Wysłany: Sro Mar 27, 2019 18:44 [Rover 75] CDT czasem nie odpala
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam jestem świeży na forum i nie wiem czy był taki temat, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku.
Mam problem z moim roverem 75 kupiłem go jakiś tydzień temu wszystko ładnie chodzi ale jest jeden problem zdarza się że próbuję odpalić i nic. Pompa chodzi rozrusznik kręci i nic nieraz wystarczy wysiąść zamknąć odejść kawałek wrócić otworzyć i odpala można zgasić i znów odpala bez najmniejszego problemu. Problem ten wystąpił już 3 razy w ciągu tygodnia.
I tu pojawia się pytanie dlaczego tak się dzieje ?
Dodam że pilot raczej nieoryginalny ponieważ auto nie reaguje na wciskanie guzików.
Bateria nowa więc to od razu odpada.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 27, 2019 18:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trzeba bylo kupic ode mnie a tak serio to ja bym obstawial na czujnik polozenia walu/walka najlepiej kupic od razu dwa najlepiej uzywki i najlepiej od AdskoC
Pozdro i witaj na forum
_________________ Byl Rover 75 2.0 CDT jest MG ZT 2.0 CDTi
ta przy grodzi chodzi. nie przysluchalem sie czy ta w baku tez sprawdzę i dam znać
[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 20:50 ]
Problem w tym że teraz akurat chodzi i auto normalnie odpala. Musze poczekać aż znowu niemile mnie zaskoczy i nie odpali.
Skoro tak to jeśli jej nie będzie słychać przy nieudanej probie odpalenia to się nią zajmę i dam znać czy problem zniknął . Aktualnie bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie.
[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 21:34 ]
Pewnie jeszcze się odezwę na forum ponieważ ten mój rover ma parę mankamentów.
Jeśli będziesz miał polowe baku pawia to możesz bez tej pompy w baku jeździć. Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 28, 2019 10:34
dawidd napisał/a:
Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
nie tylko , ale przede wszystkim pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.
pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.
hmm, kiedyś tez tak uważałem do czasu az rozprułem bak i wszystkie połączenia wewnątrz. Rurka która jest tłoczone paliwo z baku do kolejnej pompy kolo akumulatora, nie jest nawet połączone w żaden sposób z pompa w baku, wiec jak ta pompa ma wytaczarz to ciśnienie?
Moze o czym nie wiem, nie rozumiem, ale po mojemu ta pompa służy tylko do przelania paliwa z lewej komory do prawej gdzie jest ssak paliwa
Podpiąłem do kompa wyszło że niby czujnik położenia wału a po wymianie czujnika wyskoczyło że przepływomierz. Mechanik twierdzi że to raczej pompa i żeby się tym nie sugerować.
[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 16:26 ]
Pojeżdżę z tym wymienionym czujnikiem i jeśli się ta sytuacja powtórzy to wymienię pompy 1 i drugą żeby mieć z głowy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 28, 2019 16:27
Pompa tłoczy do drugiej części zbiornika i przez tzw. adapter i regulator ciśnienia paliwa , paliwo drugim przewodem wraca , jest też podawane przez kilkadziesiąt sek. wstępne ciśnienie do pompki obok aku ( gdy jest układ 2 pomp ).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pią Mar 29, 2019 08:18, w całości zmieniany 1 raz
a wiesz może gdzie w rave jest tego schemat? Moze faktycznie u mnie jest coś namieszane, ale nic złego sie nie dzieje i potrafię bez problemu wyjeździć bak do praktycznie 2-4 litrów i silnik nie gaśnie.
Musze sprawdzić czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 28, 2019 21:39
dawidd napisał/a:
na 100% nie mam połączonej pompki w baku z pompką przy akumulatorze
tak może być , bo paliwo idzie przez ten adapter .
dawidd napisał/a:
ale nic złego sie nie dzieje
Po uzyskaniu potrzebnego ciśnienia ECM wyłącza pompę w zbiorniku i układ działa z wykorzystaniem powroty paliwa i zwężki Venturiego .Działanie tego wszystkiego jest skomplikowane i pompę włącza ECM. Schemat jest i opis znalazłem w : Workshop manual/engine management EDC/ Coman Rail / fuel delivery. A w dziale Technical Academy/M47 Diesel Engine/Common Rail/ elctrical fuel pump - takie zdanie : " pump transports fuel from the swirl pot towards the engine and operates the level control venturis in the left and right sides of the tank.
[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 21:36 ]
dawidd napisał/a:
czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo
po włączeniu zapłonu jak jest sprawna pompa w baku to musi lecieć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum