Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] zimny nawiem a temperatura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] zimny nawiem a temperatura
Autor Wiadomość
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Sty 23, 2011 09:40   

orric napisał/a:
moi mechanicy mowili zeby przewiercic go tak np 5-6 wiertlem i moze to cos da na zacinajace sie termostaty ile w tym prawdy to nie wiem ale napewno


Wywiercenie otworu w kolnierzu termostatu nie ma nic wspolnego z jego zacinaniem sie lub nie. Otwor wierci sie po to zeby uklad sie latwo odpowietrzal. Dodatkowo w roverowskich K-seriach pomaga to troche bardziej rownomiernie nagrzac auto. Ulkad jest troche zle zaprojektowany i nie ma wystarczajacego przeplywu plynu gdy silnik pracuje na malym obiegu z zamknietym termostatem. Mam wywiercony otwor 2.5mm i to jest max co moge polecic. Eksperymentowalem z otworem 4mm ,ale to juz za duzo, auto za dlugo sie nagrzewa nawet w cieple dni. Pozdr.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 23, 2011 09:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 23, 2011 11:41   

Dzieki za porade :) zle napisalem w tym poscie ale to przez godziny w ktorych pisalem :P
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Nie Sty 23, 2011 13:05   

Sprawdziłem dziś czy działają wiatraki, po włączeniu klimatyzacji odrazu 2 sie włączyły więc mogę wykluczyć awarie wiatraków, po wypłacie wymienie pnownie termostat i czujnik temperatury jak to nie bedzie to to juz sam nie wiem co to może być.
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 23, 2011 13:46   

panwilli napisał/a:
Sprawdziłem dziś czy działają wiatraki, po włączeniu klimatyzacji odrazu 2 sie włączyły więc mogę wykluczyć awarie wiatraków, po wypłacie wymienie pnownie termostat i czujnik temperatury jak to nie bedzie to to juz sam nie wiem co to może być.


moj roverek wlasnie jest u mechanikow i czeka na wymiane termostatu i czujnika temp. co najlepsze wczoraj wymienilem czujnik i go przegrzalem i nastepny padl ;p powiem Ci rade tylko ze nawet jak masz na liczniku wskazowke w polowie to po jakims niewielkim czasie powinien sie zalanczac wentylator ale na 1 stopniu, bo w roverkach 400 lub 45 sa wentylatory 2 stopniowe czyli najpierw sie zalanczaja wolne obroty a jak temp wzrosnie to zalancza sie 2 stopien (szybkie obroty). Sam zobaczysz czy cos sie zmienilo po wymianie czujnika. :)
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Nie Sty 23, 2011 14:18   

Jak już ci mechanik wszystko wymieni daj znać czy coś u ciebie się poprawiło jak możesz
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 23, 2011 14:30   

panwilli napisał/a:
Jak już ci mechanik wszystko wymieni daj znać czy coś u ciebie się poprawiło jak możesz


Panwilli u mnie wiem co jest na 100% bo termostat sie zawiesza i mi nie puszczal na pelny obieg (NORMA W ROVERKACH) a wentylatory chodzily dobrze do czasu jak nie przegrzalem tego czujnika. I juz dzwonilem do mechanikow zeby mi dziurke w termostacie zrobili jak pisal keczu 2,5mm :) jeszcze raz dziekuje keczu :)
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pon Sty 24, 2011 16:28   

Ja już wiem co jest nie tak z moim samochodem przynajmniej podejrzewam

Jak dziś sobie jezdziłem po mieście to zaczeła podswietlać się lampka od silnika, zatrzymalem się sprawdziłem czy ma olej(wiem ze się sprawdza na zimny silniku ale sprawdzalem czy am smarowanie) potem wsiadlem przejechalem jakis kawalek temperatura podskoczyla do czerwonej kreski wowczas właczył sie wiatrak i temperatura odapła i zgasła kontrolka.

Sprawdziłem pod maske i zobaczylem ze caly caly zbiorniczek byl plynu po pewnym czasie odskoczyl termostat i dolna rura dopiera byla gorąca.

Więc teraz moje pytanie czy wraz z termostatem wymienic czujnik temperatury czy narazie sam termostat
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 24, 2011 17:00   

czujnik to koszt kolo 50 zl ale jak bedziesz wymienial ten czujnik to na zimnym silniku bo jest on wkrecony w rurke kolo filtr powietrza a silnik i uwazaj bo plyn szybko ubywa jak odkrecisz ten czujnik :) a co do termostatu moi fachmeni wymieniaja na jakis od nissana zobaczymy czy bedzie ok jak cos to napisze na forum o nim.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pon Sty 24, 2011 17:10   

no tak ale właśnie zastanawiam się bo jak będe wymieniał termostat to nie będzie płynu w układzie i na spokojnie mógłbym wymienić i czujnik tylko nie wiem czy jest sens.

A co sądzicie o takim manewrze wyjąc termostat zalać wodą i sprawdzić czy czujnik łapie temperatur no i czy jest sprawny, potem zlać wode wsadzić termostat i zalać płynem ma to sens??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 24, 2011 18:21   

panwilli,
Wymień termostat. Czujnikiem można się zająć później (wykręcić i na szybko wkręcić nowy to nie problem - u siebie tak robiłem). Wodą nie zalewaj. Na Borygo, termostat i czujnik wydasz 100 PLN i masz problem z głowy.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pon Sty 24, 2011 20:59   

a mozecie mi tak na chlopski rozum po kolei napisac jaki jest obieg w ukladzie chlodzenia
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 24, 2011 21:37   

KLIK
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 25, 2011 13:57   

U mnie termostat po wymianie też sie zacinał, generalnie problemu nie było ale klimatyzacja potrafiła go przegrzać.
Za drugim razem kupiłem oryginalnego brytyjskiego Waxstata i mam spokój.

Dodatkowo okazało sie że kable od wentylatorów sa w złym stanie i nie zawsze włączały sie kiedy trzeba, mimo że po wyjęciu wtyczki od czujnika dmuchały jak szalone.

Co do nagrzewania się to nawet na pierwszym termostacie (całkowicie otwartym) nagrzewał sie szybko. Tylko w trasie w mrożne dni temperatura mu spadała. W mieście nigdy. No i gorzej grzało kabine.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:35   

to daj link do tego orginalnego termostatu i ile on cie kosztował
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 25, 2011 16:45   

chyba to ten.
http://www.s-part.pl/49,p...gf-benzyna.html
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Sty 25, 2011 20:01   

a dajcie mi jeszcze link do czujnika temperatury bo w tomoteam jest kilka i w roznych cenach ktory wybrac[/code]
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 10:28   

Prosze
http://allegro.pl/czujnik...1422066696.html
:)
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 10:52   

Orric i jak tam auto, sprawuje się poprawnie po odebraniu od mechanika??
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 26, 2011 11:04   

jeszcze nie odebralem ;( chyba dopiero dzisiaj bede odbierał bo mechanicy nie mieli czasu za bardzo ale jak odbiore moja perelke to zobaczymy :)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 19:31   

AdrianWWL napisał/a:
keczu,
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12).

keczu napisał/a:
Myslalem ze to tylko opaska trzymajaca "weze"

Wiec teraz jestem pewien ,przynajmniej w moim aucie to zwykla opaska :!: Zadnego tam przeplywu nie ma. Mozna ja sobie przesowac jak sie chce. Wiec tak jak wczesniej mowilem trzeba sprawdzic zawor nagrzewnicy. W tym temacie jest jak wyglada.
http://forum.roverki.eu/v...803b5da5#587042
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wymiana żarówek w konsoli sterowania nawiem
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 28, 2007 16:48
sTERYD
Brak nowych postów [R 45] Zimny się dławi
marchos87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Mar 07, 2017 19:55
witkacy8
Brak nowych postów [R416Si + LPG] zimny silnik
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Paź 31, 2012 20:35
truten23
Brak nowych postów [R400] Szarpie gdy zimny
PiotrekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lut 02, 2009 10:20
Kozik
Brak nowych postów [R400] Jak zimny to kopci..
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Maj 03, 2008 16:31
danielp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink