Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 18:38 [R200] Problem z hamulcem (bez ABS)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam
Mam problem z moją 214. Zauważyłem że przy mocnym hamowaniu blokuje mi albo prawe albo lewe koło przednie, a hamowanie nie jest jakoś bardzo ekstremalne (jeździłem wieloma samochodami ale ten to słabo hamuje).
Przy małych prędkościach blokuje koła a przy dużych (ponad 50km/h) jest ok.
Wykonałem test
Rozpędziłem się do 140 na równym suchym asfalcie i docisnąłem hamulec zeby nie zablokowało kół a mocno hamowało - rewelacja, ale jak samochód zobaczył 50km/h zablokowały się koła. Nie wiem zupełnie o co chodzi bo wykonałem ten test wielokrotnie i tak samo.
Czy ktoś ma jakąś koncepcję?
_________________ Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 18:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
moje koncepcje są takie:
a)- troszkę pozacierane prowadniczki klocków
b)- sprawdź jeśli możesz czujnikiem pomiarowym tarcze- czy nie są powyginane, lub raczej czy mają równą grubość na całym obwodzie, (jeśli by nie miały to by tłumaczyło nagłe blokowanie kół).
Może ktos jeszcze cos dorzuci
PozdROVienia
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Kupilem Roverka dwa miesiące temu. Tarcze jak widziałem (bo sprawdzałem) są nowe i klocki też no chyba że coś rzeczywiście z tymi prowadnicami. Do tej pory myślałem że jest to kwestia opon ale kupilem nowe i szersze (185/60 R14).
sprawdz przewod podcisnienia ten co idzie do serwa
czy po odpaleniu samochodu z wcisnietym hamulcem, pedal opada
byc moze masz zapowietrzony uklad hamulcowy
kiedy byl zmieniany plyn
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
sprawdz przewod podcisnienia ten co idzie do serwa
czy po odpaleniu samochodu z wcisnietym hamulcem, pedal opada
byc moze masz zapowietrzony uklad hamulcowy
kiedy byl zmieniany plyn
Pedał opada jak się wciśnie przy odpalaniu. Nie czuć bicia ani na kierownicy ani na pedale.
To jest strasznie dziwne bo przy dużych prędkościach jest ok.
Czy może to być kwestia tego że jest miękkie zawieszenie?
chyba nie do konca zrozumialem, albo zle przeczytalem Twoj opis
dana sila przy hamowaniu z duzej predkosci nie wystarczy do zablokowania kol, jesli jednak predkosc spada, a sila pozostaje taka sama, to kola przy jakiejs tam predkosci moga zostac zablokowane, w/g mnie to normalne, a moze jedziesz bez pasow i sila bezwladnosci twojego ciala dodatkowo dociska na pedal hamulca
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
jest też taka kwestia, że przy hamowaniu z dużej prędkości np 140 jak napisałeś, tarcze dostają takiej temperatury, że klocki nie są w stanie ich zatrzymać momentalnie w miejscu - nawet wtedy gdy już prawie stoisz.
Co innego z 50 km/h. Wtedy tarcie jest mniejsze, klocki nie zdążą złapać temperatury i siła zacisku jest w stanie zatrzymać tarcze.
A czy przy takim hamowaniu "na ślad" auto ściąga na jedną stronę?
Auto nie ściąga w żadną stronę mogę nawet kierownice puścić.
kqba napisał/a:
jest też taka kwestia, że przy hamowaniu z dużej prędkości np 140 jak napisałeś, tarcze dostają takiej temperatury, że klocki nie są w stanie ich zatrzymać momentalnie w miejscu - nawet wtedy gdy już prawie stoisz
Ale właśnie o to chodzi, że przy hamowaniu od 140 do 0 przy prędkości 50km/h blokuje koła przednie. od 140 do 50 jest ok. Nie rozumiem takie cuda się dzieją
Dla porównania citroen ax 1,4 duuużo lepiej hamował od 50 do 0. Testowałem też renault Clio z 99r na 155 oponach i również lepiej hamował.
Jak kupilem sobie tarcze tajwanskiej produkcji i wlozylem do tego klocki ferrodo to mialem taki efekt, ze samochod nie hamowal tylko zwalnial
Myslalem, ze to efekt tego, ze z tylu mam zjechane okladziny albo jakies wytarte bebny.
Zmienilem szczeki ale nic to nie dalo.
W koncu przyszedl moment zmiany wszystkiego (tarcze, klocki, plyn).
Podczas regulacji wyszlo ze stoi linka ham. recznego (prawa strona).
Teraz kiedy juz wszystko jest jak nalezy to i auto hamuje jak trzeba.
Nie warto czasami oszczedzac na takich strategicznych elementach jak hamulce.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum