Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: Okolice Poznania
Wysłany: Pią Mar 20, 2009 20:30
ja tez bym się w to za duzo nie bawił dołożył intercooler ... miałem to zrobic w swoim sd ale miałem za słabych mechaników szli na ilość i wolą w tym czasie wymienic np. 10par klocków i bedą mieli z tego wiekszą kase ...
a teraz mam na głowie inne rzeczy aby się do tego samemu zabrać
moge odsprzedać wiekszość rzeczy potrzebnych do tego weżę , intercooler, kolektor ssący, obejmy , praktycznie jednej rurki będzie ci brakować . jak nie to wystawie to na allegro..pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 20, 2009 20:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja mam teraz 45tkę 2.0 iTD 112PS to ten sam silnik. Praktycznie nie ma żadnej różnicy między silnikiem z pompą mechaniczną i z pompą elektroniczną. Różnica jest tylko taka że elektryczną da się czipować i można wgrać np większą ilość paliwa przy wyższych obrotach, a w pompie mechanicznej, po prostu kręcimy śrubą i im większe obroty tym bardziej zwiększamy dawkę paliwa. Ogólnie pompa mechaniczna praktycznie niczym się nie różni jeżeli chodzi o osiągi. Ma nawet jeden wielki plus. Mianowicie nie trzeba dbać o przepływomierz, można zakleić EGR, przepływkę sprzedać za parę stówek, a miejsce po niej zaślepić rurą. Następnie kupić filtr olejony, którego do silnika z przepływką nie można zakładać, bo po prostu po tygodniu będzie do wyrzucenia (przepływka) i mamy jeszcze 3 konie więcej... Z kolei w silniku SDi można założyć powerbox'a, ale to musi być sprowadzony od roverron'a a nie jakiś szajs z allegro, i mamy moment obrotowy większy w dolnej części obrotów (1500-1800rpm). Także i jedno i drugie rozwiązanie ma wady i zalety. Co więcej, w starszym samochodzie <2000r. możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę (koszt około 80zł razem ze strumienicą), a stary zużyty katalizator sprzedać za około 350zł na allegro (tak, tak, za 350zł bo to duży, solidny i ciężki katalizator). Zaoszczędzone pieniądze możemy wydać na maty wygłuszające samochód (ścianę grodziową). Należy pamiętać też o błędzie jaki popełnili inżynierowie z rovera, mianowicie chodzi o typ zastosowanej pompy paliwa. I jedna i druga (elektryczna i mechaniczna) wymagają wspomagania za pomocą drugiej pompy umieszczonej w baku, bo inaczej im mniej paliwa, tym słabszy silnik... Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy-to mnie wkurza, bo na rezerwie się nie da wyprzedzać). Z tego powodu w hondzie z silnikiem 2.2ctdi gdzie jest podobnie rozwiązana pompa (co prawda common rail, ale tu chodzi o sposób pobierania paliwa, a nie technologię podawania do silnika) jest zamontowana druga pompa w zbiorniku paliwa, która wyrównuje ciśnienie i przez to silnik ma cały czas dostępną pełną osiągalną moc. Tak więc jak brakuje wam mocy to może lepiej wybierać się na stację paliw częściej?
co do naszej pompy elektronicznej jest to vp37 i ma sekcje 11, a jesli to jest to samo co w VW, a tam koles pisze "slynne 11mm... jesli chcesz dlubac powyzej plus minus 160km" czyli pompa jest chyba OK
A z tym ze brakuje troche mocy jak ma mniej paliwa to sie zgodze;] ale zeby az tyle? okolo 20KM
\\ Ale tu o IC mialo byc.
Wyjeździjcie paliwo do zera, i zatankujcie do pełna (około 20KM różnicy
co ty opowiadasz ze nie idzie wyprzedzać czy ze traci ok ok 20hp u mnie mój R chodzi na pełnym zakresie poziomu paliwa tak samo a jak nie wierzysz to jak będę miał rezerwe to nagram filmik jak schodzę do 100km/h poniżej 10s
[ Dodano: Nie Mar 22, 2009 14:17 ]
poza tym jeździsz roverem 45 2.0 iDT a nie tdi to nie VW
Więc popraw swoje dane na stronie
możemy pokusić się o wymianę zapchanego katalizatora na strumienicę
Myślałem nad tym, żeby wywalić kata ale wiem że w ten sposób trochę będę zanieczyszczał środowisko. Czy wstawienie strumienicy zmniejszy emisje spalin? Co o tym sądzicie? Ma ktoś coś takiego w swoim SD czy SDI?
Tak jak z lektury Roveron wynika to i ja sobie zrobiłem:
- Zatkany EGR
- Strumienica
- Jeszcze filtru olejowego nie wkładałem Ale moja przepływka jest tak czy tak zapchana olejem jak coś
- Intercooler
No i zadowolony z osiągów jestem, dynamiczny oraz ekonomiczne spalanie Mozna było jeszcze podkręcić ta dawkę paliwa oraz ciśnienie na 1.3bar ale juz z aspektów ekonomicznych zostawiłem to
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Np Przeglądu
wiem ze powiecie moze ze jestem nienormalny ale miałem wcześniej przed R 220sdi dwa inne turboklekoty i wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik... tylko ze slady sadzy i dlatego jestem teraz przeciwnikiem wycinania kata
Ja mojego kata przed modami jakie planuje wytne wyczyszczę i włożę spowrtem
wyciołem w obydwóch katy i zaczeły ślady aż robić na asfalcie jak im dałem w palnik
Zamknij EGR i juz nie będzie kopcił tak, u mnie to pomogło jak go kupiłem i miał kata oraz otwarty EGR to jak się mu dało po gazie to kopcił jak parowóz
Wiec zrobiłem "blank of EGR" i juz kopci minimalnie tak ze nie widać chmury w lusterku. A wygniecenie kata nic nie zmieniło.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, nie będe zaślepieł EGR bo dzieki niemu np szybciej się klekot rozgrzewa i w ogóle jest przydatny... Ja Mojego R Bede Chipował zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera i jeszcze pare pierdół i Gadałem z tunerem i on zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90% i w ten sposób połacze przyjemne z pozytecznym czyli EGR na wolnych obrotach pomoże rozgrzać klekota a przy obciażeniu się zamknie
Ja zaślepiłem w sumie tylko z tego powodu ze jak zobaczyłem jak wygląda dolot osadzony czarna smołą, to ja dziękuje jak taki kawal by miał wpaść do cylindra
Ja tam różnicy nie czuje żeby się mnie czy wolniej rozgrzewał
Firq napisał/a:
zaprogramuje kompa tak ze egr przy mocnym obciażenia zamknie się na 90%
Tego nie trzeba programować, tylko sie to już nawet teraz zamyka jak dajesz gaz do dechy, EGR się tylko otwiera przy niskich obrotach. Bo by to w tedy sensu nie miało i by tobie auto muliło jak byś np wyprzedzał.
Firq napisał/a:
zakładał inna skrzynie biegów wiekszego Coolera
6- biegowa Z tego co pamiętam to PG1 jest dość stabilna skrzynia
Ni wiekszy cooler to dobra sprawa, ja nie montowałem bo mam klimę i nie ma jak upchać tego
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55, Zakładam skrzynie od iDt Bo wytrzyma więcej niutków ... Coolera wiekszego ciśnienie tez będzie podniesione na turbawce, do tego nowy program w kompie i jeszcze pare pierdoł.... Klimy nie mam więc upcham Wiekszego coolera na otwartym powietrzu Założenia 300nm na w miare najdłuższym zakresie i 130hp
Z tego co wiem to egr przy mocnym obciązeniu przymyka sie a nie zamyka i komp tez steruje egr jak ponownie sie nie myle
Witam wszystkich, pisałem juz kiedys o tym ze ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II Tak to wyglada i moim zdaniem nie jest tragicznie i dodatkowo posiadam tez klimatyzacje.
ja juz mam intercooler w przednim zderzaku z megane II
Witam podłącze się do tematu ponieważ będę montował IC w moim R. Ja zakupiłem od Forda Mondeo Mk3. Powiedz mi jak tam z osiągami. Czy czuć jakąś różnicę np: czy swobodnie można wyprzedzać na 5 biegu czy raczej trzeba redukować na 4. Jakie są twoje wrażenia
Jak dla mnie różnica jest duża,szczególnie gdy zaczynam agresywna i szybką jazdę, brak jest efektu spadku mocy i mulenia ( szczególnie jak jest ciepło), co do 5 biegu i wyprzedzania to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr do zwiększania dawki paliwa wiec jak zabieram się za wyprzedzanie to włączam magiczny guziczek i jadę...
Co do przewodów, to kiedyś to opisywałem( są poprowadzone w miejscu gdzie był stary IC ) a jak robiłem zdjęcia to kiepsko to wygląda, musiał bym mieć ściągnięty zderzak aby było wszystko widoczne. Może jak kiedyś będę miał ściągnięty to zrobię takie fotki.
to mam ( chyba jako jeden z pierwszych) zrobiony potencjometr
Jesli się nie myle połowa forumowych SDI mają potencjometr na dawke paliwa
Pozatym Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa
Pozdrawiam Firq
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum