Zastanawiam się z jakiego materiału dorobić uszczelki kolektorów. co do ssącego wyciąłem już sobie przekładkę z teflonu 3mm, czy dawać na to jeszcze uszczelkę? Poczytałem trochę internety, i ludzie piszą ze sam teflon bardzo dobrze uszczelnia, nie trzeba dodatkowych uszczelek. Ktoś ma może jakieś doświadczenia?
Uszczelka kolektora wydechowego, myślałem o miedzi. Również poczytałem trochę i miedz stosuje się np na uszczelki głowic, jednak ciężko cokolwiek znaleźć o wydechu. Ale na chłopski rozum to skoro sprawdza się pod głowica to powinna tym bardziej pod kolektorem czy na łączeniach wydechu. Miedzi mam różne grubości, wyciąć także gdzie mam kwestia czy to zadziała i warto sobie zawracać głowę
siemka a nie ma u Ciebie goscia co dorabia uszczelke ? bo w rzeszowie jest moze warto dac gosciowi niz sie samemu meczyc tzw chodzi mi o uszczelke wydechu bo na ssacy tez sam robiłem z specjalnego materiału na uszczelki a z miedzia mozesz próbować moze sie uda tylko kolektor w ti16ma mało śrub mocujacych a co za tym idzie szczelnosc
skorpion200, Co do dorabiania, to mam w pracy odpowiednie maszyny, wycięcie takiej uszczelki to raptem 1,5minuty kwestia narysowania, ale to tez nie problem. Myślałem że ktoś może miał jakieś doświadczenia, ot co. Widać nie, także będę próbował i zamelduje co wyszło
Probowaliscie sama pasta do wydechu Skręcić kolektor ? Tylko przed tym najlepiej zeszlifowac kolektor na płasko idealnie. Ponoć tak robią w hot rodach.
Bo niektórym dmucha usczelki miedziane i metalowe na booscie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pasta do wydechów pod kolektor? broń Boże, błyskawicznie pęka a jej kawałki potrafią się odłamać i lecieć do wydechu (w naszym przypadku do turbo) - wiem bo miałem taki chory pomysł pare lat temu. Zdecydowanie musowo uszczelka, ja zakładam zwykłe z SZiKa + helicoil'e i gra gitara oczywiscie musowy jest wspornik DP/turbo do bloku i splanowany kolektor.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wydaje mi się że miedź to bardzo dobry pomysł, temperatura topnienia to 1084 stopnie, gazy wylotowe nie powinny osiągnąć takiej temperatury (zaledwie 800-900 stopni), tak że nie grozi jej stopienie…
Myślę że oryginalne jakby były robione z samej miedzi byłby po prostu cholernie drogie i nie byłoby to koszt 50-100 PLN… ?!!
Co do samego kolektora pokazywałem go znajomemu który zajmuje się tym zarobkowo, powiedział że w większości planowanie flansz kolektorów wydechowych jest cholernie trudne, nieregularność kształtów przeważnie nie pozwala tego zamontować na jakiejkolwiek maszynie.
Metody której używał od lat 60 jego ojciec i w sumie ją kontynuują to zwykły stół (blat metalowy gruby i solidny z przytwierdzonym kamieniem ściernym plus ewentualne wykończenie stół plus papiery ścierne. I najnormalniej w świecie „moja twoja” jak przy pile.
Wspomniał też że zazwyczaj robią to praktykanci i zajmuje im to dniówkę czasem dwie….
Przy naszych rozmowach też chodziło mi to po drodze
A i jeszcze jedno przy rozmowie z teściem starym mechanikiem dał cenną radę, powiedział że dobrze jest jeszcze miedź uplastycznić na taką uszczelkę, tak jak to się robi ze zwykłymi miedzianymi podkładkami. Podkładkę jak ściskasz przy parokrotnym dokręcaniu to traci swoją plastyczność i staje się za każdym razem twardsza. Aby ją uplastycznić rozgrzewa się ją do czerwoności i chłodzi gwałtownie w wodzie.
Moim zdaniem tak przygotowana uszczelka pod głowicę przy pierwszym dokręceniu dopasowała by się do wszelkich nierówności pomiędzy głowicą a kolektorem i uszczelniła by wszelkie nierówności bezproblemowo.
Myślę że pomysł wart uwagi, mierzyłeś gdzieś ile ma oryginał ? ….a właśnie wróciłęm z garażu gdzie mam jedną…
Zasadniczo pytanie jest ile będzie kosztował dajmy na to materiał miedziany na taką uszczelkę powiedzmy o grubości 2-3 mm ? Przy cnc'ku odrzut to będzie jakieś 80% jak nie więcej.
Planowanie nie trzeba robić na jakieś frezarce cnc. Szeroka taśmowa szlifierka pasowa wystarczy. Musi mieć płytkę na tyle długa żeby cały kolektor miał miejsce na płaszczyźnie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Planowanie nie trzeba robić na jakieś frezarce cnc. Szeroka taśmowa szlifierka pasowa wystarczy. Musi mieć płytkę na tyle długa żeby cały kolektor miał miejsce na płaszczyźnie.
Pamiętasz, jakiej używałeś frezarki? Chodzi mi o parametry a nie nazwę. Taka frezarka Makita będzie w porządku? Który model z nich?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum