Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 131 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sie 02, 2019 13:23 [R25 '01r 1,4 16V] Szarpie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Witajcie,
problem szarpania budą w przód i tył najmocniej odczuwalny jest podczas jazdy na I biegu. Generalnie tocząc się na jedynce trzeba dodawac gazu z półsprzęgłem, wtedy jest bez szarpnięć. Pozostałe biegi czuć słabiej, niemniej jednak.
Zarówno lekkie depnięcie gazu jak i odpuszczenie odczuwalne jest jakby spory luz gdzieś w układnie napędowym....
Poduszki silnika ? Przeguby wewnętrzne ? Wnętrze skrzyni (kamienie na półosiach, etc) ? Układ zapłonowy raczej nie będzie miał tu chyba nic do rzeczy.
_________________ R25 + Freelander I 2,5 V6
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 02, 2019 13:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zwróciłbym uwagę na poduszkę dolna silnika. U mnie to samo, czuj takie uderzenie jak dodam mocniej gazu i jak puszczę gaz. To samo że sprzęgłem, gdy puszczę go odrazu.
_________________
>>>NIE MA FACHOWCA NA CEDZIORA Z SOSNOWCA <<<
facebook.com/cedzior
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 131 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Sie 02, 2019 23:19
Sprzęgło przy ruszaniu i zmianie biegów łapie dobrze, nie uślizguje. Poduszkę sprawdzę.
Coś mi się przypomina, że chyba jest takie klik-klak w zależności od wcisniecia gazu i odpuszczenia. Efekt o jaki mi chodzi to "kangurkowanie" auta tak, jakby ruszał L-kowicz na nauce jazdy
Mam praktycznie te same objawy. Sprawdziłem wszystkie poduszki i bez wyjmowania na oko wyglądają dobrze.
U mnie problem nie występuje na zimnym silniku, więc to chyba nie może być wina poduszki.
No to wina sprzęgła skoro na zimnym nie występuje.
Konkretniej nie pomogę, bo na przeniesienie napędu składa się wiele elementów i każdy z nich może powodować taki objaw.
Luzy na przegubach czy półosiach potrafią powstać kiedy 'strzelasz' ze sprzęgła (dynamiczne zrywy i szybka zmiana biegów)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam to samo. Diagnoza spadła na poduszkę dolną silnika. Wymieniam także przeguby, bo coś chrobota przy skręcaniu oraz sprzęgło, ponieważ wysoko "bierze". Mam nadziej, że po wymianie tych części problem się rozwiąże.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum