Witam, ostatnio zastanawiam się nad zakupem czegoś do pomiaru przyspieszenia, hamowania itp. Wiem że jest sporo aplikacji na Androida ale GPS z telefonu z odświeżaniem 1hz robi spore przekłamania stąd moje dalsze poszukiwania. Wpadło mi w oko urządzenie o nazwie Dragy GPS Performance Box za ok 700zl. Czy ktoś może tego używa na forum i moze coś więcej o tym powiedzieć. Da się tym zmierzyć drogę hamowania czy moment generowany przez silnik?
Ewentualnie jakie są inne opcje do pomiaru przyspieszenia auta. Szukałem GPS 10hz ale gotowe urządzenie jest niewiele tańsze niż dragy a do składania w formie DIY nic sensownego nie znalazłem
[ Dodano: Pią Paź 08, 2021 19:26 ]
kupiłem sprawdziłem - fajna zabawka Wygląda jak najtańszy powerbank z 1 dioda i jednym gniazdem micro-usb. Ale co do samego działanie nie ma zastrzeżeń - nawet nie ma co porównywać do zwykłego gps'a z odświeżaniem 1hz. Dragy można sprawdzić przyspieszenia od ilu się chce do ilu się chce, drogę hamowania tez w ustalonych przez siebie wartościach. Dodatkowo sprzęt pokazuje czy pomiar robimy na równej drodze czy np jedziemy z górki i jaki jest kat nachylenia drogi - fajna zabawka ale droga.
Od kilku dni pracuje nad swoim gps z podobnymi parametrami tyle ze jego cena była by 10krotnie niższa. Jak mi sie uda to podzielę sie na forum tym co stworze
Wstępnie sprawdzałem, nie ma się czym chwalić. R75 wyszedł coś koło 14 sekund kombi a mg, coś koło 10 ale w nim ma końcowy tłumik od r25 z rurą 50mm a nie 60 jak być powinno. Tak jest dużo ciszej ale i słabiej.
Nie wiem skąd się biorą dane katalogowe ale sprawdzałem jeszcze nissana juka który ma w książce podane ok11s do 100km a mi wyszło ok 20
Takie dokładne testy zrobię jak będę miał dzień wolny, tak żeby zrobić kilka prób startu i hamowania
Dane katalogowe biorą się z nowych samochodów, a te mogą być już stare i zajechane. Może też być pod górkę albo źle zmieniasz biegi. Mnie w kilku samochodach udało się poprawić te wyniki z katalogu.
[ Dodano: Nie Paź 10, 2021 17:57 ]
Pojechałem dziś na fajny równy odcinek drogi r75 i udało mi się wykręcić 12,4s. Szału nie ma, myślałem ze będzie trochę lepiej. Ale może to tez kwestia opon - z tylu mam 245 szerokie, a z przodu 215 18". Wirus od Marka tez jest - ogólnie stan silnika i oceniam na dobry.
Ciekaw jestem ile inne rovery75 wyciągają
Porównałem przy okazji Dragy do Drag Racer ze sklepu play. Zainstalowałem go na tablet ktory mam wstawiony w aucie, ale z zewnętrznym GPS'em 3hz ktory to dziś poskładałem i wstawiłem do r75 bo ten z tabletu padł
Wyniki różniły się max o ok0.6s - nieraz były takie same (losowo raz się zgadzały, raz nie) - ale zaznaczę ze gps jest 3hz - wynika z tego ze używanie tel do pomiaru z 1hz gps nie ma większego sensu bo tak wynik może sie rozjechać o ok2 sekundy
Robiłem tez test hamulców - ze 100km do 0 potrzebował ok 45m - duże ciężkie auto, ale tez mogło by być lepiej
Ja obstawiam w swoim 7,5s do 100
Zmierzyłem czas 0-100mph przy użyciu torque, prędkość z obd więc pewnie troszkę zawyzona ale start miałem z dupy i wyszło 13,46s
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
no ale ty masz pb, to ja możesz kręcić wysoko, ja swojego cdt kręcę max 4,5tys, później juz czuć ze słabnie i to nawet widać na wykresie w dragy. Przyspieszenie nie idzie liniowo w górę tylko kreska zaczyna robić się prosta przy ok 4-5 tys obrotów
Jeśli cyfrowym to ok - on najmniej przekłamuje chodziarz nie pokrywa sie z dragy co do 1km, ale jeśli wskazówkowym to pomiar bez sensu - ile bym aut nie sprawdził to wskazówkowe zawsze zawyżają od 5-10km/h tak średnio. Co ciekawe ta różnica jest inna np przy 50 i inna prz 100km/h
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum