIS kojarzy ze skokami gość używał nazwy bo robi głównie przy autach VAG i mi zostało w głowie.
marcin.misek napisał/a:
Bzudy gada.. Jak wgrał EEPROM z Twojego zegara to zmień kodowanie w TOAFie i będzie dzialalo.
IPK->Kodowanie , tam szukaj.
Spoko, jeśli to tylko to. TOAF mam opanowany. Źle zrobiłem bo po zegary podjechałem drugim wozem i nie dało rady sprawdzić na miejscu.
Koleś o Roverach nie wie zbyt dużo, no ale grzebał w tym i ciągle był problem z wyświetlaniem przebiegu, NIE LCD tylko przebieg nie hulał. Wydało mi się to dziwne. Pomyślałem ze faktycznie zegary sa jakieś różne.. Marek coś kiedyś pisał że trzeba jeszcze: "Odczytujesz kodowanie, zmieniasz mu wersję na oczko wyżej (CI:04)" Czy to ma jakies znaczenie w tej kwestii?
Marek coś kiedyś pisał że trzeba jeszcze: "Odczytujesz kodowanie, zmieniasz mu wersję na oczko wyżej (CI:04)" Czy to ma jakies znaczenie w tej kwestii?
jak masz CI02 to mozna przestawic na CI04, ale nie koniecznie.
Jak gość kopiował zawartość mojego eeproma na nowe zegary to wyświetlacz kilometrów (cały) robił się pusty. Po prostu tylko podświetlony ale całkowicie pusty (zero przebiegu total, dziennego czy temp)
Potem facet wgrał na te nowe zegary jakiś wsad z neta, niby wersja "virgin". Idea była taka, że jak podepnę u mnie to zegary "pobiorą" sobie dane i je nadpiszą.
Jak podpiąłem te zegary u mnie to wyświetlacz przebiegu działał ale pokazywał 000000km (jasna sprawa skoro virgin). W przebiegu dziennym "err" (też zrozumiałe bo nie mój VIN). Natomiast jak zgrałem TOAFem kopię moich zegarów na te nowe, to znowu zawartość wyświetlacza od przebiegu całkowicie zniknęła.
Facet mieszka kawałek ode mnie więc chcę zgromadzić max info zanim go znowu odwiedzę. Jeśli Panowie przelutowywaliście eeprom i musi hulać to tak zrobię, ciekaw jednak byłem czy moze się zdarzyć inny scenariusz (np. facet źle coś wlutował, albo ma tani programator, ROADKING coś o tym wspominał).
Elektryk jeszcze rzucił hasło że może eeprom się uszkodził podczas lutowowania (podobno juz ktoś grzebał jak we wszystkim w moim aucie ). Wiem ze eeprom można uszkodzić, ale chyba ciężko o to.. Poza tym oryginalne zegary bez LCD działają normalnie.
ja u Marka jak robiłem przekładkę zegarów to też był problem z kodowaniem eepromu - jak zwykle z moim szczęściem maszynka Markowi odmówiła posłuszeństwa.Wystarczyło przelutować eeprom ze starych zegarów do nowych i włączyć w kompie zegary z wyświetlaczem i działa u mnie bez zarzutów już chyba 3 rok
Kiedy to było Teraz wszystko działa jak należy. Mam kilka interefejsów na wypadek jakby mnie jakiś Jonasz Borsuk odwiedził
[ Dodano: Czw Lut 21, 2019 14:31 ]
Jak typ kopiował eeprom, to może przy zapisie miał odwrócone bajty Wtedy wyświetlacz zgłupieje i całe kodowanie Przerabialiśmy ten temat z marcin.misek w szkole podstawowej na 6 lekcji
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
To wbrew pozorom droga impreza jest. Nam z adi-czesci zajęło to 4 dni i 4 noce pracy, praktycznie non stop, z krótkimi przerwami na spanie. Może gdybym nie malował wnętrza i nie zabezpieczał go, udałoby się spiąć w dwa dni. Ale farba swoje musi schnąć. Tak czy inaczej - polecam zmianę na auotmat. Spalanie większe, ale kuźwa ten komfort przy jeździe
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Panowie w końcu podmieniłem licznik. Skończyło się na tym że kupiłem LCMa i tyle, jeżdżę z przebiegiem 15tys mniejszym.
Generalnie impreza najdroższa ze wszystkiego do tej pory, dużo nerwów poszło i czasu a rezultat taki sobie...
Mam pytanko bo znaleźć nie mogę: jak zmienić licznik aby nie kasował samoistnie przebiegu dziennego i wszystkich danych (spalanie średnie itp)? Wydaje mi się że gdzieś to czytałem bo chyba nie oznacza to że licznik szwankuje (pociąłbym się)?
Z innej beczki: w starym liczniku kontrolka poduszek była zalepiona taśmą (nie skomentuję). TOAFem sprawdzam i mam chyba wszystkie możliwe błędy (napinacze, poduszki itp). Czy moduł poduszek jest do bani czy coś jeszcze? Jak zwykle dzięki za rady.
Mam pytanko bo znaleźć nie mogę: jak zmienić licznik aby nie kasował samoistnie przebiegu dziennego i wszystkich danych (spalanie średnie itp)? Wydaje mi się że gdzieś to czytałem bo chyba nie oznacza to że licznik szwankuje (pociąłbym się)?
Ja nie znam takiej opcji. Przebieg dzienny kasuje się bo mu prąd odcinasz.
thomassonss napisał/a:
Czy moduł poduszek jest do bani czy coś jeszcze?
Jak jest błąd : Internal Error , to moduł do wymiany.
Generalnie cos mi sie zdaje że tam ładnie ktoś rzeżbił w instalaci, Licznik nie działa jak nalezy ,poprzedni też tak miał ? Tyle szyby tez nie chcą działać jak należy, do tego poduchy.... przyjrzyj sie dokładnie instalacji, bezpiecznikom, i punktom masowym.
Ja nie znam takiej opcji. Przebieg dzienny kasuje się bo mu prąd odcinasz.
Stary licznik bez LCD działał dobrze. Przychodzi mi do głowy że może coś nie styka w kostkach od ciągłego montazu/demontażu. Jeśli nie, to odnalezienie przyczyny chyba przerośnie mój zapał.
marcin.misek napisał/a:
Jak jest błąd : Internal Error , to moduł do wymiany.
Taki jest błąd... a po nim cała reszta. Gdzieś znalazłem że może wtyczka nie styka. Tak czy inaczej taka impreza to podobno ściąganie tunelu, czyli znowu rzeźba..
marcin.misek napisał/a:
Generalnie cos mi sie zdaje że tam ładnie ktoś rzeżbił w instalaci. Tyle szyby tez nie chcą działać jak należy, do tego poduchy.... przyjrzyj sie dokładnie instalacji, bezpiecznikom, i punktom masowym.
Marcin nie ma tak źle. To ja jestem głównym druciarzem tego auta ale fakt, auto dotykane było w wielu miejscach Z tym że prócz tych poduch to wszystko działa. A tylne szyby jak nie chcą działać? Jakieś problemy z konfiguracją BCU dla mnie?
Stary licznik bez LCD działał dobrze. Przychodzi mi do głowy że może coś nie styka w kostkach od ciągłego montazu/demontażu.
No to ten nowy jest uszkodzony, przebieg dzienny nie powinien sie kasować.
thomassonss napisał/a:
Gdzieś znalazłem że może wtyczka nie styka.
Skoro jest komunikacja to wtyczka styka - przynajmniej 3 piny, zasilanie , masa i K-line. Moim zdaniem moduł do wymiany. kup od razu, żeby nie targać tunelu drugi raz.
thomassonss napisał/a:
A tylne szyby jak nie chcą działać? Jakieś problemy z konfiguracją BCU dla mnie?
Nie, skądże. Rzeknę wręcz klasycznie : u mnie działa
Doszedłem do usterki samoczynnego kasowania się licznika. Akurat pechowo ułamany był lekko pin 6 (stałe 12V). Do myślenia mi dało, że wskazówka obrotów nie opadała, chyba że przytrzymałem stacyjkę w poz. 1. Usterki związane z pinami w kostkach już zresztą kilka razy były przyczyną problemu na którego nie było rozwiązania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum