Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyjęcie trzpienia z tłoczka pompy sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyjęcie trzpienia z tłoczka pompy sprzęgła
Autor Wiadomość
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

  Wysłany: Wto Lis 26, 2019 10:55   [R75] Wyjęcie trzpienia z tłoczka pompy sprzęgła
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Czy istnieje jakaś bezinwazyjna metoda wydobycia stalowego trzpienia (tego z plastikowym oczkiem, który łączy się z pedałem) z tłoczka?

Próbowałem małym płaskim śrubokrętem, ale walka z sześcioma plastikowymi ząbkami raczej się nie uda.

Muszę to wymienić ze względu na zużycie elementu plastikowego i odeszła by wtedy potrzeba odpowietrzania.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 26, 2019 10:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 11:38   [R75]

Zapewne ten trzpień jest zakończony małą kulką , więc przypuszczam że musisz sobie dopasować coś w rodzaju tulejki która wejdzie między sam trzpień a tłoczek tak żeby równomiernie rozepchać te plastiki które go blokują. Samej pompki nie mam na stanie żeby to sprawdzić. Tak przy okazji testowałeś tą uszczelkę co ci podesłałem?
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 26, 2019 11:49   

No właśnie jak się nie uda wyjąć trzpienia to w pompce wyląduje modzony tłoczek ;)
(woziłem go w bagażniku cały czas... w razie W :mrgreen: )
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 12:25   [R75]

Jeżeli połamiesz te plastyczki blokujące trzpień to nic nie będzie go blokowało i wtedy będzie wyskakiwał no i możesz mieć suprajs… Samo wyciągnięcie tłoczka nie wiąże się z odpowietrzaniem. Przecież płyn zostaje w przewodzie a samo powietrze podczas zalewania zbiorniczka wyjdzie do góry. Nie podpinaj go do pedału tylko po zalaniu zbiorniczka parę razy delikatnie ręką poruszaj przód tył i powinno wszystko być dobrze. Oczywiście zbiorniczek musisz pozostawić odkręcony i bez gumki w środku. Odczekaj parę minut i znów poruszaj przód tył . Jak nie pomoże no to niestety odpowietrzanie

[ Dodano: Wto Lis 26, 2019 12:25 ]
Po odkręceniu pompki możesz ją delikatnie podeprzeć do góry żeby jak najwięcej płynu pozostało w zbiorniczku przy wyciąganiu tłoczka.
1. odkręcasz pompkę żeby była luźna
2. odkręcasz zbiorniczek i wyciągasz gumke
3. podpierasz pompkę i wyciągasz delikatnie tłoczysko- część płynu wyleje sie
4. zakładasz powoli nowy tłoczek
5. dolewasz płynu i delikatnie pompujesz ręką żeby pozbyć się powietrza- po kilku minutach powtórka
6 . dolewasz na max i wkładasz gumkę i zakręcasz zbiorniczek
7 skręcasz całość
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 26, 2019 12:51   

OK, tak też zrobię. W czwartek ma być trochę cieplej to się za to wezmę.
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 20:14   

A jak wyciągacie tłoczek z pompki ? Robiłem dwa podejścia i za nic nie mogę go wysunąć.
A może jeszcze wiecie jaki jest rozmiar tych uszczelek / oringów w pompce ?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 21:17   [75]

Zaraz za tloczyskiem a pompka jest uszczelka która trzeba zsunac w stronę pedala a tam znajdziesz spinke plastikowa która trzeba delikatnie z dwuch stron nacisnąć i odbezpieczyc tloczek. Uszczelka ma bodajże wymiar 16mm ale ja zamieniłem od pompki z Fiata 500 po delikatnej przeróbce nie niszczące samego tloczka(w każdej chwili możesz wrócić do oryginału) i zapomniałem o problemach. Poszukaj moich postów to zobaczysz co i jak.
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 22:00   

:mrgreen: dzięki
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 28, 2019 13:40   

Tłoczek wymieniony, płyn wymieniony, układ poprawnie odpowietrzony. Działa cudownie - miękko, płynnie. Teraz bierze dużo wyżej :grin:

Plastikowe ucho wytarte na ok. 2mm.
 
 
groszek_76 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 128



Wysłany: Czw Lis 28, 2019 18:03   [75]

Robiłeś tak jak Ci pisałem czy całkowicie odpowietrzales przez odpowietrznik wysprzeglika. Jest różnica na tej uszczelce która ci podesłałem? Oczko pewnie również da się zregenerować tylko kwestia zabawy z nim. Pewnie na frezarke lub wiertarka stołowa i tulejowanie wchodzi w grę, a sama tuleja z teflonu bo miękkai i wytrzymały na scieranie
_________________
SAMOCHODY SIĘ NIE PSUJĄ , TO WŁAŚCICIELE O NIE ŹLE DBAJĄ
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 28, 2019 20:37   

Pierwsze co zrobiłem po wyjęciu tłoczka to dmuchnąłem w odpowietrznik, co by jak najwięcej starego mułu wyleciało. Potem zalewanie od zera aż to co wydobywało się z odpowietrznika było czyste, klarowne i bez bąbelków ;)

Uszczelka raczej różnicy nie robi. Stara jest w bardzo dobrym stanie. Podejrzewam, że jak wymieniałem korpus pompki ok. 9 lat temu to niedokładnie odpowietrzyłem układ, bo sprzęgło zaczynało mi brać bardzo nisko.

Starego tłoczka raczej nie będę regenerował... aktualny powinien wystarczyć do końca żywota auta :lol: (w razie W jest jeszcze jedna uszczelka w zapasie ;) )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Regeneracja pompy sprzęgła
maryba Rover serii 75, MG ZT 127 Czw Lip 16, 2015 16:24
longer86
Brak nowych postów [R75] Zawleczka pompy sprzęgła.
jesse Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Maj 26, 2010 20:26
Boncky
Brak nowych postów [R75] uszczelka grodziowa pompy sprzęgła
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lis 11, 2013 22:37
kerbi
Brak nowych postów [R75] Dziurka w przewodzie od pompy sprzegła
Tiger_____27 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Kwi 15, 2009 10:07
MaReK
Brak nowych postów [r75] ścisk tłoczka hamulcowego
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Sty 27, 2015 00:53
zedziczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink