co tu opisywać, młotkiem i przecinakiem wytłukłem środek a później go wyszlifowałem tym co miałem pod ręka. W dziurę powrotu spalin dałem jakąś stożkowa śrubę, cos mi tam podpasowało i tak to uszczelniłem. Robiłem to parę lat temu wiec dokładnie nie pamiętam, ale robota prosta jak drut dlatego zawsze dziwił mnie zachwyt robionymi bypasami za parędziesiąt funtów skoro samemu można to zrobić w 2h ze starego egr'u
Fajna robota. Myślałem o tym na początku natomiast problemem było zeszlifowanie materiału w środku. Trzeba by to pewnie jakimś frezem jechac czy coś. Znalezienie odpowiedniego wypełniacza też jest wyzwaniem, bo jednak każda potencjalna drobinka, która by odpadła w tym miejscu moze ci uszkodzić cylinder jeśli jej nie wydmucha. Nie czytałem artykułu, może tam opisane fajnie.
Ja zrobiłem to tak jak załącznik. Wygląda topornie bo to zwykła rura 2'' (jeszcze zardzewiała) dospawana do kołnierza. Skorzystałem z wycinarki plazmowej (za 400zł Parkside) oraz zwykłej spawarki oraz wiertarki. Zaleta jest taka że ma nieco większy prześwit niż egr ze sposobu powyżej (o jakieś 5-10%)
Mógłbym zrobić grzecznościowo, natomiast bardziej profesjonalnie wygląda:
Cokolwiek byście nie robili należy pamiętać o zaślepieniu też wylotu z kolektora wydechowego. Ja zaślepiłem samą rurkę, która z braku zamocowania na końcu zaczęła drgać i po 20km przy 3tys obr mi dosłownie wybuchła na zgrzewie. Wracałem do domu bez turbo (pluło spalinami pod maskę zamiast na łopatki). Zaślepkę zamocować tam to trochę ciasnoty, trzeba ściągać aku, mieć torx T50 oraz fajne przedłużki. Alternatywnie książka podaje że trzeba ściągac pokrywę zaworową (3x tyle roboty+ rekomendowana nowa uszczelka)
borsuk88 napisał/a:
A jak dokładnie to zrobiłeś możesz opisać>?? chyba zaraz będe pisał do adasko i kupie starego egra.
Nie żebym ci odradzał kupno używki u Adaśko, ale porównaj ceny bo takie egry kosztują na alledrogo 8zł.. z przesyłką 25zł. Tak czy inaczej mozesz rozważyć kupno tego bypasa z aliexpres bo za egr do roboty+owalną zaślepkę juz zapłacisz 50zł a dodasz 30zł i masz pełny zestaw, bez roboty i pewny.
No i chyba na końcu warto dodać uczciwie NAJWAŻNIEJSZE:
Ta modyfikacja wg tego co czytałem i doświadczyłem nie ma zbytniego (wręcz żadnego) wpływu na moc. Nie będę tu pisał doktoratu o pomiarach w TOAFie itp. Dla silnika bez chipa i tak jest zawsze nadmiar powietrza a opory przepływu jakie generuje choćby IC są o niebo większe niż jakiś egr.
Odp tutaj choć to jest temat o sprzęgle, więc można przekleić gdzie indziej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum