Wysłany: Sob Sty 02, 2021 21:51 [R75] Nadal brak mocy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam. Od zakupu mojej 75tki wiele w aucie zrobiłem, poprawiłem i naprawiłem. Nadal mam problem z mułowatościa. Auto zwyczajnie nie ma siły czy zimny czy ciepły, kręcilem do 4 tys/obr i jego mułowatość jest jednostajna. Niewyskakują żadne błędy i auto jeździ ok bez szarpań, ksztuszeń itp. Pomierzyłem ciśnienie na cylindrach i jest od 11 do 13 więc jest dość ok. Ciśnienie na kolektorze ssącym to 3,7 . Chciałem jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej, ale nie mam pomysłu jak podpiąć ciśnieniomierz. Proszę o pomoc i sugestię. Mam dużo zaparcia i chęci do tego wozidelka ale potrzebuje jakiejś wskazówki.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 02, 2021 21:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Coś nei tak z ciśnieniem w kolektorze, prawie 4bar bez turbo to trochę za dużo.
Jakie przyspieszenie, moze po protu to normalne ze jest mulowaty? Wazy tyle co 2 samochody a mocy ma tyle co przecietny motocykl.
a te motorki maja egr? Jeśli tak to może w pozycji otwartej jest zacięty
[ Dodano: Nie Sty 03, 2021 20:14 ]
a tak swoja droga - tak jak nanab, napisał - na pewno nie masz 3,7 bara na dolocie - doprecyzuj co i jak tam zmierzyłeś
Wybaczcie moj błąd. Jedno sie myśli a inne sie pisze. Ciśnienie na kolektorze dolotowym to 0,5 bar. Mierzylem na wejsciu z odmy pokrywy zaworów i dodatkowo na otworze gdzie podpięty jest przewodzik z zaworu ciśnienia listwy. Wartości mierzone na rozgrzanym silniku na ok 800 obr/min
Co do muła mam porównanie na innych autach o podobnej masie i mocy silnika. Drugim samochodem jaki mam to Peugeot 307sw z silnikiem 1.6 Pb cos ok 106KM masa również zbliżona do 75tki. Generalnie ten Peugeot to rakieta w porównaniu do Rovera.
Rover rozpędzi sie do 120 km/h i utrzymanie tej prędkości pod górę to nie problem, rozpędza sie wolno ale jednostajnie na każdym biegu. Wymieniłem juz czujnik wałka rozrządu (bez zmian) rozrząd ustawiony ideal.
peugot ma 147 a rover 160Nm wiec powinien isc podobnie chociaż rover jest ok100kg cięższy
Ciężko tak podpowiedzieć cos - sprawdzić trzeba hamulce(czy da sie auto przepchnąć na luzie) sprzęgło czy sie nie ślizga, katalizator czy nie zapchany(i tu bym celował w pierwszej kolejności) itp. Jak by brakowało paliwa to pewnie by wyskoczył błąd.
A na luzie silnik wkręca się normalnie do odcinki?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sty 04, 2021 09:47
Skoro nie pluje błędami to ja bym sprawdził:
1. Ciśnienie pompy paliwa.
2. Powietrze - czy nie dostaje lewego i czy filtr jest czysty żeby powietrza była odpowiednia ilość.
3. Jeżeli dwa powyższe będą oki, to prawdopodobnie jakiś czujnik coś przekłamuje. W takich przypadkach podłączam ELM 327 (koszt 30zł jakoś) i Torque Pro (darmowa wersja) Podglądam temperatury, doładowania, ilość powietrza i inne rzeczy które można podejrzeć live (zależnie od modelu silnika) podczas pracy silnika. Jeżeli jakiś czujnik daje błędny odczyt to auto zmienia skład mieszanki poprzez złe dawkowanie paliwa. Niestety nie wiem co dokładnie w 1.8N/A można/trzeba sprawdzić, ale pewnie bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą
[ Dodano: Pon Sty 04, 2021 09:47 ] dawidd a czy katalizator czasem nie powinien wyjść na kompie? Tam są chyba dwie sondy przecież.
Co do oporu kół to jest ok na płaskiej nawierzchni bezproblemowo da się ruszyć autem cisnac za drzwi jedna noga .
Mam taki swoj mały sprzecik diagnostyczny i paremetry sa takie:
Silnik 85stopni C
Obroty 850 obr/min
Obciazenie PCT 3,9%
Cisnienie pow. dolotowego 39kPa
Przepustnica 4,7%
Sonda 1 od 0,1 V do 0,8 V pracuje równomiernie sinusoidalnie
Sonda 2 trzyma 0,8 V
Ładowanie aku 13,9 V
Po tych parametrach wydaje mi sie dość ok.
Odcinki nierobilem bo by mnie serce bolało . Ja go kręcilem maks do 5 tyś ale wydaje mie ze tez jakoś bardziej ospale niz inne podobne silniki.
Zasys powietrza jest drozny na czystym filtrze.
75 ma koło dwumasowe przez to wkręca wie wolniej na obroty niż inne benzyniaki nawet rovery.
Niestety to nie jest sportowe auto przy tej mocy, chcąc jeździć dynamiczniej trzeba go kręcić. Sprawdź rozoedzanie kręcąc go do 6kprm a powinieneś poczuć różnicę
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum