Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 1.8T] Przyczyny nadciśnienia w układzie chłodzenia?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 1.8T] Przyczyny nadciśnienia w układzie chłodzenia?
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 13:22   [R75 1.8T] Przyczyny nadciśnienia w układzie chłodzenia?
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Koleżanki i koledzey, jakie mogą być przyczyny nadciśnienia w układzie chłodzenia? Objawem jest delikatne wypluwanie płynu spod korka,niby nic strasznego, ale brzydko pachnie glikolem w aucie no i to jednak niesprawny układ :cry: Kilka faktów:

- test na CO2 w płynie nic nie pokazał
- płyn bez oleju
- olej bez płynu
- chłodnica nowa (6 miesięcy)
- termostat na wężach- sprawny
- temperatura w układzie pomiędzy 91-94 stopnie
- wentylator sprawny (obydwa biegi)
- korek na zbiorniczku - nowy "Febi" 1,4 bara (trzyma nawet gorzej niż stary :cry: )
- układ zalany czystym i świeżutkim Borygo (2 miesiące wstecz)
- zapowietrzenie raczej bym wykluczał bo spuszczałem płyn w tym aucie już jakieś 7 razy i za każdym razem było ok

Do głowy przychodzą mi jeszcze rozerwana membrana w parowniku LPG - gaz przedostaje się do płynu. Ale to mało prawdopodobne bo wydaje mi się, że płyn by wtedy spitalał odwrotnie i był spalany? Druga rzecz to pompa wody? Ta na aucie ma jakieś 50 tyś km.

[ Dodano: Pon Sty 20, 2020 13:22 ]
Dziś jeszcze nawiercę mały otworek w kołnierzu termostatu i zobaczę jak będzie....
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 20, 2020 13:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:10   

Obstawiam korek, one są tak marne ze masakra. Przerobiłem 3 czy 4 nowe różnych firm i rok to chyba maks dla nich.
Z tego co mi wiadomo to wszystkie poliftowe 1.8turbo miały 160 kucy, różnica w mapach to podobno tylko doładowanie podniesione z 0,55 na 0,6 bara.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:13   

A jesteś w stanie jakiś korek polecić?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:41   

To loteria, teraz mam właśnie febi od 2/3 miesięcy

[ Dodano: Pon Sty 20, 2020 15:41 ]
Z tym że w sklepie mówię że chce od bmw ale wg mnie to i tak to wszystko to samo
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sty 20, 2020 15:43   

Żeby dokończyć temat dla innych

Według mnie korki są rozbieralne :) Wczoraj rozebrałem korek z Febi który ogólnie nie trzymał nic na gorącym silniku zero syknięć przy odkręceniu. W każdym razie wyjąłem sprężynę ze starego korka, rozciągnąłem ją o 1cm i złożyłem to do Febi bo ten ma nowe uszczelki. Dzisiaj nic nie wypluło. Co prawda jednocześnie zrobiłem otwór, w kołnierzu termostatu, ale spitoliłem bo nieco za duży nawierciłem. 4mm a powinno byc około 2mm.
Teraz przy 0 stopni na zewnątrz i 16 w aucie temperatury wyglądają tak:

- jazda podmiejska 60-80km/h 2000-2500rpm = 61-63 stopnie
- jazda miejska = 70-87 stopni
- trasa 130-140km/h = 74-78 stopni

Podejrzewam, że przy mniejszym otworze byłoby po kilka stopni więcej. Termostat pewnie i tak niedługo wymienię, ale na razie tak pojeżdżę jakiś czas żeby potwierdzić, że problem nadciśnienia zniknął.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [75 V6]Stuki w układzie chłodzenia
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lut 08, 2013 17:08
apples
Brak nowych postów [R75] Olej w układzie chłodzenia
Valkirya Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Mar 11, 2020 19:10
Marcin84
Brak nowych postów [R75] Olej w układzie chłodzenia
Pawel1984 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 19, 2017 20:41
Pieta
Brak nowych postów [rover 75] Ciśnienie w układzie chłodzenia
tupak20 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 14, 2012 18:10
kuba_b
Brak nowych postów [R75] Nadciśnienie w układzie chłodzenia i inne takie
MD Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Paź 31, 2019 16:23
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink