Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Problem z ABS/piastą prawy tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Problem z ABS/piastą prawy tył
Autor Wiadomość
SlaS 



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 12



Wysłany: Nie Paź 17, 2021 19:43   [MG ZT-T] Problem z ABS/piastą prawy tył
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2004

Witam,
jak w temacie, pojawił mi się problem z ABS objawiający się charakterystycznym odbijaniem pedału hamulca przy hamowaniu oraz słyszalnego "cykania" w kabinie.
Dwa dni wcześniej miałem naprawianą oponę z powodu "pięknego" gwoździa. Wulkanizator miał problem z odkręceniem koła i użył sporego młota.
Po ok trzech dniach dopiero pojawił się komunikat o problemie z ABS, kontrolą trakcji oraz hamulców. Pomyślałem, że w czasie walki z kołem coś się stało z czujnikiem, może się zabrudził i pojechałem do mechanika.
Mechanik stwierdził że wytarł się magnes na pierścieniu magnetycznym w związku z tym odczytywana jest błędnie prędkość obrotowa i ABS błędnie działa Nie znam się na tym więc muszę przyjąć, że faktycznie się wytarł.
Toaf faktycznie pokazał, że prędkość na prawym tylnym kole różni się. Różnicę miałem też na lewym przodzie, ale tam była ona o wiele mniejsza i rzadziej występowała. Pytanie czy przy normalnej jeździe mogą występować różnice na poszczególnych kołach, bo nie wiem czy nie mam problemu i z tym kołem?
W związku z powyższym mam pytanie, jakiej firmy piastę polecacie? Może ktoś ostatnio wymieniał ją i może coś podpowiedzieć?
FAG, SNR, SKF, Ruville a może OPTIMAL Będę wdzięczny za podpowiedź

Pozdrawiam,

PS.
Czy ktoś wie, co było stosowane fabrycznie, na pierwszy montaż?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 17, 2021 19:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 17, 2021 22:34   

U mnie było dokładnie tak samo, tylko sam sobie nagrzebałem. Trochę rdzy z tarczy kotwicznej wpadło za łożysko i pierścień się wytarł. Ja wybrałem piasty FAG, i od razu tarcze kotwiczne wymieniłem, żeby problem się nie powtórzył. Wymiana piasty to prosta robota, więc warto się pobawić samemu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75]ABS , piasta.
stas85 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lut 27, 2016 20:42
SeniorA
Brak nowych postów [R75]piasta tyl
grota10 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lis 09, 2017 23:06
R75
Brak nowych postów [R75] Łożysko - piasta tył
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 28 Wto Maj 21, 2013 17:29
occrew
Brak nowych postów [R75] Piasta do Roverka
MarcinRad Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lut 09, 2009 16:29
se7en86
Brak nowych postów [R75] Piasta koła tylnego
lukasz5992 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Lip 26, 2012 13:01
joannak25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink