Mi znajomy pospawał pierścień MIG-iem bez zdejmowania czegokolwiek poza kołem, teraz tylko od czasu do czasu abs się wyłącza w ogóle - pomaga tylko ponowne uruchomienie samochodu. A druga sprawa, to pompa ABS nadal jakoś klekocze. Zastanawiam się czy nie pada albo coś?
Mi znajomy pospawał pierścień MIG-iem bez zdejmowania czegokolwiek poza kołem, teraz tylko od czasu do czasu abs się wyłącza w ogóle - pomaga tylko ponowne uruchomienie samochodu. A druga sprawa, to pompa ABS nadal jakoś klekocze. Zastanawiam się czy nie pada albo coś?
No to brawo dla spawacza, wyczyścił rdzę i spasował pierścień wzrokiem - tak to chyba tylko TurboDymoMen potrafi
No to brawo dla spawacza, wyczyścił rdzę i spasował pierścień wzrokiem - tak to chyba tylko TurboDymoMen potrafi
Ważne, że było bezinwazyjnie i za 20zł , ale tak poważnie już mówiąc, to będę kiedyś musiał zajrzeć do tego, bo jak mówię pompa świruje nadal, ale mniej.
Jeśli chodzi o oczyszczenie pierścieni, to zrobiłem to latem jak się bawiłem chyba w montaż klimy.
I nie znajdziesz To nie występuje jako część zamienna, chyba że na szrocie, ale takiego "czegoś" bałbym się zakładać, bo nie wiadomo, jak było zdejmowane i jak długo pociągnie
Dziękuję, takiej odpowiedzi się spodziewałem -niestety. Ale dałbym sobie rękę odciąć, że gdzieś na forum czytałem, że właśnie można to dostac, pewnie tak jak mowicie - ściągniętę z innego przegubu, to już lepiej wybrać się na szrot i samemu ściągnąć.
Prawdopodobnie już dawno kupił bym nowy przegub, gdyby nie to, że mam oba pierścienie pęknięte, więc to juz będzie spory wydatek w intercars-ie już po zniżkach 270zł za sztukę firmy spidan.
A może macie namiary gdzieby taniej kupić taniej takowe przeguby? Najbardziej obawiam się tego, że po wymianie przegubów okaże się, że to jednak czujnik padł.
[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 20:56 ]
Czy są firmy przegubów które należy z daleka omijać? Bo np. na allegro jest dosłowny "NO NAME" za 124zł szt. i mam chęć kupić, tylko czy wytrzymają chociarz 3 lata? nr. aukcji "1218025105"
A może macie namiary gdzieby taniej kupić taniej takowe przeguby? Najbardziej obawiam się tego, że po wymianie przegubów okaże się, że to jednak czujnik padł.
A możesz napisać w ogóle dlaczego chcesz wymieniać przeguby bądź pierścienie?
ABS się sam załącza? Pali się kontrolka ABS? Napisz więcej w czym jest problem.
Równie dobrze oprócz pierścienia może być padnięty czujnik ABS.
Tak było w moim przypadku. Objawy takie same - ABS załączał sie przy małych prędkościach lub wyłączał całkowicie.
Przyczyna - uszkodzony czujnik ABS na prawym tylnym kole. Koszt 60zł + robota.
Ja pisałem na po poprzedniej stronie o swoim pierścieniu i już dawno mam pospawany. Nie dość, że był oderwany od przegubu, to jeszcze był pęknięty. 3 spawy migomatem - w tym 1 na pęknięciu - załatwiły problem. Robiliśmy to na kanale, bez zdejmowania koła. Jeżdżę tak od czerwca i nic się nie dzieje. Zdaje się, że nie trzeba nic pasować, ten pierścień nie ma żadnego punktora ustalającego jego pozycję względem czujnika. Przyspawać tylko do przegubu i już.
Na małych prędkościach też mi ABS działał, a kontrolka zapalała się dopiero powyżej 20 km/h. Na wstecznym chyba cały czas będzie działał, ale nie wiem na 100%.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 19:05
Witam. Po przeczytaniu tematu i wszystkich postow chcialem sie dolaczyc do dyskusji z podobnym problemem. ABS dziala czesto przy nieduzych predkosciach, np gdy dojezdzam do swiatel i lekko hamuje "pulsuje" pedal hamulca, do tego czasem podczas ruszania oraz wolnej jazdy (1 i 2 bieg i niskie obroty) zdarza sie uslyszec takie dziwne terkotanie, ktore ustaje na chwile w momencie lekkiego nacisniecia pedalu hamulca. Dodam, ze kontrolka ABS nie zapala sie podczas jazdy, tylko przy zaplonie na chwilke, pozniej gasnie normalnie. Wyczytalem ze problemem moga byc przeguby do wymiany albo pompa od ABS odnosnie tego terkotania. Jak to sprawdzic? I ile mechanik moze sobie policzyc za wymiane tego wszystkiego?
kb2502, sprawdź pierścienie na przegubach z przodu oraz na piastach z tyłu (tutaj profilaktycznie, bo raczej nic im nie grozi). Sprawdź też czujniki ABS'u.
Pompy nie ruszaj narazie, najczęściej jest to właśnie pierścień.
Witam. Po przeczytaniu tematu i wszystkich postow chcialem sie dolaczyc do dyskusji z podobnym problemem. ABS dziala czesto przy nieduzych predkosciach, np gdy dojezdzam do swiatel i lekko hamuje "pulsuje" pedal hamulca, do tego czasem podczas ruszania oraz wolnej jazdy (1 i 2 bieg i niskie obroty) zdarza sie uslyszec takie dziwne terkotanie, ktore ustaje na chwile w momencie lekkiego nacisniecia pedalu hamulca. Dodam, ze kontrolka ABS nie zapala sie podczas jazdy, tylko przy zaplonie na chwilke, pozniej gasnie normalnie. Wyczytalem ze problemem moga byc przeguby do wymiany albo pompa od ABS odnosnie tego terkotania. Jak to sprawdzic? I ile mechanik moze sobie policzyc za wymiane tego wszystkiego?
Masz te wszystkie objawy co ja miałem. U mnie okazało, się że był pęknięty pierścień na lewym przegubie. Wymieniłem i problem ustał.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 13:21
Ustało nawet to terkotanie po wymianie? Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak? Czy taki przegub się nada?
http://allegro.pl/przegub...1206924342.html
Jeszcze mam pytanie, czy jak już wymieniam z jednej strony przegub to czy z drugiej również powinno się w tym samym czasie wymienić profilaktycznie? Czy jeśli przy drugim kole pierścień będzie OK, to mam tego nie ruszać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum