Mam jedną sprężyne całą z lewj strony wyjęta, ale to chyba bez znaczenia bo obie sa takie same, mnie pękła prawa i wymieniłem obie na nowe i przy okazj łożyska mc persona
Mogę ci tę spręzyne pogonić z tym że ja mam diesla cdti z 2005
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 21, 2013 19:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam! sa jakies moze zamienniki sprezyn? znalazlem tylko na allegro za 160 zl. 1szt. nie ma czegos tanszego? nie jezdze duzo tym samochodem wiec nie potrzebne mi sa jakies cuda
sqiddy25, ja mam dwie na przod, oddam za 100zl. jedna ma pół roku i może z 10 tys. Na niej zrobiłem. Druga nie wiem, nie musiałem wymieniać. Za nową dałem 100 zl, a po pół roku wymieniłem na niższe wiec leżą stare w ggarażu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Mar 21, 2014 20:34
Aragorn napisał/a:
...to już lepiej używkę niż coś najtańszego jakąś "chińszczyznę''
myśle że itak nowa najtańsza bedzie lepsza niż używka która teoretycznie może pęknąć po wyjechaniu z warsztatu,ja wymianiałem wszystkie sprężyny na Lesjofors i nie narzekam (któryś rok z rzędu spokój ze sprężynami)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Jak wymieniać to obie nie powinno się instalować sprężyn o różnych charakterystykach na jednej osi. Druga sprawa nie jest tajemnicą, że przednie sprężyny w R75 lubią strzelać podczas jazdy kończy się to zazwyczaj wymianą opony dodatkowo, a jak ktoś nie będzie miał szczęścia to i rów będzie lub drzewko, MG Rover również wypuściło osłony, bo sporo takich przypadków było, są one montowane na amortyzatory tak aby uchronić koło przy pęknięciu niestety nie zawsze one zdają rezultat zależy to od tego na jakiej wysokości pęknie sprężyna. Numer części jest podany w biuletynie jaki dodałęm ale jęśli spężyny są leciwe to radziłbym je wymienić i tak. No i jeszcze fotka dla oszczędnych.
Witam.
Czy ktoś może mi podać numery katalogowe orginalnych amortyzatorów delphli na przód. Kupiłem Mc persony i nie wiem czy nadają się do diesla 2.0 CDT (RND 111901 i RND 104431)
Piękny wieczorek
zedziczek: bardzo ładne zdjęcie, bardzo wymowne i niestety sam poczułem na własnej skórze bo straciłem tygodniową oponę, czas i nerwy .
Miałem mniej szczęścia bo pękła mi w deszczowy zimny dzień jak wyjeżdżałem spod firmy do domu by zapakować rzeczy i ruszyć w drogę do Kopenhagi.
Coś nade mną czuwało bo nie wyobrażam sobie gdyby wydarzyło się to na niemieckiej autostradzie gdzie postój i odholowanie bardzo drogo by mnie kosztowało o innych konsekwencjach nie wspominając.
Jedynym wyjściem było kupienie używek co też zrobiłem i dzięki najwyższemu cało i bezpiecznie zrobiłem ponad 3000 km w 2 tygodnie i jeszcze następne kilka miesięcy w Polsce.
Prawda jest taka, że tak naprawdę nie wiesz co się stanie i kiedy, czy to nowa czy używana sprężyna.
Oczywiście większe prawdopodobieństwo jest takie że nowa nie rozpadnie tak szybko jak używka jednak pozostaje to ale.
Piotrasek Jak możesz kup nowe jeśli jesteś postawiony pod murem i nie masz wyjścia to kup używki ale to jest rozwiązanie czasowe dopóki nie uzbierasz kaski na nowe.
Rada. Jak wymieniasz sprężyny wymień profilaktycznie i łożysko bo po takiej akcji mogło się uszkodzić a wyjmowanie i rozbieranie kolumny dwa razu to strata czasu i pieniędzy.
może nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale skoro producent przyznał się, że coś nie tak było za sprężynkami to czy warto ryzykować ? fakt jeśli ktoś nie ma kasy to może pomyśleć, że to oszczędność, ale czy warto ryzykować zakup opony lub coś więcej ? chyba że któś widzi z jakiego samochodu jest wyciągana i ma pewność, że to nie jest ta felerna seria o ile ktoś nie wsadził używki wcześniej
[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 22:55 ]
Piotrasek napisał/a:
Witam.
Czy ktoś może mi podać numery katalogowe orginalnych amortyzatorów delphli na przód. Kupiłem Mc persony i nie wiem czy nadają się do diesla 2.0 CDT (RND 111901 i RND 104431)
czy na pewno dobrze spisałeś ? bo z reguły prawa od lewej strony nie różnią się tak bardzo numerami, po za tym jeśli wrzucasz na google te numery to nic nie wyskakuje, wiem nie musi ale ani w tabelach ani w sklepach nie znajduje takich numerów, tu masz link do sklepu który się specializuje w częściach do roverków i sa w nim numery amorków
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem po grubości sprężyn i po kodzie CI (była tabela parę postów wyżej).Przysłali mi JA wg tabeli benzyna i PT nie ma w tej tabeli, ale sprężyna jest grubsza czyli diesel. Różnią się też długością. JA jest dłuższy od PT około 1,5 cm. Będę odsyłał .Powiedzieli mi że nie będzie problemu z wymianą na diesla, muszę niestety tak zrobić bo jestem pod murem.
Piotrasek W swoim R 75 mam takie oznaczenia na amortyzatorach przednich,sa orginalne nigdy nie byly jeszcze wymieniane,Sa to napisy i numery
Delphi RND 000341
Delphi CHASSIS
Caution- GAS FILLED-DO NOT OPEN
Data produkcji 23 07 2004
Gdzies mialem zanotowane dane tylnych amortyzatorow ale narazie nie moge ich znalezc, moje auto to diesel CDTI
[ Dodano: Czw Mar 27, 2014 16:25 ]
Mam i dane tylnych
Delphi RPD 000151
GAZ FILLED
Proszę o pilną pomoc w doborze sprężyn do przodu. Strzeliła mi od strony pasażera ale i tak wymienię obie. Dzwoniłem do intercarsu ale oni mają swoje oznaczenia i moje im nic nie mówią( chodzi mi o kolor sprężyny i oznaczenie pod kanapą). Nie chciałbym kupić sprężyn za miękkich - te co miałem były idealne.
Dodatkowo chciałbym wymienić łożyska nad amortyzatorami - czy można prosić też o polecenie konkretnej części?
Witam nie zakładam nowego tematu bo praktycznie w temacie sprężyn a dokładnie tylnych sprężyn ponieważ nastał u mnie już ten moment kiedy jedna już pękła więc się zainteresowałem tematem czytając posty można często napotkać się iż pasują z e46, niby powinny i zapewne pasują ale znajdując kilka aukcji na których jest podana długość to w R75 wychodzi 275-283 mm natomiast w e46 najwyższą jaka znalazłem miała 250mm a przeważnie jest 225 do 245 czyli tak usredniajac mamy jakieś - 40mm czyli nieźle obniżające te sprężyny z bmw chyba że się mylę i ktoś ma i podzieli się wrażeniami. (Ale to tak ku woli ciekawości bo ceny poszczególnych marek są praktycznie takie same w bmw i r75).
A teraz drugie pytanie czy jest sens zakładać sprężyny obniżające np mts - 30 lub h&r - 35 na seryjne amorki z R75 tak wizualnie by mi pasowało, ale zapewne amortyzatory miałyby krótszy skok i pewnie słabo by wybieraly nierówności, a żywotność by skrócila się drastycznie, a niestety krótsze amorki z Mg to teraz rarytas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum