Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 21:22 [R75] Śruby do felg
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Pytanie w sumie banalne ale pytam bo troche zgłupiałem od sprzecznych informacji.
Ktos mi powiedział że to rozstaw 5x100 ale jak pomierzyłem miarka to wychodzi pomiędzy śrubami ok. 6 cm a nie 10cm.
Jaki rozstaw śrub i od jakich aut (innych) pasuja aufelgi do rowerka 75?
Ja mam oryginały (15") a planuje zmiane na 17" lub 18" tyle że nie wiem od czego będa pasowały. No i pytanie jaka szerokość i jaki OffSet aby nie tarło o nadkola i budę przy skręcie ?
A moze ktos ma do odsprzedania zwykłą felge stalową na opone 15" 225 - jako zapas mam dobiegwkę i chetnie bym ją zmienił na normale kolo (opone mam tylko feli brakuje).
Myślałem zawsze że 5 x 100 oznacza 5 śrub umieszczonych na okręgu o średnicy 10 cm itp. Więc przy 4 x 100 śruby przeciwległe są od siebie oddalone o 10 cm, ale przy pięciu srubach już tak nie wyjdzie. Muszę pomierzyć w wolnej chwili
Ale tylko od Sebringa lub Stratusa, od tego dużego chyba nie pasują. Raczej kieruj sie rozmiarem, lub poszczególnymi modelami samochodów, bo wiele marek np. VW, Audi itp (no i Rover!) ma różne felgi zależnie od modelu. Do R75 pasują na pewno od toyoty avensis, vw golfa, jetty, bory, seatów chyba wszystkich, skody octavii, no po prostu 5 x 100
No to wszystko jasne z tym rozstawem śrub - pytanie jakie ET musi mieć felga aby nie wylazła za bardzo poza obrys auta oraz aby się nie schowała za bardzi w nadkolu - pytania jakie ET ma oryginalna fela.
Linki powyzej sa OK, ale ja jednak poszukam czegoś większego (18"-19").
Wracając do tematu. Czy ma znaczenie wielkość otworu centralnego dla stalowej fegi w R75? Bo słyszałem że można sobie piastę skopać jak będzie źle dobrany.
Na chłopski rozum ma znaczenie ,bo centruje felgę w stosunku do piasty i nie słyszałem aby ktoś stosował pierścienie centrujące do stalowych felg,poza alusami
Jeśli chodzi o otwór centralny to stalowe pasują jeśli mają 56 mm (takie jak np w subaru). Inny raczej nie bo jak wspomniał kolega wcześniej nie stosuje się pierścieni centrujących w stalowych. Alusy bez problemu można dobrać pod tym kątem, bo można użyć pierścieni i już. Natomiast ja mam problem z ET, bo chce kupić stalowe do R75 i mają ET 55 zamiast 50. Nie wiem czy będą pasować i nie ocierać. Może ktoś coś poradzi? Wiem, że mniejsze ET może być bo najwyżej koła trochę wysuną się na zewnątrz. Alusy to chyba nawet do 35 ET. Ale na zimę chcę stalówki i nie mogę znaleźć roverowskich. Pozdro
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 20:47
Witam, podłączę sie pod wątek.....
Piszecie, że nie stosuje się pierścieni do felg stalowych... jakie jest uzasadnienie?
Ja właśnie zamierzam takie zastosować bo stalówki mam 60 mm i tak na "chłopski rozum" sobie wykombinowałem, ze skoro piasta jest stalowa i założę na nią 2mm pierścień stalowy to chyba powinno być ok... ale po tym co czytam to się troszkę zawahałem.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
z pierścieniami to jest właśnie na odwrót
są one wykonane ze stali, i jeśli są zbyt ciasno pasowane do felg, to w przypadku felg aluminiowych będą się zapiekać, jeśli chodzi o felgi stalowe nie ma tego problemu i można do woli stosować pierścienie, jedynym problemem tutaj jest krótki otwór w feldze, dlatego pierścienie muszą być z felgą pasowane ciasno, ale to tylko kwestia wykonania, na pewno nie nastąpi zapieczenie na drugiej powierzchni, chyba, że pierścień będzie z nierdzewki, ale to mało prawdopodobne
kłaniają się podstawy metaloznawstwa
że tak zarzucę fachowym językiem
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Stalowe felgi to nie majątek żeby kombinować z pierścieniami i nie kupować takich jakie powinny być. Tak jak napisał Steryd "jedynym problemem tutaj jest krótki otwór w feldze" co do zapiekania sie pierscieni w felgach alu to trzeba stosować pastę miedziową i po problemie
P.S nie pisałem ze nie stosuje sie pierścieni centrujących do felg stalowych tylko ze nigdy sie z tym nie spotkałem i jest to dla mnie małą ciekawostką
[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 00:24 ]
Lurz napisał/a:
Jeśli chodzi o otwór centralny to stalowe pasują jeśli mają 56 mm (takie jak np w subaru). Inny raczej nie bo jak wspomniał kolega wcześniej nie stosuje się pierścieni centrujących w stalowych. Alusy bez problemu można dobrać pod tym kątem, bo można użyć pierścieni i już. Natomiast ja mam problem z ET, bo chce kupić stalowe do R75 i mają ET 55 zamiast 50. Nie wiem czy będą pasować i nie ocierać. Może ktoś coś poradzi? Wiem, że mniejsze ET może być bo najwyżej koła trochę wysuną się na zewnątrz. Alusy to chyba nawet do 35 ET. Ale na zimę chcę stalówki i nie mogę znaleźć roverowskich. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum