Wysłany: Nie Paź 27, 2013 12:25 2" UP Strzemo - MG ZR 160 - Projekt zabawka
Postanowiłem po dłuższym czasie użytkowania MG dodać wreszcie temat z samochodem.
MG ZR160
2003r grudzień
Silnik:18K4K
MG od zawsze mi się podobały, uważam że mają coś w sobie. Wiem że ludzie boją się tych aut, boją się tych silników, stwierdziłem że zaryzykuję i otworzę projekt na bazie ZR160.
Kupiłem auto w Tarnowie, sprowadzone z Włoch, jestem 2 właścicielem.
Auto nie jest robione pod sport (a przynajmniej legalny) oraz dla mojej własnej przyjemności. Zobaczyć je można na śląskich Strefach (Zabrze, Katowice, Sosnowiec) oraz generalnie na wszystkich eventach odbywających się w okolicy.
Trochę historii. Niedługo po kupnie poleciała uszczelka pod głowicą, pociągnęło to za sobą milion innych rzeczy. Może po prostu powiem co było wymieniane do tej pory a potem co jest w planach.
Wymienione:
-Uszczelka pod głowicą (kąpanie w wannie, czyszczenie wszystkiego etc etc. generalnie odrestaurowanie silnika)
-Młynek VVC (posypał się)
-Chłodnica
-Rozrusznik
-Termostat
-Wahacze
-Sprzęgło
-Belka tylna (2 razy)
-Silnik krokowy
-Wtryskiwacze (na razie tylko końcówki od Honda B16A2)
-Opony
Przód BRIDGESTONE POTENZA RE050A 205/45
Tył YOKOHAMA S.Drive 215/45 (tak, trą)
-Olej. Był Valvoline 10w60 VVC klekotało jak głupie, potem Liqui Moly 10w40 VVC klekotało jak mega głupie, jest Mobil 10w40 i generalnie wreszcie jest spokój, dalej pracuje jak diesel ale da się wytrzymać.
-Milion innych pierdółek których nie sposób zapamiętać.
- Fotele ori Recaro (nie podam dokładnego modelu) różnią się szczegółami ale w zasadzie to Recaro Speed.
- Pasy 4/3 Punktowe Schroth na elektrozwijaczach.
Plany projektowe:
-Dolot opcja 1- Zamknięty AirBox - DONE
-Dolot opcja 2- Gruba rura + stożek Fujita/K&N w grodzi w miejscu akumulatora DONE - jest stożek Sparco Superflow na fifę 3"
-ShortShifter by. Markzo - DONE
-Wybebeszenie wnętrza - DONE (zszedłem z wagi ok. 50+ kilogramów)
-Akumulator do bagażnika - DONE
-Gwint KW - DONE
-Rozpórka kielichów przód - DONE
-Półklatka XBAR - DONE
-Fotele kubełkowe + Pasy 4pkt - DONE
-Wydech- przelotowy środkowy + przelotowy końcowy firmy gówno. DONE
0 UP - Co do tego co już jest zrobione, system oparty na stożku w zamkniętym Boxie wrażenia nie robi, osiągi takie same nawet brzmienie specjalnie się nie zmienia. Po założeniu kompletu opon 215/45 przód tarł o kielichy, tył o nadkola plastikowe. Zmieniłem na razie tylko opony z przodu. Gwint jest podniesiony ponieważ Yokohamy z tyłu nie chowają się w nadkolu. Wpadnie 205/45 wtedy auto będzie nisko. W razie potrzeby będą też walcowane nadkola. Po wyjęciu kanapy i całej reszty z tyłu JEST ZAUWAŻALNA RÓŻNICA.
1 UP - Po zamontowaniu rollbara i tylnej rozpórki auto jest sztywniejsze, nie ma wrażenia "rozchodzącej się budy" bo rollbar jest przykręcany nie spawany. W następną środę auto idzie na usztywnienie gwintu z tyłu (mega miękki). Mam namierzone 16" Tecnomagnesio ale nie wiem czy wydolę z kasą bo fotele mnie trochę szarpnęły.
Zdjęcia:
Pakiet 1 w momencie pisania posta.
(4 pierwsze zdjęcia bez gwintu)
Pakiet 2
Rollbar + Nowe fotele przed założeniem + pasy
Zdjęcia robione komórką na spocie Silesia Racing, profi fotki będa kiedy fotele zawitają na aucie a na niebie się trochę przejaśni.
[
Świeżo odebrany filtr Sparco Super Flow 150mm długości na 3" fifkę
2" UP
Ostatnio zmieniony przez Strzemo Pią Sty 17, 2014 03:07, w całości zmieniany 9 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 27, 2013 12:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nic nie trzeszczy, rozpórka jest bardzo dobrze wykonana. Staffa ogólnie jest naprawdę dobrą firmą niestety koszt wykonania klatki powala.
Generalnie polecam bo koszt rozpórki to jakieś 150 zł a jednak prowadzenie zmienia się odczuwalnie.
Bardzo fajne mody mam nadzieję, że po takiej ilości napraw o której rozmawialiśmy w lecie auto wreszcie daje sporo radochy mam nadzieję, że zobaczę go kiedyś z 2,0t pod maską:)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, szczerze mówiąc liczę na to że za jakiś czas po otwarciu maski będę się witać z K Serią ale 2.0T nie pogardzę. Wszystko będzie zależeć od kasy.
+ być może za niedługo zawita cały rollbar od Staffy!
W czwartek zawożę auto do Skoczowa na montaż roll bara jak kupowalem rozporke wydaje mi się że była tańsza. Zauważyłem też że ubywa mi trochę płynu chłodniczego, ja wiem że jestem przewrażliwiony na punkcie mojego silnika ale mam nadzieje ze to noc poważnego. Przez zimę oddam do odrestaurowania felgi + malowanie na czarno, wpadnie cały wydech od proexa no i spróbuję pokombinowac cos z felgami. A jak mi odjebie kupie jakiegos rovera z 2.0 t i szperą. W sumie to powinno byc jako pierwsze bo wydech i hamulce sa troche od tego zależne. W każdym bądź razie za tydzien zdjecia z klatka
Wojtek czekam z niecierpliwością na gotową konstrukcję rolbara jak i i tylnej rozpórki zawieszenia, bo kto wie ..... może taki taki zestaw sam się skusze
Interesuje mnie spraw czy Staffa jest w stanie to tak wymierzyć aby zrobić zestaw skręcany samemu czy tylko wchodzi w grę spawanie na ucie ?
I jeszcze jedno czy może to tak wymierzyć aby uwzględnić tylną kanapę ?
Miałem okazje posiedziec w cobrach i jednak trzymanie w recaro jest o niebo lepsze oprocz tego zawsze marzyły mi się Recaro. Przez zimę zbieram graty a na wiosnę auto powinno byc na 16, z hamulcami z prelude 2.2, ze zrobionym wydechem, dolotem i na sztywnej mapie. Licze na ~175 koni. Jak tylko zejdą śniegi wpadnie wykres i waga
[ Dodano: Wto Gru 10, 2013 17:35 ]
Mały up przyjechał filtr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum