Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Witam będę wymieniał uszczelkę pod głowica i chciał bym się dowiedzieć jaka najlepiej wybrać w 2019 roku czy są jakieś lepsze niż te wielowarstwowa starego typu i nowego typu silikonu ?. I co to jest za uszczelka firmy CORTECO 414576P
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 14, 2019 21:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzieki za odp. Zakupiłem erling zestaw+śruby i mam jeszcze pytanie co do termostatu tego zewnętrznego czy warto to się bawić ? i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.
Mylisz pojecia, prt wlasnie temu zapobiega. Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia? Pierwszy bieg startuje przy 104st drugi przy 112.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.
Markzo napisał/a:
Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia?
Rzadko kto ma możliwość sobie edytować mems. A osobny układ zamontuje praktycznie każdy.
Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.
yy no nie. PRT ma to do siebie, że obieg na chłodnicę jest CAŁY czas. Dzięki temu motor i płyn nagrzewa się równomiernie, nie ma skoku temp kiedy zwykły termostat się otwiera i puszcza zimny płyn na silnik. Można co prawda zrobić otwór (~2mm) w zwykłym termostacie i w ciepłe dni niwelujesz efekt gwałtownego schłodzenia silnika, ale w zimne dni nie dogrzejesz motoru. Przy PRT nawet z niższą temp otwarcia (82st) nie ma tego problemu. Do tego PRT działa też ciśnieniowo same plusy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Co masz na myśli pisząc że działa ciśnieniowo?
Jeśli cały czas jest przepływ przez chłodnicę, to działa gorzej od zwykłego, dokładnie tak jak uszkodzony który się nie domyka i utrudnia albo nawet uniemożliwia rozgrzanie.
Fabryczny prt jest przed a nie za silnikiem (przynajmniej w 75), z resztą wszystko było już opisywane na forum i stronie klubowej https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum