Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216Si]Który czujnik temp wymienic?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:13
[R216Si]Który czujnik temp wymienic?

Konkretnie chodzi o ten odpowiedzialny za wlaczanie wentylatora
Autor Wiadomość
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 07:01   [R216Si]Który czujnik temp wymienic?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Stojąc w korku, nie wlacza mi sie wentylator, obroty są na poziomie 900 tzn miedzy 1000 i poprzednią kreską, wskaznik temp dziala tak, ze jak tylko wskazówka podniesie sie do 3/4 woda praktycznie gotuje sie :o . Wentylator jest OK. Probowalem mierzyc czujnik temp. wychodzący od góry, ale próba zakonczyła się tym, że teraz mam stygmaty na rekach :P P (opażenia:) wogóle strasznie ciezko dostpepny jest ten czujnik.
Moje pytanie jest takie: Który czujnik wymienić, bo nie podlega wątpliwości (mojej) iż wlasnie czujnik jest odpowiedzialny za podawanie sygnału. Widze 2 czujniki jeden od góry, i jeden od dołu w tym samym kolanku. Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ?? ??? Co wy na to??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:43, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 07:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domin4 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 21
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:00   

CZe. Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować. Co do kupna to radził bym udać się do jakiegoś szrotu polecam szrot pod Borowiną adresy znajdziesz na stronie roverków(są też na allegro). Co do wentylatora to sprawdziłbym też przewody bo czasami są poprzecierane i się robi zwarcie w wentylatorze i raz chodzi raz nie.Powodzenia nara
 
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:19   

a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
domin4 



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 21
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:35   

Szczerze to nie wiem u mnie nic t termostatem się nie działo tylko czujniki wymieniłem. Aha radze uważać przy zakupie tych czujników w sklepie bo są one podobne do siebie ale nie identyczne i mają trochę bajzel w tych katalogach np. intercarsu i sprzedają jak leci dlatego ja w końcu kupiłem uzywane i jest w porządku.nara
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 08:47   

dawmax napisał/a:
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?

Jak najbardziej tak, ale pośrednio ;) To termostat odpowiada za temperaturę płyny w silniku. Od tej temparatury zależy zadziałanie czujników --> praca wentylatora.
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:00   

aha czyli [PAUL] jak rozumiem, uwględniając fakt iż woda się gotuje a wentylator nie działa (obie węzownice dolna i górna mają podobną temperature) wykluczasz termostat??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:11   

dawmax napisał/a:
wykluczasz termostat

Tak, pod warunkiem, że przy zimnym silniku rury nie nagrzewają się jednocześnie. Wtedy to oznacza, że termostat jest zamknięty a otwiera się po nagrzaniu :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:20   

dawmax napisał/a:
Wentylator jest OK.

Jak to sprawdziłeś?

dawmax napisał/a:
Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ?? ??? Co wy na to??

To jest czujnik temp. przekazujący dane do kompa. To wskazania z tego czujnika decydują o włączaniu wentylatora.
Ten drugi czujnik podaje tylko dane do wskaźnika na deskę. Nie ma wpływu na pracę silnika.

domin4 napisał/a:
Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować

Czujniki działają niezależnie.

dawmax napisał/a:
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?

Nie. Wentylator powinien włączać się po przekroczeniu zadanej temperatury płynu chłodniczego. Jest on włączany przez ECU.

Moim zdaniem szwankuje Ci wentylator.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:39   

1. Wentylator sprawdziłem, podłączając bezposrednio z aku, przewody na oko tez są ok.
2. Wydaje mi sie ze po wypięciu górnego czujnika, wskazówka nie wychylała się :/
3. Generalnie wszystko wydaje sie byc ok, moze poza spalaniem, bo przy tej samej jezdzie z 6,8 zrobiło się 8,3 ?? no i rzecz jasna wentylatorem.

Co proponujesz?? Z mierzeniem tego czujnika, moim miernikiem za 30zł to kiepska sprawa:) ciezko dojśc do tyków jednocześnie nie dotykając kolektora :P P a miernik i tak pokazuje co chce jak sie dobrze nie docisnie.

Ja bym zaryzykował ze to ten czujnik jednak, bo jak go odłączyłem to wentylator się włączył,
Czy moge ewentualnie poszukac jakis opornik 300Ohm i zmostkować kostke czujnika?? komp nie powinien chyba zwariowac ? :)) taka rezystancja odpowiada 80' wiec powienien sie wlaczac wtedy///
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:46   

dawmax napisał/a:
2. Wydaje mi sie ze po wypięciu górnego czujnika, wskazówka nie wychylała się :/

A tak normalnie to działa ta wskazówka?

dawmax napisał/a:
3. Generalnie wszystko wydaje sie byc ok, moze poza spalaniem, bo przy tej samej jezdzie z 6,8 zrobiło się 8,3 ?? no i rzecz jasna wentylatorem.

To z kolei wskazuje jednak na czujnik temperatury.

Zawsze jeszcze może istnieć opcja, że to ECU nie wysterowuje wentylatora...

A co do pomiaru to zerknij tutaj. Od styków czujnika do kolektora jest przecież daleko...

Masz klimatyzację?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 09:59   

Normalnie wskazówka zawsze po kilku minutach wychyla się do prawie połowy, w dluzszym staniu w korku idzie w górę i na ok 3/4 skali wylaczam silnik :pp .....bo zaczyna sie boiling pod maską :P P

Czy daleko?? zalezy jak wielkie łapy się ma :P P

tak mam klime.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 10:05   

dawmax napisał/a:
tak mam klime.

Czy działa Ci wentylator klimatyzacji?

U zdzicha44 nie włączał się wiatrak chłodnicy (na I biegu, a są 2 biegi), ponieważ spalił się wiatrak od klimy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 10:20   

klimatyzacja nie jest fabryczna, calosc dziala na 1 wentylatorze :) Chlodzi bardzo mocno, nie wiem czy są problemy przy staniu w korku na wlaczonej klimie, tego jeszcze nie zdązyłem sprawdzic :) Wygląda to tak, ze na chlodnice nalozona jest 2 chlodnica(klima) :) i na tym zabudowany jet wentylator.....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:30   

Podobnie jak pisze Piter, uważam, biorąc pod uwagę też wzrost spalania, że winny jest czujnik wysyłający sygnał do ECU. Ale nie wiem który to jest ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:43   

moze optymalnie byłoby wymienić oba :))
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:44   

dawmax napisał/a:
moze optymalnie byłoby wymienić oba

Ale po co, skoro ten od deski działa normalnie i w dodatku nie ma prawa wpływać na działanie silnika. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 11:45   

Moze i tak, ale skoro ten od wskaźnika pokazał, ze płyn się "gotuje" to można założyć, że jest OK ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dawmax 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 68
Skąd: Bielsko - Białą



Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 13:14   

aha, czyli to normalne ze na 3/4 wychylenia wskaznika wada sie gotuje ?? czyli kontruktorzy przyjęli jakis płyn o zarąbistych parametrach, ja mam shella i gotuje się na 3/4 skali <lol2>

Ok.... Czyli od którego zacząć czujnika, tego od góry tak?? oczywiscie przewody raz jeszcze sprawdze ( jak bedzie rozgrzany poruszam troszke :) )

piter34: usunąłem wulgaryzm z tekstu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Kwi 16, 2007 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 14:05   

dawmax napisał/a:
aha, czyli to normalne ze na 3/4 wychylenia wskaznika wada sie gotuje ??

Nie. To wskazuje na jakieś niedomaganie w układzie chłodzenia u Ciebie w aucie.

W niektórych przypadkach przyczyną wywalania wody z układu była niedrożna chłodnica oraz uwalony korek zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R216si 97r ] Brak wskazań temp. płynu chłodniczego
tryt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lip 10, 2009 00:03
secio
Brak nowych postów [R214] Który z tych dwóch czujn. temp. płynu będzie pasowowa
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Maj 08, 2017 17:27
robsson78
Brak nowych postów [R216si] Co to za czujnik pod automatyczna skrzynią biegów?
bawarczyk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Lip 04, 2011 07:30
bawarczyk
Brak nowych postów [R216Si '97] Uszkodzony czujnik temperatury płynu?
czujnik wskaźnika temperatury, pomiar rezystancji
mpg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sro Lip 23, 2008 11:37
mpg
Brak nowych postów [R216Si '96] Gdzie znajde czujnik położenia wału korbowego
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 02, 2008 12:27
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink