Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło + wysprzęglik
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 13:31   

co tu opisywać, młotkiem i przecinakiem wytłukłem środek a później go wyszlifowałem tym co miałem pod ręka. W dziurę powrotu spalin dałem jakąś stożkowa śrubę, cos mi tam podpasowało i tak to uszczelniłem. Robiłem to parę lat temu wiec dokładnie nie pamiętam, ale robota prosta jak drut dlatego zawsze dziwił mnie zachwyt robionymi bypasami za parędziesiąt funtów skoro samemu można to zrobić w 2h ze starego egr'u
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 18:15   

dawidd napisał/a:
borsuk88,
ja juz pare lat temu zrobilem tak:
https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=191&page=22
pełny przelot ze starego egr


Fajna robota. Myślałem o tym na początku natomiast problemem było zeszlifowanie materiału w środku. Trzeba by to pewnie jakimś frezem jechac czy coś. Znalezienie odpowiedniego wypełniacza też jest wyzwaniem, bo jednak każda potencjalna drobinka, która by odpadła w tym miejscu moze ci uszkodzić cylinder jeśli jej nie wydmucha. Nie czytałem artykułu, może tam opisane fajnie.

Ja zrobiłem to tak jak załącznik. Wygląda topornie bo to zwykła rura 2'' (jeszcze zardzewiała) dospawana do kołnierza. Skorzystałem z wycinarki plazmowej (za 400zł Parkside) oraz zwykłej spawarki oraz wiertarki. Zaleta jest taka że ma nieco większy prześwit niż egr ze sposobu powyżej (o jakieś 5-10%)
Mógłbym zrobić grzecznościowo, natomiast bardziej profesjonalnie wygląda:

bypass aliexpress

Cokolwiek byście nie robili należy pamiętać o zaślepieniu też wylotu z kolektora wydechowego. Ja zaślepiłem samą rurkę, która z braku zamocowania na końcu zaczęła drgać i po 20km przy 3tys obr mi dosłownie wybuchła na zgrzewie. Wracałem do domu bez turbo (pluło spalinami pod maskę zamiast na łopatki). Zaślepkę zamocować tam to trochę ciasnoty, trzeba ściągać aku, mieć torx T50 oraz fajne przedłużki. Alternatywnie książka podaje że trzeba ściągac pokrywę zaworową (3x tyle roboty+ rekomendowana nowa uszczelka)

borsuk88 napisał/a:
A jak dokładnie to zrobiłeś możesz opisać>?? chyba zaraz będe pisał do adasko i kupie starego egra.

Nie żebym ci odradzał kupno używki u Adaśko, ale porównaj ceny bo takie egry kosztują na alledrogo 8zł.. z przesyłką 25zł. Tak czy inaczej mozesz rozważyć kupno tego bypasa z aliexpres bo za egr do roboty+owalną zaślepkę juz zapłacisz 50zł a dodasz 30zł i masz pełny zestaw, bez roboty i pewny.

No i chyba na końcu warto dodać uczciwie NAJWAŻNIEJSZE:
Ta modyfikacja wg tego co czytałem i doświadczyłem nie ma zbytniego (wręcz żadnego) wpływu na moc. Nie będę tu pisał doktoratu o pomiarach w TOAFie itp. Dla silnika bez chipa i tak jest zawsze nadmiar powietrza a opory przepływu jakie generuje choćby IC są o niebo większe niż jakiś egr.

Odp tutaj choć to jest temat o sprzęgle, więc można przekleić gdzie indziej.
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 19:39   

no właśnie widzę ,że 33 zł plus 26 przesyłka i tylko ok 50 dni i było by wszystko jak należy bez przeróbek - muszę się zastanowić
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3433
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 20:01   

thomassonss napisał/a:
Ta modyfikacja wg tego co czytałem i doświadczyłem nie ma zbytniego (wręcz żadnego) wpływu na moc

zgadza sie, ale czystszy kolektor jest
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
thomassonss 



Dołączył: 30 Wrz 2018
Posty: 68



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 20:50   

Ale do tego wystarczy odpiąć małą rurkę podciśnienia od EGR i zaślepić ją śrubą - 2 min roboty a EGR dezaktywowany, żaden syf nie leci.

Ew. wywalić całą rurę doprowadzającą spaliny do EGR i zaślepić sam wlot od strony turbo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zestaw sprzęgło+wysprzęglik Luk
marcin199 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 16, 2014 16:12
haszczyc
Brak nowych postów [R75]Sprzęgło i wysprzeglik SRL.Czy warto?
roverr Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Gru 08, 2015 12:55
roverr
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 06:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, wysprzeglik, pompka, brak biegów
Spitfire Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lis 01, 2008 23:27
BLUESSS
Brak nowych postów [R75] - nowe sprzeglo, wysprzeglik, pompka - drga sprzęgło
R75 Rover serii 75, MG ZT 36 Czw Kwi 13, 2017 11:59
karol77787



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink