Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Zaczelo sie od tego, ze po odpaleniu auta jak np dlugo stal ( po nocy ) kontrolka swiecila sie przez kilka kilkanascie s czasami, lekko podgazowalem i znikala, zbagatalizowalem sprawe i jezdzilem dalej. niedawno zmienilem olej i filtr oleju ( tecneco ) i od tego czasu jest gorzej, mianowicie rano kontrolka jeszcze dluzej swieci sie, musze go sporo podgazowac zeby zgasla, jak postoi ze 2 godz ( silnik/ olej ostygnie ) znowu sie pojawia na pare s... filtr oleju niby pasuje do mojego modelu , ale nie jest oryginalny mg rover czy to moze byc powod? podczas nawet wielogodzinnej jazdy kontrolka juz nie zapala sie. mozna wykluczyc padajaca pompe oleju? panewki? co moze byc powodem niskiego cisnienia przy odpalaniu? troche mi mechanior za duzo oleju nalal, ponad max ale to chyba nie jest przyczyna. z gory dzieki za wskazowki...
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 06, 2012 16:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 76 Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią Lip 06, 2012 20:34
miałem problem z kontrolką oleju i to 2 razy. Wymień czujnik ciśnienia oleju (przy filtrze paliwa) koszt ok 20zł. Jak na początku (po odkręceniu czujnika) wycieknie Ci z 50ml oleju to się nie zdziw (u mnie za każdym razem tak było).
Jeśli nie pomoże, to w to samo miejsce wkręć redukcję 1/8'' na fi 8 i podłącz manometr.
Na zimnym silniku będzie pokazywał ciś w okolicach 5 BAR, a na gorącym ok 1,8 Bara.
moze po prostu czujnik wariuje, za 20 zl mozna zaryzykowac, ewentualnie jeszcze filtr oleju zmienie na oryginalny bo gdzies na jakims forum znalazlem podobny problem i tkwil wlasnie w filtrze, jak nie, bede kombinowal dalej. dzieki za wskazowki, pozdrawiam
[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 12:03 ]
dziwna sprawa bo zamówiłem czujnik z tomateam, wykrecilem stary, okazalo sie ze nie pasuje, moj czujnik ma gwit 10 mm a ten ktory przyslali 12mm, przejrzalem stronki w necie i wszystkie z gwintem 12 mm. jak jest u Was?
[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 12:34 ]
znalazl sie w intercarsie gwint 1/8 czyli 10 mm, tylko 1/8 27 npt czy 1/8 27 nptf? nie wiem w czym tkwi roznica. moze ktos podpowie?:)
Mam podobny problem tylko w moim roverku czujnik pada max po 2 tygodniach kontrolka przestaje świecić i czujnik do wywalenia. Mam ten z drobnym gwintem.
zakupilem odpowiedni czujnik, ale bez zmian, pokombinuje jeszcze po wyplacie moze z nowym filtrem bo po urlopie pusto w portfelu , ale podejrzewam ze pompa oleju pada powoli... ew. jakis olej lewy, moze miec jakis wplyw na cisnienie oleju przy zimnym silniku jego gestosc? np byl 10w40, teraz 15w40 zostal wlany i kontrolka przez to nie gasnie od razu po rozruchu? raczej nie powinno miec to znaczenia logicznie rzecz biorac.
Kostka jest połamana i faktycznie pierwszy czujnik pad po ulewie a drugi po wjechaniu w kałuże
No widzisz... ja też do tego doszedłem
Temat stary, ale podepnę się. Mi też zaczęła świecić kontrolka oleju po myciu silnika, więc sądzę, że u mnie też ta kostka robi problem. Może mi ktoś powiedzieć, gdzie się znajduje?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum